Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö 1 kk vanhan vauvan äidin valmistaa ja tarjota koko suvulle pääsiäislounas??

Vierailija
03.04.2010 |

Vieläkin tuntuu pahalta, kun muistelen anopin ehdotusta muutaman päivän takaa. Suvun pääsiäislounasta on aikaisemmin vietetty appivanhempieni luona, mutta viime vuosina vuorotellen aikuisten lasten luona isompien asuntojen takia. Sukuun kuuluu yhteensä noin 10 aikuista ja hieman enemmän lapsia.

Nyt viikolla anoppi sitten soitti ja oli sitä mieltä, että on meidän vuoromme tarjota ateria. Toisenlaisessa elämäntilanteessa olisin tietenkin suostunut, mutta nyt meillä on kuukauden ikäinen vauva ja minulla todellakin voimat pois. Häkellyin jotenkin ihan täysin, sillä itselleni ei tulisi mieleenkään edes kysyä pienen vauvan äidiltä tällaista.

Anopilla oli jopa ruokalista valmiiksi suunniteltuna. Minulle olisi jäänyt "vain" raaka-aineiden hankinta, ruokien valmistus ja vieraiden kestitseminen. Lisäksi ärsytti ihan hirveästi, kun anoppi ei sanallakaan maininnut, että TE (minä ja mieheni) voisitte laittaa ruoan - sen sijaan hän puhui koko ajan sinä-muodossa. Miehet kun eivät hänen mielestään osaa tehdä kotona mitään.

Emme me kyllä olisi jaksaneet kestitä sukua tässä tilanteessa edes kahdestaan. Kieltäydyin kohteliaasti enkä oikein osannut lukea anopista, oliko kieltävä vastaus hänelle ok vai ei. Toivon mukaan oli...

No mammat, kenen mielestä minä olen itsekäs ja laiska äiti??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi sanonut tuohon mitään? Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä ruokia oli anopin listoilla?

Vierailija
2/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin anoppi edes tajusi loukanneensa sinua.

Meillä on vauvat tuossa vaiheessa nukkuneet ja syöneet ja pääsiäisruoanlaittaminen olisi onnistunut paljon helpommin kuin vaikka 1v 1kk ikäisen kanssa; siinä vaiheessa meillä ei ole nukuttu eikä lasta voinut jättää hetkeksikään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, anna anopin ajatella mitä lystää. Kyllä kai se myöhemmin tajuaa viimeistään vaikka nyt olisikin ottanut nokkiinsa...

Vierailija
4/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta ruokien tekoon menee pari paivaa ja mielellani sen teen kunhan anoppi sitten imettaa lapsenlastaan.

Vierailija
5/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot anopillesi suorat sanat!pidät itsestäsi ja vauvasta huolen,tehkööt anoppisi pashat ja paskat=)

Vierailija
6/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tajutakseen, että tuossa tilanteessa on ihan kohtuullista kieltäytyä sukukekkeruusien järjestämisestä. Minusta on erinomaisen mukava lukea naisesta, joka jaksoi pitää puoliaan anoppiaan vastaan. Se on jo likimain jaloa, että jaksat vielä toivoa anoppisi sietävän kieltäytymisesi. Toisaalta, kun olet aikuisen tavoin päättänyt asiasta, toivottavasti jaksat sietää anoppisi mahdollisen motkotuksen.

Kestitset sitten vaikka vuoden tai parin päästä - jos vaikka anoppi katsoisi muksujen perään sillä aikaa kun miehesi kanssa laitatte juhla-aterian.

Vierailija
7/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on tainu anoppi unohtaa millaista elämä on pienen vauvan kanssa. Hän varmaan ajatteli, et vauva menee hyvin kainolossa ja toinen käsi on vapaana keitoksia varten. Jos anoppis on loukkaantunu, ei kyllä ole aihetta. Mulla lähes 8 kk vauva ja en kyllä minäkään ois suostunu kokkaamaan koko suvullu. Kyllä nuo päivät kuluu niin tuon vauvan kanssa, vaikka kyllä muutakin ehtii muttei kokata koko suvulle! Tulipa tarina!

Vierailija
8/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi sanonut tuohon mitään? Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä ruokia oli anopin listoilla?

Mutta jälkeenpäin hän kyllä ihmetteli äitinsä odotuksia. Ruokalistalla oli perinteisiä pääsiäisruokia, kuten lammasta. Alku-, pää- ja jälkiruoat erikseen.

ap

Vierailija
9/9 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit tietenkin Ap..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi