Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä teidän lapset on siirtynyt pinnasängystä tavalliseen sänkyyn? Entä miten se onnistui?

Vierailija
22.04.2010 |

Meillä nyt kauhea rumba menossa. Lapsi nousee jatkuvasti ylös eikä tajua, että nyt on uniaika. Ei kylläkään itke, mutta varmasti 20 kertaa siirretty nyt sänkyyn. Ikää miltei 2v.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen pinniksessä

Vierailija
2/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni oikein hyvin, ei mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuduudsonit on pidetty niin pitkään kuin mahdollista. Kuopus nukkuu edelleen, nyt 2v 3kk.

Vierailija
4/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee heittämällä laidan yli? Meidän oli pakko siirtää 1v 10kk iässä poika pois, kun kiipeili koko ajan ees taas. Ei pysy tuossa lastensängyssä, ellei istu jalkopäässä vahtimassa. Nyt on koko kevät nukutettu vieressä istumalla, huoh!

Vierailija
5/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipesi pinniksestä sieltä alimmalta tasolta laidan yli. Se oli aika selkeä merkki siitä että nyt vaihtuu sänky aika äkäseen.

Mun mielestä siirtyminen tapahtui aika helposti. En muista ainakaan että olisi sieltä enää ekan illan jälkeen pahemmin noussut ylös.

Vierailija
6/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi likoista nyt 2vuotta ja edelleen nousee tuolta sängystä ylös. Päiväunille jää heti, mutta yöunille ei. Luultavasti nukahtamista vaikeuttaa kun sisko nukkuu samassa huoneessa ja pitävät pientä höpinää vaikka kuinka kieltäisi.

Meillä onkin nyt käytössä tarrat (joilla saa hankkia jotain kivaa pientä kun niitä on koossa sovittu määrä) ja jäähyt, sillä vanhempi tytöistä innostui viime aikoina myös nousemaan sängystä ja molempia sai retuuttaa takaisin. Nyt käydään viemässä pari kertaa nätisti takaisin ja noin kolmannella kerralla varoitetaan, että jos ette nyt jää nätisti nukkumaan, menettää tarransa. Seuraavalla kerralla kun nousevat kerrotaan, että tarraa ei nyt enää saa ja jos ei vieläkään osaa nukkua niin joutuu hetkeksi jäähylle. Isomman kohdalla tämä toimii hyvin, mutta nuorempi ei niinkään ymmärrä tätä, mutta jäähyt tehoavat häneenkin muutaman kerran jälkeen.

Ja on meillä kokeiltu viedä jatkuvasti takaisin ilman jäähyjä, höpinöitä ja muita, mutta ei toimi. Likat vaan virnuilevat ja pitävät sitä leikkinä.

Tämä systeemi ollut meillä nyt käytössä reilun viikon ja vanhempi tytöistä sai kuudella tarrallaan juuri hankittua itselleen toivomansa hammasmukin :). Nuoremmalla on kolme merkkiä koossa.

Ja taisteluahan tuo nukkumaan meno aina on, mutta toivon mukaan jossain vaiheessa rupeaa helpottamaan. Meillä nuorimmainen syö vielä nukkuessa tuttiakin, enkä ole siitä vielä viitsinyt luopua kun nukutus on muutenkin taistelua. Pitäisikö tutin riisto ottaa nyt tähän samaan taisteluun mukaan?

Ja stemppiä ap:n nukutusrumbiin!

Vierailija
7/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama eka yö hän tuli useita kertoja pois sängystä, piti vaan kärsivällisesti kuskata lapsi takaisin. Lopulta sitten tajusi että sinne kuuuluu jäädä.

