alkoholi!
No nyt kävi sitten niin että raskaustesti näytti plussaa perjantaina:) Reilun vuoden ollaan oltu ilman ehkäisyä ja alkoi jo tulemaan mieleen josko ollenkaan onnistumme! Mutta nyt rupesin sitten panikoimaan: meillä on ollut tässä muutamat isot merkkipäivät ja juhlat, esim edellisenä lauantaina ja sitten keskiviikkona ja silloin tuli kyllä otettua runsaanlaisesti! Maanantaina vasta pääsen lääkärille. Vaikuttaakohan tuo kuinka paljon tässä vaiheessa raskautta? Viimeiset kuukautiset alkoivat 13.2. eli ihan aluillaan olen. Nyt pelottaa että jos olenkin aiheuttanut jotain vakavaa haittaa!
Kommentit (2)
Itselläni kävi melkein samallatavalla.. ehkä vielä "huonomminkin"..
Itse tein positivisen raskaustestin vasta viikolla 9 ja olin siinä kuitenkin aika monesti ottanut alkoholia ja polttanut tupakkaa! Tästä kaikesta huolimatta meille syntyi täysin terve tyttölapsi ja on nyt kolme ja puoli kuukautta vanha eikä ole ollut mitään vikoja vieläkään :)
Älä stressaa. Stressi se vasta on pahempi kun alkoholi pienelle vauvalle siellä masussa
Et ole. :) Sillä alkoholilla jota olet nauttinut ennen kuin olet edes tiennyt olevasi raskaana, ei ole mitään merkitystä. Olettaen että olet huomannut raskautesi suht. alkuvaiheessa (eli heti menkkojen jäätyä pois).