Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyksissä synnyttäneiden kokemuksia

19.02.2010 |

Millaisia kokemuksia teillä on Tyksin henkilökunnasta ja muutenkin siellä synnyttämisestä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä kaksi muksua synnyttänyt ja ihan hyvät muistot on jääny. Ite synnytysosasto on minusta ihan mukava ja siisti ym sekä kohdalle sattuneet kätilöt ja lääkärit olleet ihan mukavia ja asiallisia.

Sen sijaan vuodeoastot on varsinkin tilojen puoleen vähäv niin ja näin, niinkuin koko Tyksin iso u-sairaala muutenkin... Remonttia tarvittais! Huoneet on lähinnä ahtaita 3 hengen huoneita ja vessat ja suihkut (joita on aika vähän) on käytävällä.

Henkilökunta on enimmäkseen mukavaa, mutta sen olen huomannut, että esim. vauvan hoidossa/ opastuksessa siihen on ihmisestä riippuen tosi erlaisia ohjeita ja tapoja! Vanhemmat lastenhoitajat tuntuu olevan ihan eri linjoilla monissa asioissa kuin nuoremman polven hoitajat ja kätilöt. Muutenkin tosi eri tyylisiä ihmisiä on vastaan tullut synnyttäneiden vuodeosastolla, sekä hapsnnaamoja, että oikein mukavia :)

Vierailija
2/4 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinne vasta kevään lopulla menossa, mutta kavereita on "käsittelyn" jo läpikäyneet. Positiivista/neutraalia olen kuullut, nyt täältä palstoilta lukenut negatiivisia kommentteja. Itse olen ajatellut mennä itse toteamaan sitten kun aika koittaa :) Lapsivuodeosastoissa on kuulemma jonkin verran eroja, oisko hlökunnan hengen ja hlökunnan vuoksi..? Mutta asiallista kohtelua ovat kaikki mun tutut saaneet. Toki ihmisiä, kätilöitä, lääkäreitä, hoitajia nyt on tietysti useampaan junaan niin kuin meitä muitakin. Kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neljä synnytystä takan siellä, viimeisin 12 pv sitten :) Kätilöt on mukavia. Useampikin minua hoitanut. Synnytyshuoneet aika pieniä. Ykkössalissa on amme, muissa ei. Toisissa joutuu jakamaan vessan ja suihkun, joissain on oma suihkuhuone ja vessa.

Vuodeosasto on samanlainen, kuin muutkin sairaalan vuodeosastot.Suihkuhuoneet on tosin uusittu ja niitä on nyt useampi, kuin esim. 10 v. sitten. Henkilökunta on aika paljon vaihtunut nuorempaan, mikä ei ole ollenkaan paha asia ;)

Ei negatiivista sanottavaa, ei kun vaan onnea synnytykseen!

Vierailija
4/4 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi syntyi 6 v sitten ja synnytys meni päin sitä itseään. Iso vaikutus oli mielestäni ponnistushetkellä mukana olleella kätilöllä, joka mm. sanoin minulle, kun sanoin, etten tunne supistuksia, että "totta kai tunnet". Siinä vaiheessa on keskusteluyhteys sitten jo aika heikoissa. Lapsi vammautui synnytyksessä, mutta onneksi vamma korjautui ajan myötä. Toisella kerralla sain sektion edellisten tapahtumien vuoksi, mutta sekään ei mennyt ihan putkeen - puudutus oli nk. läiskittäistä, eli en puutunut kunnolla. Puudutuslääkäri huuteli vain 80-luvun etelänmatkatyyliin selkäni takana "kaikki okei" vieraskielisellä korostuksella, kun kiduin pedillä. No... kolmas kerta toden sanoo (hyvässä vai pahassa?) kun kohta taas uskaltaudun ko. laitokseen. Petiosastojen henkilökunta on ollut suht. ok. Aina tulee tosin ovesta eri henkilö ja kukaan ei esittele, mitä laatua henkilökuntaa edustavat, mutta olen tajunnut, että jos joltain saa kummallista "palvelua", kannattaa antaa asian olla, jos ei ole kiireellinen ja odottaa seuraavaa tyyppiä.