oppisopimuksella lähihoitajaksi?
Olen ajatellut käydä lähihoitajan tutkinnon oppisopimuksella.
Onko linjoilla ketää koulutuksen käynyttä? Missä työpaikoissa olette olleet? Mihin on mahdollista päästä? Miten työpaikoilla on teihin suhtauduttu? Onko koulutuksen jälkeen mahdollista päästä opiskelemaan sairaanhoitajaksi?
:)
Kommentit (2)
toisen asteen koulutusta vielä lainkaan, eli peruskoulupohjalla ikävä kyllä vielä olen. Ammatillisen koulun kävin, mutta nuoruuden typeryyksissäni vedin koulunkäynnin ihan läskiksi, ja paperit jäi saamatta. :( Ala osoittautuikin täysin vääräksi ja muutaman vuoden työnteko vei itseltäni viimeisinkin mielenkiinnon touhuun.. Korkeakouluunhan ei pääse ilman mitään toisen asteen koulutusta, vai olenko väärässä?
Omaan elämäntilanteeseeni sopisi nyt paremmin muutaman vuoden työnteko, ja sen jälkeen voisin ihan täyspainoiseen päiväkouluunkin taas mennä. Myöskään talous ei tässä tilanteessa anna myöten opintotuella elämiselle.
Ap
en ole käynyt, mutta harkitsin. Täysin ilman alan kokemusta saattaa olla vaikea löytää oppisopimuspaikkaa, mutta toki kannattaa yrittää. Oppisopimuksella opiskelu on myös rankempaa kuin esim. päiväopiskeluna opiskelu. Se kannattaa ottaa huomioon.
Itse siis valitsin päiväopiskelun oppisopimuksen sijaan ja olen tyytyväinen valintaani. Aiemmin ei olisi ollut taloudellisesti mulle mahdollista, mutta tänä vuonna jo on :)
Ja toki voit opiskella sen jälkeen sairaanhoitajaksi. Mutta jos olet varma, että haluat sairaanhoitajaksi, miksi et opiskele suoraan? Turhaan käyt sitten lähihoitajakoulutuksen ensin, hyväksilukuja kun ei tule nimeksikään/ollenkaan. Tosin oppisopimuksella ei kai voi sairaanhoitajaksi edes opiskella, silloin koulunpenkki viimeistään kutsuisi.