Mihin uskot vai uskotko mihinkään? Entä lapsesi?
Kommentit (5)
lapset uskovat mm. kotitonttuihin.
Jeesuksesta en ole lapsille puhunut mitään, suomalaisista jumalista sen sijaan ollaan luettu. Henkilöitynyt luonto on mun mielestä paljon helpompi lapsille, kuin joku henkimaailman ukkeli.
Mieheni uskoo Jumalaan, mutta ei suoranaisesti raamattuun. Minä en usko kumpaankaan, mutta uskon joihinkin "yliluonnollisuuksiin", joihin taas mieheni ei usko. Lapset ilmeisesti uskovat Jumalaan ja Jeesukseen koska oppivat asiat uskonnontunneilla (emme keskustele asiasta kotona). Hankalinta on kun lapset kyselevät jostain uskon asioista, kun ei tiedä mitä vastaisi. Mielestäni on muutenkin hullua että koulussa opetetaan ensiksi uskonnontunneilla miten jumala loi maan ja sen jälkeen maantiedon tunneilla miten maapallo sai alkunsa alkuräjähdyksestä. Vähemmästäkin menee lapsen pää sekaisin. Uskonto pois kouluista!!
Poikani 8v sanoo uskovansa mieluummin Jeesukseen kuin evoluutioon. Raamatunkertomukset tulleet lapsille tutuksi jo ennen kouluikää Lasten Raamatun kuvista, pyhäkoulusta, srk:n kerhoista.. Joulupukkiin ja tonttuihin meillä ei kukaan usko, lapsille on kerrottu ihan alusta asti, että ne ovat satuolentoja. Pääsiäisenä meillä ei ole noitia. Olemme vapaita kristittyjä, emme kuulu ev.lut. kirkkoon.
Vanhin lapseni uskoo jeesushömpötykset mennen tullen, enkä ole käynyt sitten vastaan vänkäämään. Kyllä se kasvaessaan tajuaa totuuden itse. Pienemmät lapset uskoo joulupukkiin ja pääsiäispupuun. Ainiin ja hammaskeijuun.
lapset Joulupukkiin ja pääsiäispupuun.