Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lihonut hormonikierukan laittamisen

Vierailija
17.02.2010 |

jälkeen jotain 20kg. Voiko kierukka aiheuttaa sitä että on kokoajan nälkä? Äsken kävi naapuri kylässä ja kysyi että en kai suinki oota lasta vai oonko vaan lihonu..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin hormonikierukka runsaiden kuukautisten takia viime syyskuussa. Lapsiluku on jo täynnä ja sterilisaatio tehty,joten ehkäisyn vuoksi sitä ei olisi tarvinnut.

Paino alkoi nousta kierukan laittamisen jälkeen. Painoa on tullut koko ajan lisää ja erityisesti läski kasaantuu vatsan ja vyötärön seudulle ja siellä se myös pysyy. Minulla on myös koko ajan raskas ja turvonnut olo, turvotus on välillä todella kamalaa. Tunnen oloni käveleväksi tankiksi.Liikuin todella paljon koko tämän talven, mutta paino ei siitä huolimatta laskenut eikä olo "keventynyt".

Ensimmäiset kolme kuukautta oli jatkuvaa vuotoa. Nyt vuoto loppunut ja kuukautiset alkaneet. Ne tulevat tiheämpään kuin ennen ja kestävät kauemmin kuin ennen. Mieliala vaihtelut ovat myös hurjia. Tuntuu etten ole oma itseni.Ainoa asia, josta gynekologi varoitti oli akne. Sitä ei ole tosin tullut, pikemminkin iho tuntuu kuivuvan ja kurtistuvan.

Niin paljon monenmoista oiretta on tullut, että aion poistattaa koko härvelin. Tuntuu, että hormonikierukkaa tuputetaan joka naiselle. Kaikille se ei sovi!

Vierailija
2/13 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö! Ettekö lue tätä palstaa. Ainoa selitys lihoomiselle on mässäily. Turha keksiä muita syitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en syytä hormonikierukkaa siitä vaikka tämä pudotus on tapahtunut asennuksen jälkeen. =0)

Vierailija
4/13 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en syytä hormonikierukkaa siitä vaikka tämä pudotus on tapahtunut asennuksen jälkeen. =0)

Paino on pudonnut 3,5kg. :)

Joillekin kierukka aiheuttaa turvotusta ja sellaista PMS-oireilua jota monasti lääkitsee syömällä, sellaisesta tulee helposti sitten kierre. Nyt kunnon kuuri magnesiumia ja ruokavalio tiukasti kuriin.

Vierailija
5/13 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin lihonut muutamia kiloja kierukan laittamisen jälkeen, eikä tulisi mieleenkään laittaa sitä kierukan piikkiin! Nyt on ryhtiliike meneillään ja paino tippuu ihan nätisti. Syy siis varmaankin oli jossain muualla...

Olen tosi tyytyväinen kierukkaan. Kuukautisia ei ole oikeastaan ollenkaan, PMS-oireita tulee toisinaan, mutta vuotoa ei juurikaan. Ja seksi on ihanan spontaania, kun ei tarvii säheltää kumien kanssa.

Ap:n lihominen ei kyllä kuulosta ihan normaalilta, kannattaisi varmaan konsultoida lääkäriä.

Vierailija
6/13 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillekin hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa lievää kuvotusta, jonka elimistö tulkitsee näläksi. Kun tän seurauksena annoskoot pikkuhiljaa suurenee ja joka välissä haluaa napostella jotain niin paino nousee.

Täytyy myös muitaa sekin, että noi hormonit on kuitekin elimistölle vieraita aineita jotka vaikuttaa varmasti moneen muuhunkin asiaan kuin vain paikallisesti.

Vierailija
7/13 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikilla ei ole samalla tavalla kuin edellisellä kirjoittajalla. Itselläni on syytä kehua: kuukautiset tosiaan jäivät kokonaan pois, pari päivää on pienen pientä tuhrua.

Vierailija
8/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myöskään usko, että tuollaista lihomista voi laittaa kierukan piikkiin. Oletko jutellut asiasta lääkärin kanssa?

Vierailija
9/13 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saisastuin pian kierukan laiton jälkeen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Mutta kaikki kehuivat hormaaonikierukkaa kuinka on ihanaa kun ei ole kuukautisia!

