Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasitusvamma vauvan hyssyttelystä

Vierailija
11.03.2010 |

Mun ensimmäiset kuukaudet synnytyksen jälkeen menivät koliikkivauvaa heijatessa ja ravatessa ympäri kämppää rauhoittamisyrityksissä. Meni aikansa ennen kuin huomasin että olen koko ajan ollut paljain jaloin kun jalkoja alkoi kovasti särkeä. Olin keinutellut niin paljon että erityisesti vasemman jalan jalkapöytä alkoi kipuilla aika inhottavasti ja oli puutumistuntemuksia varpaissa. Nyt tilanne on parempi mutta toisinaan rasituksessa nuo kivut palaavat. Onko muilla vastaavia kokemuksia, ja häviävätkö itsestään vai pitääkö mennä lääkäriin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkauttamassa minunkin ettei kostaudu sitten hoitamattomuus vanhemmiten. Kiitos vastauksista. ap

Vierailija
2/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli samasta syystä patit molempiin ranteisiin, käsien puutumista, jalkojen puutumista, selän virheasento yms. Virheasennot tulivat ilmi vasta fysioterapeutilla. Imetyksen ja raskaudenajan hormonit aiheuttavat nivelten löystymistä, jolloin monet rasitusvammat tulevat vielä herkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko tilanne nyt ok?

ap

Vierailija
4/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoivat itkeskellä kovasti yöllä niin, että hyssyttelin lasta sylissä n. 10 kertaa yössä. Käden liikeradat pienenivät huomattavasti ja esim. vaatteiden pukeminen oli vaikeaa. Jotain suihkutettavaa kipulääkettä tjns. siihen sain. Viikkoja se kesti, mutta helpotti lopulta ilman kortisonipistosta. Lääkäri käski alkaa vahvistaa käsivarrenlihaksia esim. kuntosalilla kun käsi on kunnossa.

Vierailija
5/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannetuen, paljon erilaisia harjoitteita lihasten vahvistamiseksi sekä "hätäensiavuksi" suositeltiin muistaakseni mobilatia ja käteen jotain haudesidettä.

Tilanne ei ole ihan vielä täydellinen, mutta paljon parempi. Osansa on varmaan jo silläkin, ettei lasta enää tarvitse hyssytellä niin paljoa, mutta kyllä harjoituksetkin ovat auttaneet paljon. Lisäksi huomattiin mm. noita asentovirheitä, joista osa on ollut jo ennen raskautta ja pahenneet raskauden myötä. Ne olisivat varmaan jossain vaiheessa vanhempana tulleet ilmi kulumina.

t. 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä