Imetyksestä.. Olen menossa kaverin polttareihin.
kuinka paljon alkoholia pystyy ottamaan, kun imetän vielä vauvaani. Haluaisin vaan tietää kuinka kauan menee että maidossa ei ole enää alkoholia??
Kommentit (7)
tullessasi että voit lasta hoitaa, voit myös imettää. Eli mitään odotusaikoja/poispumppaamisia ei tarvita.
niin voin imettää jo seuraavana päivänä. Oon aina luullut että siinä pitää pitää jonkunlainen tauko imetyksestä, jos juo alkoholia.. :) ap
taitaa olla sama kuin veressä.
joten ei siis kovin "vahvaa" maitoa ole...
Alkoholi liikkuu vapaasti kehon nesteissä, ja haihtuu maidosta samaa tahtia kuin verestäkin. Kovassakin kännissä maidossa on siis korkeintaan promilleja, ei prosentteja (eli tuhannesosia sadasosien sijaan). Siitä määrästä vauvalle ei ole haittaa. Maito voi kuitenkin maistua pahalta tai olla tavallista tiukemmassa, joten lapsi voi rintaa hyljeksiä. Tärkeintä on tosiaan se, että pystyt lasta pitelemään ja hoitamaan. Varsinainen riski humalassa imettämisessä on siis se, että törttöilee jotenkin.
Vauva jää isälleen hoitoon. Olen lypsänyt maitoa pakkaseen ja lypsän ennen lähtöäkin. Niin eiköhän ne pärjää yhden illan+yön :)
Saman verran alkoholia on mm. piimässä, eli mitätön määrä.
Tärkeintä on se, että vauvalla on selvä hoitaja, joka käsittelee vauvaa (nostot ja kantamiset).
No jospa ymmärrätte :) ap