Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on kotona olevan äidin elämä useamman kuin 2 lapsen kanssa?

Vierailija
20.02.2010 |

Jääkö teillä omaa aikaa? Vietättekö vielä miehen kanssa yhteisiä omia iltoja/viikonloppuja joskus?

Meillä mies ilmoitti, että ymmärrän kai olevani tosi yksin jos kolmas hankitaan, sillä illat menevät jo nyt 2 lapsen harrastuksiin roudaamiseen ja miehen (+ joskus harvemmin minun) harrastuksiin.

Oon ihan masentunut siitä että mies jo nyt ilmoittaa ette sitten paljon ehdi minua ja vauvaa näkemään kun elämässä on niin paljon muuta.

Onko teidän muiden elämä tällaista? Siis oletteko yksin pienimmän kanssa kotona ja muu perhe elää omaa elämäänsä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty lapsistakin, mutta meillä ainakin rankkaa. Ainoa oma aika on periaatteessa iltaisin 1-2h, mutta silloin olenkin jo ihan puolikuollut. Siksipä aion pitää isommat minimipäivillä (9pv/kk) päiväkodissa, kun neljäs syntyy. Saisi edes muutaman kerran huokaista, varsinkin kun yöt on nytkin risaiset.

En ole yhtään sen tyylinen, että olisin täysin onnellinen neljän seinän sisällä neljän lapsen kanssa, sahaten välillä leikkipuistoon ja lähikauppaan. Minulla on myös pari liikuntaharrastusta viikossa, jotka ovat minulle tosi tärkeitä. Joskus täytyy päästä myös shoppailemaan yksin. Tai jos oikein pahasti ahdistaa, niin otan kaupungista yhden hotelliyön ihan yksin ja vietän vuorokauden "vapaudessa". Näin ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
2/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viihdyin hyvin 4 lapsen kanssa kotona.

Oli kivaa kun oli aikaa lukea paljon ja harrastaa liikuntaa. Tätä ei ole enää ollut kun menin töihin.

Päivät meni leppoisasti kerhoillen ja puistoillen. Lasten päiväuniaikaan oli omaa aikaa lukea ne kaikki kirjat, mistä olin haaveillut.

Illalla sitten oli aikaa omille menoille kun mies tuli töistä.

Se oli kyllä tosi leppoisaa ja kivaa aikaa. Mutta mulle riittikin aika hyvin nuo harrastukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäistä ja aika perhekeskeistä elämää vietetään. Lapsilla ei vielä harrastuksia, mutta miehellä ja minulla pari kertaa viikossa. Mies hyvin osallistuva ja voin hyvillä mielin lähteä omiin menoihini jos ja kun haluan.

Yhteistä aikaa miehen kanssa on joka ilta kun lapset nukkuvat ja aina silloin tällöin lapset mummolassa yötä (tällä hetkellä tahti on ollut noin 3 kertaa vuodessa).

Vierailija
4/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilmeisesti sun mies sitten hoitaa lapsia iltaisin kun sulla omaa aikaa? Mulla kuitenkin se tilanne, että mies ilmoittaa että lapsilla niin paljon harrastuksia (ovat kouluikäisiä) ettei ehtisi mun ja vauvan kanssa olemaan kotona. Eli käytännössä eläisin vauvan kanssa omaa elämää. Se ei tunnu kivalta, mutta mitä voi tehdä?

Oli kivaa kun oli aikaa lukea paljon ja harrastaa liikuntaa. Tätä ei ole enää ollut kun menin töihin.

Päivät meni leppoisasti kerhoillen ja puistoillen. Lasten päiväuniaikaan oli omaa aikaa lukea ne kaikki kirjat, mistä olin haaveillut.

Se oli kyllä tosi leppoisaa ja kivaa aikaa. Mutta mulle riittikin aika hyvin nuo harrastukset.

Vierailija
5/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meilläkään (ainakaan arkena) mies ole heti neljän jälkeen lapsia leikittämässä. Mies tulee töistä siinä puoli seitsemän aikaan suoraan päivällispöytään. Eikä siinä sitten kauaa kestä, kun alkaakin lasten iltatoimet. Viikonloppuisin mies saattaa ulkoiluttaa lapsia, ellei keksi mitään muuta "tärkeää" puuhaa.

Vierailija
6/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väärin tuo on mieheltä.

Me kuljetimme vuorotellen lapsia harrastuksissa. Käytimme kumpikin odotusajan lenkkeilyyn. Toinen oli sitten tosiaan vauvan kanssa kotona.

Meillä ei isommilla lapsilla ollut montaa harrastusta viikossa. Ihan senkin takia, että oli aikaa perheen yhteisiin juttuihin. Kävimme iltaisin paljon yhdessä mäenlaskussa ja luistelemassa ja kesällä pyöräilemässä. Vauva kulki hyvin matkassa. Yritimme tehdä sellaista, missä vauvan pystyi kuljettamaan mukana, ettei toisen tarvinnut jäädä vauvan kanssa kotiin päivystämään.

Toivottavasti tilanne teilläkin helpottaa kun vauva kasvaa.

Siis ilmeisesti sun mies sitten hoitaa lapsia iltaisin kun sulla omaa aikaa? Mulla kuitenkin se tilanne, että mies ilmoittaa että lapsilla niin paljon harrastuksia (ovat kouluikäisiä) ettei ehtisi mun ja vauvan kanssa olemaan kotona. Eli käytännössä eläisin vauvan kanssa omaa elämää. Se ei tunnu kivalta, mutta mitä voi tehdä?

Vierailija
7/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 5v,4v ja 6kk. Olen ollut kotiäiti esikoisen syntymästä asti. Mies on paljon töissä, joten kotityöt ja lasten hoito on lähes kokonaan minun vastuulla. Harrastuksia mulla ei ole ollut esikoisen syntymästä lähtien koska kotityöt vie suurimman osan ajastani enkä viitsi tai uskalla jättää lapsia miehelleni, hän vaikuttaa hyvin väsyneeltä meidän perhe-elämään eikä hänelläkään ole omia harrastuksia. Ennen nuorimmaisen syntymää, mies kävi kavereidensa kanssa kelkkailemassa silloin tällöin, mutta ei enään! Kun mies tulee töistä kotiin hän istahtaa sohvalle ja tietokoneen ääreen, joskus tuntuu että hän on naimisissa tietokoneen kanssa! Lapsilla ei ole harrastuksia, ulkoilevat tuossa meidän pihassa, haluaisin kyllä käyttää heitä vaikka missä, mutta tuntuu niin hankalalta lähteä kolmen "pienen" kanssa mihinkään ja vauvaa en halua jättää miehelleni!

Yhteisä aikaa meillä on mieheni kanssa pari tuntia illalla kun lapset on saatu nukkumaan. Tämä aika mulla menee osittain kämpän/keittiön siivoukseen ja sitten katson telkkaria, mieheni istuu tuon ajan yleensä YouTubessa! Joskus tekis mieli heittää tämä kone pihalle!!! Kahdestaan ei olla käyty missään sillä meillä ei ole lapsen vahtia! Odotan vain innolla että lapset kasvaisivat sen verran että heidät voisi jättää hetkeksi kotiin keskenään jos me ei mieheni kanssa olla siihen mennessä jo "kasvettu erilleen". Tätä yksinäistä elämää jaksan vain sillä kun ajattelen että tämä on vain väliaikaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan