Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

concerta lääke

Vierailija
17.04.2010 |

onko kenenkää lapsil sitä.mun 16v tytöl vast ny todettiin adhd ja alotti ton lääkkeen...

jouduin laittaan hänet sijotukseen kun elämä oli yhtä hullun myllyä.kaikenmaailman tempauksia,pinnausta jne.ja nyt alkanu asiat selviimään.adhd osasyynä ongelmiin...

mulla ei ole kokemusta adhd:sta millään tapaa...:0

kolme muuta lasta ihan normaaleja.oonko mä aiheuttanu adhd:n lapselle...:(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko, että olet aiheuttanut lapsellesi ADHD:ta, se vaan ei ole mahdollista.

Vierailija
2/3 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mietin vaan ku isäpuolensa kohteli aika tylysti tyttöä pienenä.tokas välil suoraan ett ku ei oo hänen pentusa... onneks tajusin viimenki erota siitä...

itse kyl aina hellin tyttöä pienenä vaik oli kaks muuta lasta siin sillo ja ukko paskakasa...

nyt on 4 lapsi,ihan pieni vauva ja uus mies kehissä.

tyttö asuu sijaispaikas,käyn siel tapaamas jne.

onneksi tytöl on kaikki hyvin,käy terapiassa jne.

ja olemme saaneet välimmekin pikkuhiljaa kuntoon,oli katkera kun jouduin laittamaan hänet pois kotoa.mut tajuu nyt ett omaks parhaaks kaikki on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika moni adhd joutuu sellaiseen kierteeseen, että omat oireet ärsyttää muita ja ne sitten siitä huutavat ja moittivat ja se taas pahentaa oireita ja sitten huudetaan lisää ja taas... TUon kierteen katkaisu on yksi tärkeimpiä juttuja adhd-kuntoutuksessa.

Concerta auttaa selvästi niitä, keille se sopii, mutta se ei sovi kaikille. Se ei edes auta kaikkia. Lisäksi se voi pahentaa, jos on rytmihäiriöitä, ticsejä tai uniongelmia. Olen vertaistukiryhmissä kuullut myös, että annostuksen säätö voi olla hankalaa ja lääke voi hormoni- jms asioiden muuttuesa menettää tehonsakin. Mut teidän nuorihan ei varmaan enää kasvakaan ja murrosikä on meneillään.