Piilolasien hankkimisesta
Hei!
Olen piakkoin hankkimassa ensimmäisiä piilolasejani tavallisten kakkuloiden tilalle/oheen. Tiedustelisinkin teiltä piilolasien käyttäjiltä, kummat ovat paremmat kertakäyttö- vai ns. kestopiilarit? Kummat tulevat loppupeleissä edullisemmiksi ja mistä ne kannattaisi ostaa?
Kiitos jo ennakkoon mahdollisista vastauksista! :)
Kommentit (3)
Käy silmälekurilla tai optikolla tarkastuksessa ja kerro, että haluaisit aloittaa piilolasien käyttämisen. Riippuu ihan silmistä, millaisia piilareita kannattaa käyttää. Jollekin käyvät kaikki, mutta esim. minulle käyvät tosi harvat kertakäyttölinssit ja kestopiilareita ei kukaan optikko/lekuri edes antaisi.
Ensimmäisiä piilareita hankkiessa ei voi katsoa pelkkää hintaa, vaan ensin etsitään silmiin sopivat ja sitten katsotaan millaista valinnanvaraa on. Esim. minulla valinnanvaraa on tosi vähän, oikeastaan kahden merkin välillä on valittava.
Kun sitten varaat ajan silmälasiliikkeeseen, niin kerro, että varaat sovitusaikaa piilareille. Silloin sinulle varataan riittävästi aikaa, opetetaan miten laitetaan linssit silmiin ja kokeillaan eri merkkejä.
käytän kuukauden verran samoja. Ihan tavalliset kaihertaa liikaa ja käytän silikonihydrogeelilinssejä jotka laitetaan yöksi tai vähintään 6h:ksi sellaisiin koreihin ja nesteeseen jossa ne sitten pulputtelevat kunnes ovat puhtaat.
Olen käyttänyt myös tavallisia kauan eikä niissä sen kummempia vaikeuksia ollut vähän putsata käytön jälkeen ja laittaa purkkeihin.
Kuukaudeksi piilareille tulee hintaa noin 20€ (plus nesteet 12€, neste riittää noin kuukaudeksi-kahdeksi, mutta tavallinen neste kestää kauemmin ja maksaa vähemmin)
on paljon helpompi kun ei tarvitse putsailla niitä, aina uudet joka aamu. Mä olen ostanut ihan optikon kautta, mutta onhan niitä netissä nykyään vaikka mitä mistä voi ostaa.