Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siskon pojat pelaa lätkää

Vierailija
21.03.2010 |

jossain paikallisessa seurassa, ovat ala-asteikäisiä. Eilen oltiin veljen lapsen synttäreillä ja sisko isoon ääneen kehui, että kuinka pojista näkee heti että urheilevat, eivät ole sellaisia valuia nössöjä kuin urheilua harrastamattomat. Siskon mielestä lasten normaalit ulkoleikit ja luistelu, hiihto jne ei ole urheilua, kun se ei ole maksettu harrastus. Minulla ja veljellä on myös poikia, mutta ne ei siskon mielestä ole yhtään urheilullisia, vaan säälittäviä nössöjä.

Tämä oli vaan purkaus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jääkiekkoilijat on rasittavia tappelijoita ja machoja. Ja jos ovat niin nuoria, etteivät vielä ole, niin jääkiekkoseurassa niistä tehdään sellaisia.

Vierailija
2/6 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen ja mun ojat tykkää juoksennella ulkona ja leikkiä kirkkistä yms, käyvät pulkkamäessä ja luistelemassa, mutta ovat kovin kiinnostuneita myös musiikista ja piirtämisestä ja jopa lukevat kirjoja, toisin kuin siskon kiekkoilijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ojat...

Vierailija
4/6 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluais että oma lapseni harrastais jääkiekkoa ym. koska mä en voi allekirjoittaa ton seuratoiminnan (todellisia) arvoja enkä jaksa kuunnella sitä meuhkaamista.Seurasin sitä touhua läheltä muutaman vuoden ja olin vähän järkyttynyt niistä keskusteluista mitä toimijat epävirallisesti kävi. Ja NE arvot joita he oikeasti kannattavat, siirtyy kyllä sitten suoraan lapsiin.

Vierailija
5/6 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, koita olla välittämättä tollasista tyhmistä kommenteista ja nauti minipuolisista lapsistasi!

Vierailija
6/6 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lätkätouhuissa liikkuu kyllä aika tietynlaista vanhempaa, joilla lapsen lätkäharrastus tuntuu nousevan ykkösasiaksi. Maailmaa alkaa katsomaan liikaa sen läpi kun elää sitä lätkäarkea tai sitten ne vanhemmat ovat aina olleet lätkään hurahtaneita ja ohjanneet lapsensa sen harrastuksen pariin. Ja valitettavasti ne vanhemmat harvoin ovat myöskään ihan älykkäimmästä päästä.

Meillä myös ala-asteikäinen poika joka pelaa lätkää. Huoh, välillä niitä vanhempia. Ja itse en ole paljoakaan ollut mukana. Lisäksi minusta voisi helposti luonteeni puolesta tulla sellainen fanaattinen lätkävanhempi (kun innostun helpolla asioista niin voin olla todella vahvasti jotain mieltä). Tähän mennessä fanaattisuuteni on laittanut vain niille machomiehille mietittävää ja selvitettävää- taidan olla v:mäisen äidin maineessa kun kyseenalaistan ja selvitän tarvittaessa taustat. Joskus jopa mietin että ovatkohan ne jäähallilla pyörivät vanhemmat edes kovin hyvä roolimalli pojallemme...

Sitten toinen puoli on tuo urheilullisuus. Minusta ne ulkoleikit ja luistelu, hiihto ja muutkin ovat liikuntaa. Mutta kun katsoo kuinka rankkoja (minusta välillä liiankin kunnianhimoisia) treenejä tuon ikäisillä lätkässä on, niin on välillä aika kaukana ulkoliikunnasta. Mutta eri asia on kuinka hyvä juttu nuo rankat treenit ovat, niissä voi olla myös se huono puolikin.

Kyllä selkeästi kilpaurheilu muovaa lapsen kroppaa. Ainakin siinä vaiheessa kun tavoitehakuisia treenjä vedetään vähintään kolmesti viikossa 1,5h (lätkässä tämä aika täyttyy usein jäätreeneissä ja jos 1h vuoro, niin alkulämmittely lisäksi) ja pelit päälle. Mutta liikaa näitä lapsia ei saisi prässätä. Kyllä se siis näkyy usein kropassakin.

Mutta olisi ihana jos siskosi osaisi katsoa asioita kokonaisvaltaisemmin. Se lätkä ei saisi olla arvosteluasteikko, vaan yksi harrastus muiden joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän