Uusavuttomat äidit
Miten teillä parikymppisillä äideillä voi olla niin vaikeaa kodin-ja lastenhoito?Tuttavapiirissäni on yksi tälläinen äiti,joka tekee suuren numeron näistä kotitöistä kun ei mitenkään kykene hoitamaan hommaa kun lasten kanssa menee kaikki aika.Hänellä on työssäkäyvä mies,joka osallistuu lasten-ja kodinhoitoon vapaa-aikanaan ja silti eukko ei tee muuta kuin valittaa paras hepulointi oli kun hän oli viikannut vaatteita 1,5h ja sitten lapsi kaatoi koko keon asian johdosta koko elämä on kurjaa ja hän tekee turhaa työtä jne.Itselläni on välillä suuria pyykkivuoria,mutta ei niiden viikkaamiseen mene kauaa aikaa eikä lapseni häsellä niiden kanssa.Miten kaikesta voi tehdä niin vaikeeta?Ja eikö siivoamistakin voi hoitaa kerran viikossa ilman suurempia hälinöitä vai halutaanko näistä hommista jotain raatajan palkintoa kenties.Nämä äidit tekee takapuolen pesustakin todella suuren numeron.Ymmärrän kyllä,että kotiäitien elämä pyörii kodin asioissa,mutta tarvitaanko ihan oikeasti valittaa kaikesta?
Kommentit (9)
henkisesti. Ei mitään toimintaa missä voisi käyttää aivojaan:( Vaikka lapset tietysti ihania onkin mutta pitäisi olla myös jotain järkevää tekemistä. Muuten kaikki hiton pyykit ja vastaavat saa ihan älyttömät mittasuhteet jos ei elämässä muuta sisältöä ole.
mutta kyllä mullakin hermot pettäis jos 1,5 tuntia viikkaisin ja sit jolu sotkis kaiken hetkessä.Olen ollut äiti kyllä jo parikymppisenä, ja silloin ei meillä ollut asim. astianpesukonetta, kuivausrumpua ym. kodinhoitoa helpottavia kapistuksia.Kyllä se rankempaa oli.En vieläkään saa kotia pysymään siistinä jos nuo koneet käy reistailemaan.
minä olen parikymppinen ja hoidan kaiken mukisematta. harvoin marise siivoamisesta, tai jos marsinen niin olen todella väsynyt monen yön valvomisesta. pistää ärsyttämään tuollainen.
väitätkö tosiaan, että sinä et koskaan marmata siivoamisesta tai siitä kun lapsi tekee jotain.
ei tarvii silloin marmattaakaan, ja hitsin nopea se on viikkaamaankin, vaikka olis iso pyykkivuori, tehokas mamma.
täällä hei, kotityöt menee ihan helposti lapsen hoidon yhteydessä. Varsinkin nyt kun lapsi on jo vuoden niin voi kertoilla mitä teen ja näyttää jne. Siivoan pari kertaa viikossa ja tiskaan päivittäin pari kertaa jne.
Kaupassa käyn viikonloppuisin, lapsi on silloin isällään tai minulla on sisko apunani, viikolla se olisi hankalaa yksin jos pitää paljon ostaa, kun ei ole autoa, ei hissiä eikä vaunuille mitään paikkaa koko taloyhtiössä, mutta se ei ole ongelmaksi muodostunut sekään.
Sun tuttu on turhautunut ja se purkautuu valittamisena. Olen minäkin turhautunut kotona kökkimiseen ja tähän pienen pieneen kotiäidin elämään joka on olemista, ei tekemistä. Ja mä olen sentään jo kolmekymppinen - en voi kuvitella kuinka turhautunut olisinkaan ollut parikymppisenä, kun niitä menohaluja ois ollut vieläkin enemmän!
Kummallista ettei ap sulle sun elämänkokemus ole antanut ymmärrystä nuorempia äitejä kohtaan. Mä tiedän että on tosi suuri kiusaus korostaa omaa paremmuuttaan parjaamalla itseään nuorempia ja kokemattomampia, mutta kovin fiksua se ei ole.
ole pyykinpesukonetta, ei astianpesukonetta, ei kuivausrumpua eikä imuria :D
7
tuttavapiirissäsi on yksi tämmöinen avuton parikymppinen ja heti ole sitä mieltä että kaikkia parikymppiset ovat samanlaisia =D
Minä oon nelikymppinen, ja mulle kotityöt on ihan samanlaista tervanjuontia kuin sun ystävällesi. Ja jos saan siivottua viikkosiivouksen, niin siitä jo pitää mulle antaa ylistystä, koska se on mulle ihan mieletön suoritus.