Mikä on paras/kaunein aterinsarja?
Meidän "pitäisi" joskus tässä vaihtaa iankaikkiset Savoniat uusiin aterimiin. Karelia miellyttää silmää, samoin (ehkä) Artik.
Mielipiteitä? Kokemuksia? Avartakaa katsantoani!
Kommentit (29)
ja tykkään siitä edelleen ihan hirveästi! Veitset erityisesti on kauniita ja tykkään lusikoiden kunnolla kuppimaisesta suuhun menevästi osasta, niillä on ihana syödä keittoa. :) Ja pikkulusikoiden "kuppiin" verrattuna varsi on ihanan kaponen ja siro. Eli en ole yhdeksässä vuodessa kyllästynyt. Kakkulapio on tosi kaunis ja ruokalusikan kanssa ihan identtinen, mutta isompi tarjoilulusikka on tosi mukavan näköinen. Tykkään siis tosi tosi paljon, edelleen valitsisin tämän tai toinen yhtä kaunis on tuo Mango, jonka joku jo mainitsikin.
Artikin haarukoilla on järkyttävä kaksoisleuka, ne on niin fädot.
sen sijaan Renzo Pianot on todella ihanat, eivätkä Citteriotkaan ole hullummat.
aterimiksi Fiskarsin Nexus -sarja.
http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/76/prha15bcytcfgcfp.jpg
Tykkään kovasti, etenkin lusikat on kauniit muodoltaankin. Veitset on hiukan painavat, ja haarukka leveähkö, ennenkuin silmä tottuu.
Mutta siis tykkään kyllä!
aloin saamaan sarjaa kun olin n 20 vuotias. Ensi vuonna veljen tytär pääsee ripille ja ostin hänelle jo rippilahjaksi Careliaa 12 kpl kaikkia.
heips nro 15. Kyllä noita sun kaipailemia Artik osia vielä saa. Just kävin Iittalan Outletissa täydentämässä omaa sarjaani.Verkkokaupassakin niitä on myynnissä.
kaunis, mutta maailman huonoin kädessä. Iso kömpleö haarukka. Haluaisin vaihtaa Citterioon tai Flirtiin
ja tykkään siitä edelleen ihan hirveästi! Veitset erityisesti on kauniita ja tykkään lusikoiden kunnolla kuppimaisesta suuhun menevästi osasta, niillä on ihana syödä keittoa. :) Ja pikkulusikoiden "kuppiin" verrattuna varsi on ihanan kaponen ja siro. Eli en ole yhdeksässä vuodessa kyllästynyt. Kakkulapio on tosi kaunis ja ruokalusikan kanssa ihan identtinen, mutta isompi tarjoilulusikka on tosi mukavan näköinen. Tykkään siis tosi tosi paljon, edelleen valitsisin tämän tai toinen yhtä kaunis on tuo Mango, jonka joku jo mainitsikin.
Carelia on kaunis sarja, mutta yksi huono puoli: teelusikan varsi on niin kapea että menee astianpesukoneen aterinkorin pohjan riteliköstä läpi. En haluaisi pestä lusikoita "suu alaspäin". Lisäksi lusikan reunat on jotenkin kovat (vertaa esim muumilusikat)
Carelia on kaunis sarja, mutta yksi huono puoli: teelusikan varsi on niin kapea että menee astianpesukoneen aterinkorin pohjan riteliköstä läpi. En haluaisi pestä lusikoita "suu alaspäin". Lisäksi lusikan reunat on jotenkin kovat (vertaa esim muumilusikat)
terävät (eikä kovat... hyväminä...)
"Suositut Memory-aterimet ovat moderni tulkinta pitkästä perinteestä ja kiireettömästä käsityöstä. Vankasti taotut aterimet tuntuvat kädessä mukavan tasapainoisilta."
http://www.iittalahomeshopping.com/epages/iittala.sf/?ObjectPath=/Shops…
enkä ole vaihtamassa.
