Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lahjaksi kaasolle, bestmanille ja papille?

Vierailija
17.02.2010 |

Pitäisi keksiä jotain lahjaksi kaasolle ja bestmanille, olisiko hyviä ideoita? Koruja kumpikaan ei käytä, joten ne eivät käy. Kaaso on raskauden alussa, joten ei myöskään alkoholia.

Pappi tulee toiselta paikkakunnalta, joten hänellekin olisi kiva antaa jotain.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee toinen morsian.

Vierailija
2/20 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaasolle maksoin hääpäivänä meikkauksen ja kampauksen. Tuli mun seuraksi kampaajalle ja yllätys olikin kova, kun kampaaja sanoi istu nyt tähän. Kampaamo oli silloin ja ehkä edelleenkin julkkisten käyttämä ja sen myös näkyi hinnastossa. Siksi mä kävin maksamassa koko laskun etukäteen. Oltiin vielä sovittu että mut tehdään ekaks valmiiksi ja sitten häivyn ja kaaso jää maksamaan eikä laskua ole.

Lisäksi annoin Kalevala Korun, aika ison hopeisen, maksoi reilu 100 euroa.

En nakittanut kaasolle mitään. Mutta hän oli seurana koko ajan ennen häitä, meinas hermot mennä monen monta kertaa ja ennen kaikkea järjesti mulle maailman parhaimmat polttarit. Lisäksi häämatkalta, tosin Thaimaasta, toin nahkalaukun. En ole ikinä nähnyt sitä hänellä, joten se ei mennyt nappiin.

Mieheni bestman oli hänen veljensä. Ei ostanut mitään mutta maksoi puvun vuokran. Veli ei myöskään järjestänyt polttareita, koska mieheni ei niitä halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin kiittämään kaasoa ja bestmania juhlassa julkisesti vieraiden kuullen, siitä ainakin itselleni tuli hyvä mieli kaasoillessani. Toisella kerralla ei kiitetty julkisesti, jäi vähän hassu olo, kun kiitoslahjankin sain vasta paljon jälkikäteen.

Jos hankitte pyyhesettejä tms, niin huomioikaa, että jos on perheellinen ihminen, ei esim yksittäisellä käsipyyhkeellä tee mitään, pitäisi olla samanlaiset koko perheellä. Esim meillä on ainakin aina samanlaiset pyyhkeet minulla ja miehelläni, ettei näytä tyhmältä.

Meillä bestman sai taskumatin, oli tarkistettu hänen vaimoltaan että hänellä ei sellaista vielä ollut. Kaasoja muistettiin lahjakortein, jotka oikeuttavat kylpylä- ja ravintolareissuun morsiamen kanssa.

Vierailija
4/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaiset Marimekon peruslaukut (juu just ne joita on jokaisella...). Bestman opettaa filosofiaa, joten hänelle musta laukku (se isompi malli) sopi kuin nenä päähän. Sanoin että saa vaihtaa. Ei vaihtanut.

Kaasolle sama laukku, mutta se sievempi koko. Tykkäsi kovasti. Sanoin että saa vaihtaa.

Meillä kaaso ja bestman auttoivat kaikessa paljon (häämme olivat kolmessa osassa...), joten ihan viinipullo ei mielestämme riittänyt.

Vierailija
5/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laukkua tai muuta sellaista en kuitenkaan "osaa" ostaa. Meillä on niin eri maku, että metsään menisi kuitenkin. Olemme välttäneet kaason ja bestmanin kuormittamista töillä, eikä se olisi oikein onnistunutkaan, kun ovat molemmat kauempaa. Mutta toki silti haluaisimme jollain hieman isommalla muistaa kuin viinipullolla tms.

Vierailija
6/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään, nehän on teidän häät! Mulle ei tulis mieleenkään ostaa lahjoja muille, kunniatehtävähän se on heille!

Vierailija
7/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sille papille mitään lahjaa anneta.

Sehän tekee työtään kun vihkii teidät.

Vierailija
8/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olette, niin tuokaa sieltä joku tuliainen kaasolle ja bestmannille.

Vierailija
9/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme häämatkan vasta myöhemmin, joten sieltä tuotu kiitoslahja menisi liian myöhäiseksi.

Papille haluamme lahjan siksi, että hän tulee siis vihkimään ihan eri paikkakunnalle kuin missä normaalisti on töissä. Eli häistämme tulee hänelle ylimääräistä vaivaa ja matkaa. Ei mitään kovin suurta, mutta jotenkin olisi kiva muistaa, kun tekee meidän vuoksemme pari ylimääräistä reissua.

t. ap

Vierailija
10/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukka/kynttilämaljakon johon kaiverrutin tekstin "Kaasoa kiittäen ja pvm". On tainnut tykätä kun aina käytössä. Jos en aivan väärin muista mallin nimi on "Huokaus". Niitä on kolmea eri kokoa, annoin sen keskimmäisen.

Vierailija
11/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään, nehän on teidän häät! Mulle ei tulis mieleenkään ostaa lahjoja muille, kunniatehtävähän se on heille!

Vierailija
12/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla kiva. Mietin myös lahjakorttia. Esim. kaasolla vaikka jalkahoito voisi tuntua hyvältä, varsinkin kun on raskaana. (Toivottavasti ei muuten lue tätä:D )

t. ap

Vierailija
13/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eka lahjakorttia jonnekin (Mm), mutta päätin sitten antaa konkreettisen lahjan. Ja tiesin molempien maut aika hyvin. Siksi uskaltauduin ostamaan kalliit laukut.

Minä itse organisoin kaiken häihimme liittyen. Kirjoitin jopa vuorosanat tiettyihin kohtiin (yllätyslahja miehelleni, tilasin artistin häihimme yllätyksenä). Kaaso auttoi kuljetuksissa, vauvamme hoidossa, irtoripsien kiinnittämisessä. Jopa ravintolassa kahvin kaadossa, jotta jono saatiin vetämään. Mutta minä olin suunnitellut kaiken heille helpoksi.

Silti he näkivät ison vaivan, etenkin juuri tämän kolmiosaisuuden takia. Siksi minusta oli ihanaa muistaa heitä kalliilla lahjalla.

Tuli mieleen, ap, olisiko hyvä pyyheliinasetti ok? Luhta, Finlayson, Mm? Jos eivät tykkää, laittavat kiertoon. Pappi onkin hankalampi rasti. En tiedä missä asut, mutta mielestäni Pentikissä on sellaista tavaraa, jota voisi juuri kuvitella ostavansa vaikka papille muistamiseksi.

Hyviä häitä!

Morsian 090909

Vierailija
14/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkahoidon unohtaa helpommin.

Vierailija
15/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas vinkeistä.

Totta on, että kyllä kaasolle ja bestmanille väkisinkin tulee jonkin verran tekemistä, ja juuri siksi haluan muistaa jotenkin.

Pyyheliinasetti oli hyvä idea. Sille löytyy yleensä käyttöä ja on tosiaan helppo laittaa eteenpäin, jos tulee ihan "vääränlainen".

Pentikiä saa kyllä täältä päin, täytyypä käydä katselemassa mitä löytyy.

t. ap

Vierailija
16/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyheliinasetti on senkin puolesta hyvä, että se sopii yhtä hyvin miehellekin. Ei olisi ihan hirveästi aikaa juosta etsimässä kovin monesta paikasta, joten parhaassa tapauksessa saisin molempien lahjat samasta kaupasta:)

Vierailija
17/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsikin miehelle.

Vierailija
18/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illallisen meillä kotona, kolmella ruokalajilla ja siellä sitten anoimme molemmille Pentikistä ostetut pyyhkeet, astiat ja mausteruokaöljyjä.

Itse pappina olen pitänyt "kuluvista" lahjoista. Siis serveteistä, kynttilöistä, oma tekemistä mehuista, on joku antanut kuoharipuollonkin.

Vierailija
19/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illallisen meillä kotona, kolmella ruokalajilla ja siellä sitten anoimme molemmille Pentikistä ostetut pyyhkeet, astiat ja mausteruokaöljyjä.

Itse pappina olen pitänyt "kuluvista" lahjoista. Siis serveteistä, kynttilöistä, oma tekemistä mehuista, on joku antanut kuoharipuollonkin.

oli hyvä kuulla, siis papin oma näkemys asiasta. Täytyy tosiaan katsella jotain kuluvaa tai ainakin jotain mitä ei ole "pakko" säilyttää ikuisesti.

Illallinen olisi ihana ajatus, mutta koska olemme eri paikkakunnilta ja kahdella meistä kohta pieni lapsi, olisi varmaan liian haastavaa yrittää saada kaikki yhtä aikaa paikalle ja vielä onnistua syömään rauhassa.

t. ap

Vierailija
20/20 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos täällä olisi näin illasta uusia ideoita.

t. ap