Vierailija
8/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unipussi pinnasängyssä, joten laidan yli kiipeäminen ei siksi onnistunut. Nyt kuitenkin olen luvannut myydä pinniksen ystävälle ja he tarvitsevat jo sen ensi viikolla, joten oli pakko siirtyä tavalliseen sänkyyn. Nukahti kyllä lopulta kun istuin oven suussa, mutta helppoa se ei ollut kun ennen on saanut vain jättää nukkumaan ilman mitään ongelmia. No nyt kauhulla odotan sitä, että herää aamuyöstä. Lapsi kun on aika aamuvirkku ja ollaan annettu sen höpöttää ainakin 30min omassa sängyssä ennen kuin ollaan haettu pois. Tämä siis tyypillisimmillään jo ennen klo. 6.00.

t.ap

Vierailija
9/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä toinen vuoden ikäisenä ja toinen 10-kuisena. Turvallisempi vaihtoehto meille, sillä molemmat olivat kovia kiipeilemään. Siirtyminen sujui hyvin, molemmat opetettiin tulemaan sängyn jalkopäädyn puolella olevasta "aukosta" ( kohta missä ei ollut turvalaitaa ) peruuttamalla pois ja samasta kohtaa menemään sänkyyn.

Vierailija
10/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen siirtyi pinnasängystä pois 10-kuisena, kun käveli ja osasi jo kiivetä itse pinnasängystä pois. Päiväsaikaan tyttö saattoi ihan huvin ja urheilun vuoksi kiivetä sänkyyn ja pois, edes takaisin, eikä siinä ollut ongelmaa, mutta minä pelkäsin kamalasti, että hän pimeässä ja unenpöpperössä putoaa ja satuttaa itsensä. Ensin siirsimme pinnasängyn lastenhuoneesta vanhempien makkariin, ja asetimme oman sänkymme pinnasänkyyn kiinni niin, että pinnasänky jäi seinän ja meidän sänkymme väliin. Tämä ratkaisu ei ollut millään muotoa toimiva, ja olikin käytössä vain pari yötä. Niinpä haettiin varastosta lasten sänky, joka oli ensin pari päivää (ja yhden yön) vain koristeena, ja tyttö sai opetella siihen kiipeämistä ja pois kiipeämistä. Minä kuitenkin vielä varmuuden vuoksi laitoin sängyn viereen lattialle vieraspatjan, koska pelkäsin että tyttö tippuu unissaan uudestakin sängystä (lisäksi ajattelin, että jos yöt ovat oikein hulinaa alkuun, voin itse nukkua siinä lattialla patjalla eikä tarvitse rampata huoneiden väliä. Siirtymisessä ei ollut mitään ongelmia, eikä ole juuri ollut sen jälkeenkään - lattiapatjan otin pois vasta lähempänä 1,5v ikää, kun olin vakuuttunut, ettei tyttö oikeasti tipu. Itseasiassa tämä nyt jo melkein 5-vuotias tyttö ei edelleenkään tule itsekseen pois sängystään ja huoneestaan, kun hänet on kerran laitettu nukkumaan, ei edes vessaan tai juomaan, vaan odottelee että jompi kumpi vanhemmista sattuu kulkemaan lastenhuoneen ohi, jolloin tyttö heiluttelee käsiä ilmassa kuin olisi pysäyttämässä autoa :) jos oikein kova hätä on, hän saattaa kuiskata vähän kovemmalla äänellä, että "äiti, mulla on pissahätä". On kyllä yritetty sanoa, että voit sinä pissalla tulla käymään ihan itsekin, mutta kai hän on niin tottunut tähän nykyiseen. Yleensä nämä ongelmat välttyvät tietysti sillä, että käyttää pissalla ennen sänkyyn menoa, mutta joskushan sitä aikuisiakin saattaa pissattaa keskellä yötä.

Kuopus täytti hiljattain vuoden, ja nukkuu vielä toistaiseksi pinnasängyssä. Hän ei ole sieltä yrittänyt vielä kiivetä pois, mutta muuten on aloitellut sekä kävelyä että kiipeilyä, joten olemme jo alkaneet miettiä hänen siirtämistään tavalliseen sänkyyn. Siinä tulee varmasti olemaan enemmän ongelmia kuin esikoisen kanssa, enkä usko hänen jäävän yhtä helposti. Itse asiassa ihmettelen, jos emme joudu siirtymävaiheessa juoksemaan tuon pojan perässä ja palauttamaan häntä takaisin sänkyyn kahtasataa kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi