mulla 4 lasta, vuorotyö ja silti käyn treenaamassa 4 kertaa viikossa
koti ihan peruspuhdas, ei liioiteltu kuitenkaan. Ruokaa on pöydällä joka pv, joskus valmisruokaa (ehkä kerran viikossa) ja ulkona syödään noin kerran viikossa. Mielestäni vuorotyön ansiosta pääsen näin usein, jos tekisin 8-16 en pääsisi iltaisin niin helposti. Nyt esim kun menen iltaan tai on vapaapv menen aamusta heti salille/kävelylle. Lapset 6,14,16 ja 18v.
Kommentit (18)
ja 3 lasta, 1v9kk, 3,5v ja 6v, enkä kyllä pääse edes joka viikko trenaamaan. Lenkillä käyn välillä iltaisin klo 20 jälkeen kun pienemmät on nukkumassa. :(
yhden äidin, jolla kolme lasta. On tosi siisti koti, käy töissä joka päivä, ehtii leipomaan, hiihtää tuhat kilometriä joka talvi, käy kuntosalilla, opiskelee vapaa-ajallaan Saksaa. Eikä koskaan valita väsymystään.
Lapset 21, 27 ja 29. Oliskohan lasten iällä enemmän sen kanssa tekemistä, mitä ehtii tekemään, kuin lasten määrällä?
ja 3 lasta, 1v9kk, 3,5v ja 6v, enkä kyllä pääse edes joka viikko trenaamaan. Lenkillä käyn välillä iltaisin klo 20 jälkeen kun pienemmät on nukkumassa. :(
no ei todellakaan ajatuksena loistaa. Tarkoitin lähinnä että jos ois ns normaali työaikaa en ehtisi mitään itseni kanssa, vaan vuorotyön takia pääsen myös nauttimaan omaa aikaa. Vielä toinen pointti on kylläkin että kun teinit olivat pieniä treenasin 6 kertaa viikossa, et ei se mielestäni ole siitä kiini minkäikäiset lapset on. Nyt kuskaan jatkuvasti heidät, pienempänä pysyivät kotona.
Meillä 6lasta 2-15v ja miehen kanssa molemmat päivätöissä ja kyllä minä silti ehdin harrastamaan, saan omaa aikaa jne.
no ei todellakaan ajatuksena loistaa. Tarkoitin lähinnä että jos ois ns normaali työaikaa en ehtisi mitään itseni kanssa, vaan vuorotyön takia pääsen myös nauttimaan omaa aikaa. Vielä toinen pointti on kylläkin että kun teinit olivat pieniä treenasin 6 kertaa viikossa, et ei se mielestäni ole siitä kiini minkäikäiset lapset on. Nyt kuskaan jatkuvasti heidät, pienempänä pysyivät kotona.
Vielä toinen pointti on kylläkin että kun teinit olivat pieniä treenasin 6 kertaa viikossa, et ei se mielestäni ole siitä kiini minkäikäiset lapset on. Nyt kuskaan jatkuvasti heidät, pienempänä pysyivät kotona.
Itse en tekisi vuorotyötä mistään hinnasta, sillä ilta- ja viikonloppuvuorot on pois perheeltä. Treenaminen helpottuisi kyllä, mutta itse laitan perheen ja lapsen sen edelle.
ei näkyis kotona koskaan. Ne pärjäis ilman muakin.
jos väittäisit että et ehdi! Noin isojen lasten kanssa ei ole mitään ongelmaa, vain 6v tarvii jonkun vahtimaan.
Minulla on kouluikäisiä ja vähän yli tuhat kilometriä on tullut hiihtoa yleensä talvea kohti ja muutama sata juoksua.
Mutta opiskelemaan en ole enää ehtinyt. Tai oikeammin ei ole kiinnostanut.
yhden äidin, jolla kolme lasta. On tosi siisti koti, käy töissä joka päivä, ehtii leipomaan, hiihtää tuhat kilometriä joka talvi, käy kuntosalilla, opiskelee vapaa-ajallaan Saksaa. Eikä koskaan valita väsymystään.
Lapset 21, 27 ja 29. Oliskohan lasten iällä enemmän sen kanssa tekemistä, mitä ehtii tekemään, kuin lasten määrällä?
Itse en tekisi vuorotyötä mistään hinnasta, sillä ilta- ja viikonloppuvuorot on pois perheeltä. Treenaminen helpottuisi kyllä, mutta itse laitan perheen ja lapsen sen edelle.
jonkun kun on pakko niitä viikonloppujakin tehdä, ei siinä omia arvoja kysytä.
itsellä neljä pientä lasta ja teen yötyötä. pakko sanoa, että mä olen kyllä ihan poissa pelistä niiden yöjaksojeni aikana, hyvä kun jaksan ruokaa laittaa.
sul on lapset jo noin isoja et helppohan tos on lähteä ja tehä vuoro työtä...
kaikkihan on ihan itsestä ja omista valinnoista kiinni. Minä ainakin saisin omaa aikaa ihan joka ikinen ilta, jos haluaisin. Jättäisin vain ruoat laittamatta, kaupassa käymättä, luovuttaisiin lasten harrastuksista, enkä käyttäisi aikaa lasten kanssa olemiseen...
jokainen lapsi harrastaa jotain, ja ne on sitä varten kuskattava aina kaupunkiin ja takaisin, mies tekee 3-vuoroa ja minä 2-vuoroa, ei kyllä kauheesti jää omaa aikaa, eikä varsinkaan voimia enää tehdä mitään. Pari kolme kertaa viikossa yritän päästä tunnin lenkille, siinäkin on suunnittelemista.
en harrasta mitään. olenkin yh eikä ole yhtään ns omaa aikaa. en ole kyllä erityisen väsynytkään. aikanaan pääsen kun lapset kasvaa
Tulla pätemään ja nostamaan itseäsi jalustalle?