No ei varsinaisesti olekkaan, vaan 2 viikkoa tiputtelua! Joten nyt menee 2 viikkoa tiputteluvuotoa ja 2 ilman... Ehkä kuitenkin haluisin ne viikon kuukautiset ja 3 ilman

Vierailija
10/13 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös turvonnut kierukan asennuksen jälkeen,nimenomaan vatsa on turvoksissa.Se ei ole sama kuin lihominen jos tuntuu kuin olisi ilmapallo vatsassa.Turvotus ja nesteen kertyminen on niin seurannut erityisesti kierukan laiton jälkeen.Myös hiusten lähtöä on tapahtunut.Laitan nämä oireet kierukan piikkiin,koska kummatkin tapahtuneet puolen vuoden sisällä kierukan asennuksesta.On kyseenalaista kumpi on sitten parempi runsaat vuodot,ennen kierukkaa,vai nämä sietämättömät oireet.

Vierailija
11/13 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi halusi, että kierukka on laitettava. Koska olen yliherkkä, kieltäydyin hoidosta. Gynekologi kauppasi Mirenaa niin kauan, että sanoin, tee mitä haluat! No kierukka laitettiin ja heti alkoi turpoaminen. Läheiset eivät edes tunnistaneet minua. Seuraavaksi romahti selkä ja menetin liikuntakykyni. Kepin kanssa kuljin vuoden. "Kuukautiset" alkoivat runsaana ja epäsäännöllisenä verenvuotona. Voin huonosti monella tapaa ja poistatin kierukan. Gynekologi moitti minua miten olen niin kauhean turvonnut, mitä olen tehnyt iyselleni, miten olen edes voinut synnyttää sillä. Kierukan poisto kesti yli tunnin ja gynekologi sanoikin lopuksi; jos se ei nyt lähde se saa jäädä sinne!

Jäi epävarma olo koko poistosta. Poiston jälkeen huono olo ja vuodot jatkuivat ja mukaan tulivat PMS-oireet sekä pahat allergiset reaktiot. Jalkani turpoilevat ja ovat joka päivä erinäköiset. Ne näyttävät kuin niissä olisi osittainen kuolio sinisyyden vuoksi. Lääkärit vain ihmettelevät!     

Onneksi olen jo 60-vuotias, jos tästä ei enää selviäisi hengissä. 

Jännä kun kukaan ei kerro, että hormonihoidoilla, oli se sitten syöpä-, sokeritauti-, laihdutus-, tai muu synteettinen hormonihoito haitat ovat samankaltaisia. Yksi tuttuni sai verenmyrkytyksen laihdutuslääkkeistä. Minäkin kysyin lääkäriltä, saanko nyt sen viimeisen haittaoireen verenmyrkytyksen. Hän ei osannut sanoa!

Luonnossa ainakin kalat mutatoivat uros kaloista tulee naaraita ja naaraat menettävät lisääntymisominaisuuksiaan. Syöpähoidoissa naiset voivat menettää kyvyn saada lapsia. Itselläni umpeutui 2.5 vuoden ajaksi emätin, myös seksihalut hävisi, eivätkä ole palanneet. Olen yhä liikuntarajoitteinen, Mirena-kokeilu rikkoi minun ennen hyvän ja terveen elämän! 

Vierailija
12/13 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä olen yhä ja siksi kirjoitankin jatkoa edelliselle kirjoitukselle.

Älkää ihmeessä ottako Mirena-kierukkaa, jos vain suinkin mahdollista. Jos kierukka ajautuu vatsapeitteiden alueelle, sieltä sitä ei enää poisteta Suomessa! Tiedän tuttuja, jolle näin on käynyt.

Osa joutuu taistelemaan hengestään, kuten luulen omalla kohdallani tulevan käymään.

Onneksi uskon Jumalan apuun.

Tuon tiedon antoi eräs sairaanhoitaja yksityiseltä puolelta; kierukka jätetään vatsaonteloon tai vatsapeitteisiin. Perustelu hänellä oli se, että vatsapeitteiden leikkausoperaatiot ovat vaarallisia, yhtä vaarallisia kuin keisarin leikkaus. Lisäksi hoitaja tyynnytteli, että kyllä kierukan vaikutus loppuu aikanaan.

Tosiasia on se, että keho ei siedä myrkkypitoisia vierasesineitä vaan pyrkii niistä eroon tulehduksien avulla. Kun kohtulihas tulehtuu, kierukka pääsee etenemään sen läpi helposti seuraavaan kohteeseen. 

Mieheni googlasi Mirenan haittavaikutuksia ulkomaisista lähteistä ja yksi suurin haittavaikutus on juuri kierukan taipumus lähteä vaeltamaan kehossa. Haittavaikutuksista Bayeria vastaan on nostettu kanteitakin. Suomessa haittaoireita niistä tietenkin vaietaan.

Mirenan "hormoni" on hormonin tapaan vaikuttava aine. Aineita voi etsiä netistä googlaamalla. Jotkut naiset kestävät myrkkyjä, toiset eivät. Lisätietoa löytyy myös Duodecim artikkeleista 1990-luvulta.

