Onko joku tuttunne sanonut tai tehnyt jotain pahaa lapsellenne tai teille nuoruudessanne?
Itse muistan nuoruudessa kävin ala-asteella keramiikkakerhossa koulun jälkeen. Olisinkohan ollut toisella luokalla tuolloin. Eräs vanhempieni tuttu ei niinkään ystävä (miespuolinen) oli töissä nuorisotalolla silloin missä tätä keramiikkakerhoa pidettiin.
Olin oman työni saanut tehtyä ja pidin taukoa, joten tämä mies pyysi minua pelaamaan hänen kanssaan biljardia. Pelasimme aikamme ja hän ihan tosissaan veteli niitä palloja pussiin ja pomppi innoissaan kun voitti minut.
Minä naureskelin ja biljardikepillä löin mutten kovaa häntä pyllylle ja sanoin vielä: "siitäs sait." Tämä aikuinen päälle 40 vuotias mies suuttui ihan kauheasti ja nosti minut rinnuksista ilmaan ja huusi ettei hänelle tehdä noin. Hänen lapsensakaan eivät tee hänelle noin niin ei tee kukaan muukaan.
Otin takkini ja juoksin itkien äidin työpaikalle. Äitini otti tämän miehen tietty puhutteluun yms.
Aikuisempana muistan tämän asian selvästi ja vielä selvisi vuosia myöhemmin että mies käytti hyväkseen nuorinta ja vanhinta tytärtään!
Nykyään ei asu enää paikkakunnalla, mutta jos vastaan tulisi niin en voisi olla vetämättä turpaan. Niin paljon tuota miestä inhoan.