Mä en vaan ole löytänyt mitään sarjaa, missä olis yhtä hyvä haarukka. Mä inhoon yli kaiken semmosia isoja kolhoja haarukoita (eli useimmat aterinsarjat mitä olen löytänyt kaupoista on menneet haarukan takia hylkyyn ja olen kolunnut aika monta sarjaa...) ja toisaalta myös niitä tonnin painavia veitsiä...
ja menee aterinkorin ritilästä läpi, paitsi meillä. :) Korissa on nimittäin alaspainettavat "kannet", joissa on erikokoisia aukkoja ja niistä ei mene läpi, jäävät siis siitä kuppiosasta kiinni. Yleensä mulla onkin niin, että toinen puoli korista on "kanneton" ja toisessa kansi alhaalla ja sen puolen pienimpiin aukkoihin laitan nuo pikkulusikat. Ja oot oikeassa siitä reunojen terävyydestäkin, muumilusikoissa on pyöristetyt reunat, näissä ei. Mut silti vaan rakastan Careliaa enkä haluaisi niissä yhtään mitään muuttaa.
mutta mies ei tykkää siitä, halusi lisäksi savoniaa. Artikissa on kyllä aika painavat veitset, ja meilläkin melkein aina lapsilta putoaa lattialle. Ja mun mielestä veitset on melko terävät, eli voi kyllä pihviäkin leikata. Oon jopa saanut artikin veitsen kärjellä haavan sormeeni. :)
Artik on huomenna hulluilla päivillä tarjouksessa:16 osaa 105 euroa.
Vasta taannoin hankin sitä lisää.
itse asiassa mun mielestä ne vanhat sorsakoski-mallin aterimet on tosi kauniita, harmi että se haarukka on niin epäkäytännöllisen kapea.
Minusta tuo jugend-tyylinen Suomi-aterinsarja on kaunein, jonka tiedän. Sitä vaan hankala käyttää arkena, kun ei hopeaa jaksa kokoajan kiillotella.
Artik on myös kaunis. Meillä on sitä parempana aterinsarjana. Savoniaa käytämme arjessa. Ja Suomea sitten jouluna ja synttäreinä, yms. ekstraspesiaalijuhlina.
Citterio olisi kiva, mutta tiskikoneessa pestynä naarmuuntuu julmetusti.
Saksalaisilla on monia fiksuja, moderneja aterinsarjoja. Jos käytte Saksassa lomalla tai haluat tilata netistä, niin sieltä saa isoihin salkkuihin pakattuna kohtuuhinnalla laadukkaita, hyvännäköisiä aterinsarjoja. Kts. esim. www.wmf.de
Minusta tuo jugend-tyylinen Suomi-aterinsarja on kaunein, jonka tiedän. Sitä vaan hankala käyttää arkena, kun ei hopeaa jaksa kokoajan kiillotella. Artik on myös kaunis. Meillä on sitä parempana aterinsarjana. Savoniaa käytämme arjessa. Ja Suomea sitten jouluna ja synttäreinä, yms. ekstraspesiaalijuhlina. Citterio olisi kiva, mutta tiskikoneessa pestynä naarmuuntuu julmetusti. Saksalaisilla on monia fiksuja, moderneja aterinsarjoja. Jos käytte Saksassa lomalla tai haluat tilata netistä, niin sieltä saa isoihin salkkuihin pakattuna kohtuuhinnalla laadukkaita, hyvännäköisiä aterinsarjoja. Kts. esim. www.wmf.de
On tosi ihana. Kauniit mutta keveät mattapintaiset aterimet.
En vain oikein taida tykätä varren muodosta.
Ekalle vastaajalle; minustakin Savonia on kyllä kaunis, mutta pikkuisen alkaa silmä saada siitä tarpeekseen kun meillä käytettiin sitä lapsuudenkodissa ja myös koko oma aikuisikäni :-). Ja sehän on vallitseva sarja vähän joka puolella.
Ostin hiljattain Iittala Homeshoppingista suosikkisarjani Pianon 44 osaa ja hinta vain 315 kun normaali hinta 689. Kallis panostus kaikesta huolimatta mutta jospa näillä aterimilla mennään nyt pitempi aika ja Savonia siirtyy varastoon. Tarjoushintaa ihmettelin hieman mutt kotiin sarja tuli tuolla hinnalla.