järjestetty avioliitto
Jos suomessa vanhemat sopisivat
avioliitot tulevien aviopuolisoiden vanhempien kanssa niin miten sinulle olisi tapahtunut?
-luottaisitko heidän valintaansa?
-olisiko parempi systeemi kuin nykyinen?
-millaisen puolison todennäköisesti saisit?
muutenkin kaikki aiheen pohdiskelu on tervetullutta :)
Kommentit (4)
Varsinkin jos isäni olisi pitänyt asia hoitaa.
Mies ja minä ollaan perhetaustoiltamme hyvin samanlaisista lähtökohdista, joten suurta dramatiikkaa meidän liitosta ei olisi löytynyt, vaikka liittomme olisikin järjetetty.
oisko järjestetty avioliitto paljonkaan sen hullumpi juttu kuin nämä nykyiset "rakkausavioliitot". Mielestäni se todellinen rakkaus syttyy ajan mittaan jos on syntyäkseen, eli tässä mielessä järjestetyllä liitolla on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua.
Ehkä mun vanhemmat olisivat osanneet valita mulle ihan kelvollisen miehen, koska arvomaailmamme eivät ole ihan täysin vastakkaiset. Ex-mieheni kaltaista pelleä eivät olisi ikinä mulle valinneet :)
varmaan naittaneet mut jollekkin niiden spurgukavereista.
Ja tää ei ole edes vitsi.
Aivan varmasti olisivat valinneet molemmille lapsiilleen oikein kunnon uraohjukset puolisoiksi.
Mun mies on koti-isänä nyt neljättä vuotta ja kälyni on oikea viherpeukalo jota ei rahanteko kiinnosta :)
Tapojen paremmuudesta en tiedä. Järjestetty avioliitto perustuu aika eri arvoille kuin rakkausliitto. Kummassakin on mahdollisuus onnistua ja epäonistua.