Miksi jotkut ihmiset eivät vastaa sähköposteihin?
Hei! Olisi kiva tietää teidän kokemuksia ja ajatuksia siitä, miksi sähköposteihin ei viitsitä vastata!
Kokeeko joku asian niin yhdentekeväksi, ettei viitsi edes kuitata saaneensa postia? Vai eikö ennätä?
Kun mua riepoo niiiin lujaa eräs taho, joka ei vastaa sähköposteihin vaikka on itse pyytänyt laittamaan postia. Ärsyttää kun näen hänen olevan esimerkiksi facebookissa eli koneella, mutta viestiä ei tule.
Eihän se olisi iso juttu edes kuitata, että on saanut postin ja että palaa asiaan paremmalla aikaa jos ei heti pysty kirjoittamaan pidemmästi. Niin minä teen.
MIKÄ SIINÄ ON? Harmittaa niin, koska tässäkin asiassa on kyse minulle erittäin merkittävästä asiasta (työ) ja nyt tuntuu, että vastaanottava taho viis veisaa tästä vaikka on puhunut ihan muuta.
Kommentit (5)
Siis puhut nyt siviilipostista kaverille? Jos kaveri itse on ilmoittanut olevansa mieluiten yhteyksissä sähköpostilla, on suorastaan moukkamaista jos ei useamman päivänkään jälkeen vastaa. Osa ei tsekkaa sähköpostejaan joka päivä, joten odottelisin rauhassa muutaman päivän.
Eri juttu sitten on, ovatko kaikki ihmiset koneella/sähköpostilla usein. Osa pitää yhteyksiä vain FB:ssa, ei juurikaan katso sähköpostiaan.
Joissain töissä ihmiset saavat vain satoja viestejä päivässä, ei niihin kaikkiin heti vastata. Vaikka asia saattaa olla sinulle tärkeä, niin ei se välttämättä ole tärkeä vastaanottajalle.
Toinen asia on se, että viestisi on voinut käynnistää jonkin selvittelytyön ja ennen kuin vastaus on selvä eivät halua viestiä sen enempää.
koskee mahdollista työpaikkaa, jota on siis suullisesti jo minulle tarjottu. Henkilö, joka siitä vastaa, pyysi laittamaan sähköpostitse tiettyjä juttuja ja viestiä koska kuulemma käyttää mailia pääosin asioiden hoitoon.
Tuntuu tosiaan moukkamaiselta kun hän ei sitten vastaa lainkaan. Ei kuulu mitään vaikka piti olla selvät sävelet etenemisen suhteen.
Olen jo kerran hyvin ystävällisesti kysynyt miltä asia vaikuttaa jne mutta siihenkään ei vastausta. Mutta facessa tuntuu jaksavan pyöriä ja siksikin ottaa päähän :o(
ap
Mutta jotkut ihmiset taitavat vain haluta aina puhua. Eli soita perään.
Tuo on kyllä outoa, että facessa sitten pyörii.
rakennetaan taloa ja kaikkien tahojen kanssa joutuu sähköpostia lähettelemään. Yllättävän moni firmakaan ei tänä päivänä hoida s-postiliikennettään kunnolla! Ei edes kuitata viestiä. Vaikeuttaa paljon muita asioita, kun ei saa moneen päivään vastausta kysymyksiin.