Tapahtumat etenevät siten, että kierukan "vähäinen vaikuttava aine" tulehduttaa kohdun. Näin kierukan vaellus pääsee alkuun. Tulehtunut kohtulihas ei voi estää kierukan matkaa, kierukka ajautuu seuraavaksi vatsaonteloon. Siellä tulehdus jatkuu kivuliaina vatsakouristeluina. Kun vatsaontelo on tulehtunut sen matka jatkuu vatsapeitteisiin ja napatyrään, joka myös tulehtuu. Tulehtunut napatyrä myös haisee...Naiset ovat kirjoittaneet Mirenan aiheuttamasta paisumisesta ja napatyrän muodostumisesta sekä lopulta haisevasta tulehduksesta tyrässä.

Koska kyseessä on suomalaisten miljardibisnes, ei kukaan ota vastuuta hormonikierukan aiheuttamista komplikaatioista. Ulkomailla, kuten Yhdysvalloissa niistä tiedotetaan ja nostetaan kanteita. Kotimaassamme ongelma vaietaan kuoliaaksi.

Kanadan naisia alettiin kierukoida vuonna 2024. Sieltä tulevat seuraavat kanteet lääketehtaalle.

Itse olen kierukan asentamisesta lähtien pohtinut kuolenko sen haittavaikutuksiin. Minulla se jätettiin kehoon. Minua ei auteta terveydenhuollossa, onneksi uskon Jumalaan. 

Vierailija
13/13 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä olen yhä ja siksi kirjoitankin jatkoa edelliselle kirjoitukselle.

Älkää ihmeessä ottako Mirena-kierukkaa, jos vain suinkin mahdollista. Jos kierukka ajautuu vatsapeitteiden alueelle, sieltä sitä ei enää poisteta Suomessa! Tiedän tuttuja, jolle näin on käynyt.

Osa joutuu taistelemaan hengestään, kuten luulen omalla kohdallani tulevan käymään.

Onneksi uskon Jumalan apuun.

Tuon tiedon antoi eräs sairaanhoitaja yksityiseltä puolelta; kierukka jätetään vatsaonteloon tai vatsapeitteisiin. Perustelu hänellä oli se, että vatsapeitteiden leikkausoperaatiot ovat vaarallisia, yhtä vaarallisia kuin keisarin leikkaus. Lisäksi hoitaja tyynnytteli, että kyllä kierukan vaikutus loppuu aikanaan.

Tosiasia on se, että keho ei siedä myrkkypitoisia vierasesineitä vaan pyrkii niistä eroon tulehduksien avulla. Kun kohtulihas tulehtuu, kierukka pääsee etenemään sen läpi helposti seuraavaan kohteeseen. 

Mieheni googlasi Mirenan haittavaikutuksia ulkomaisista lähteistä ja yksi suurin haittavaikutus on juuri kierukan taipumus lähteä vaeltamaan kehossa. Haittavaikutuksista Bayeria vastaan on nostettu kanteitakin. Suomessa haittaoireita niistä tietenkin vaietaan.

Mirenan "hormoni" on hormonin tapaan vaikuttava aine. Aineita voi etsiä netistä googlaamalla. Jotkut naiset kestävät myrkkyjä, toiset eivät. Lisätietoa löytyy myös Duodecim artikkeleista 1990-luvulta.

Tapahtumat etenevät siten, että kierukan "vähäinen vaikuttava aine" tulehduttaa kohdun. Näin kierukan vaellus pääsee alkuun. Tulehtunut kohtulihas ei voi estää kierukan matkaa, kierukka ajautuu seuraavaksi vatsaonteloon. Siellä tulehdus jatkuu kivuliaina vatsakouristeluina. Kun vatsaontelo on tulehtunut sen matka jatkuu vatsapeitteisiin ja napatyrään, joka myös tulehtuu. Tulehtunut napatyrä myös haisee...Naiset ovat kirjoittaneet Mirenan aiheuttamasta paisumisesta ja napatyrän muodostumisesta sekä lopulta haisevasta tulehduksesta tyrässä.

Koska kyseessä on suomalaisten miljardibisnes, ei kukaan ota vastuuta hormonikierukan aiheuttamista komplikaatioista. Ulkomailla, kuten Yhdysvalloissa niistä tiedotetaan ja nostetaan kanteita. Kotimaassamme ongelma vaietaan kuoliaaksi.

Kanadan naisia alettiin kierukoida vuonna 2024. Sieltä tulevat seuraavat kanteet lääketehtaalle.

Itse olen kierukan asentamisesta lähtien pohtinut kuolenko sen haittavaikutuksiin. Minulla se jätettiin kehoon. Minua ei auteta terveydenhuollossa, onneksi uskon Jumalaan.