Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsella kuumetta, lääkäriin koska?

Vierailija
27.02.2010 |

Yksi lääkäri sanoi että jos on yli 38,5 niin aina heti. Mutta toiset sanoo toista... Ota sit selvää. Joku lääkäri sanoi joskus että lääkäriin, kun yleiskunto huononee. 2v lapsi

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin ajanvarauksessa, että JOS kuume saadaan kuumelääkkeillä alas, niin sääntö on et viisi päivää neljänkymmenen asteen kuumetta ja sitten lääkäriin. Neuvolasta sanottiin, et kolme päivää neljässäkympissä ja voi varata ajan. Lapsilla kuume nousee helposti korkealle ja kestää pitkään, eikä se lääkäri sille sinänsä mitään voi tehdä. Jos lapsen yleiskunto heikkenee, lapsi on apaattinen tai lapsella on selviä kuivumisen merkkejä, niin heti lääkäriin.

Vierailija
2/5 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poika oli 4pv kuumeessa 39, lääkkeet tehosi kyllä ja poika oli virkeä mutta sitten vein lääkäriin keston takia niin moitti minua, että paha kuume jos yli 38,5. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muuten hyvinvoiva. Tietenkin sitten aikaisemmin, jos on kuumelääkkeestä huolimatta huonovointinen.

Vierailija
4/5 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä en siis saanut aikaa lääkärille, koska ajanvarauksessa oltiin sitä mieltä, että lapsella ei ole mitään hätää ja turhaa hysteerikkoäiti tänne soittelet. Lapselle oli tuolloin ollut neljä päivää neljänkymmenen asteen kuume. Jos vielä seuraavana aamuna ois ollut noin paljon kuumetta oltais sit päästy samalle päivälle, mut se oli tippunut 38,5:een.

Vierailija
5/5 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos lapsi sairastuu maanantaiaamuna kello 9, niin lasken että tiistaina kello 9 aamulla on eka kuumeinen vuorokausi takana, sitten ke toinen ja to kolmas. Jos vielä on kuumetta pe aamuna niin menen lapsen kanssa lääkäriin.

Tuo 3 vuorokautta on kai virustartuntojen kannalta se yleisin käytäntö. Tuossa vaiheessa viruksista on usein jo parannuttu ja antibioottia ei siksi oteta turhaan.