Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

allergia, astma ja puristus rinnassa

Vierailija
14.04.2010 |

Minulla ei ole virallista astmaa, mutta viime marraskuussa sairastin pitkällisen yskän, johon sain joksikin aikaa astmapiiput. Näitä on ollut aikaisemminkin, mutta ennen pitkää piipusta on sitten aina voinut luopua. Nytkin jätin sen pois jo joulun jälkeen kun resepti loppui, mutta on kyllä tuntunut vähän siltä, että kaikki ei ole kunnossa.

Allergiatestejäkään ei ole tehty, mutta lähes joka kevät-kesä-syksy menee jonkun geneerisen allergialääkkeen kanssa.

Nyt tilanne on se, että tällä viikolla minä tunnut yskivän taas koko ajan, ja hengitys tuntuu "painavalta", ja jotenkin siltä, että ihan koko keuhkoihin ei tule ilmaa. Rintaa painaa myöskoko ajan, ja jos kiipeän rappuset niin alkaa helposti myös pistää. Pääsen silti ne rappuset ylös. Silmissäkin kirvelee, joten allergialla on varmasti osuutta asiaan, mutta liittyykö tämä vielä myös tuohon talviseen yskään ja sen mahdolliseen parantumattomuuteen?

Ja mitä voisin tehdä olon parantumiseksi? Heinixit on kehissä, mutta en varmaan tajunnut aloittaa niitä ajoissa, joten ne ehkä eivät pure ihan vielä ihan täysillä. Toisaalta olo on kyllä huonompi kuin tavallisesti siitepölyaikoina.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me täällä osata auttaa.

Astmatutkimukset käyntiin, oireesi voi olla astmaa.

Rasitusrintakipu kun on niin aina otetaan myös sydänfilmi, vaiva voi olla myös sydänperäinen.

Sinulla on joko yksi tai useampi sairaus joten tutkimuksiin mars.

Vierailija
2/4 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en vaan tykkää meidän työterveydestä, siellä on sellainen lääkäri joka aina pelottelee kauhuskenaarioilla miten pahimmassa tapauksessa voisi olla. Ja kerran se haukkui mut kun olinkin allerginen sen määräämälle lääkkeelle.

Mut kai mun täytyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yksiselitteistä paikkaa missä sydänvaiva ainoastaan tuntuisi.

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla verenpainetautia, korkeaa kolesterolia, ylipainoa, sukurasitetta sydäntauteihin jne.

Naisten sydäntaudit jää helpommin toteamatta kun oletus on että keski-ikäinen pallomahainen mies on se joka saa kohtauksen tai kuukahtaa sydäriin.

Todennäköisempää toki on noilla oireilla että kyseessä astma. Astmaatikkona tosin minulla ei ole koskaan ollut kipua.

Astman oireita minulla oli hengenahdistus, väsymys, yölliset hyperventilaatiokohtaukset joihin heräsin, rasituksessa hengitys alkoi puuskuttamaan, yskää.

Vierailija
4/4 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astma mutta en kyllä osaa sanoa onko nuo kohtauksesi astmasta johtuvia. Helpoiten selviäsi jos voisit kokeilla vaikka ottaa Ventolinea tuollaisen kohtauksen aikana.

Minulla vastaavia oireita aiheuttaa hartioiden lihasten jumiutuminen (pahimmillaan pyörtyilin ja lihakset oli kuin kiveä kun fysioterapeutti rupesi niitä hieromaan) ja rintarangan lukkiutumat. Parhaiten on auttanut rintarangan lukkiutumien aukominen hyvällä osaavalla fysioterapeutilla. Aina käynnin jälkeen on hetken tosi kevyt hengittää ja virtanen olo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi