Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tykkään hoitaa lapseni yksin, en raahaa yökylään

Vierailija
12.02.2010 |

Olenko harvinainen äiti? En kaipaa päästä 1 vuotiaasta lapsestani eroon, en koskaan vie yökylään häntä. Tykkään että hän on aina kotona. En vie myöskään hoitoon. Tykkään hoitaa itse. En kaipaa päästä baariin tai elokuviin mieheni kanssa!! Tykkään että ollaan aina yhdessä koko perhe.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kans hoitaa lapseni itse, mutta joskus kyllä täytyy irtautua ja viettää aikaa kahden ihanan mieheni kanssa. käytännössä näitä yhteisiä hetkiä on noin kerran vuodessa.. emme kaipaa enempää.

Vierailija
2/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siihen nähden, miten paljon isovanhemmat molemmilta puolilta pyytävät saada hoitaa lasta. Joskus käyn ulkona miehen kanssa tai sitten mies on lasten kanssa ja menen ystävien kanssa. En silti halua tehdä sitä usein. Kyllästyttää se isovanhempien jatkuva marina ja itsekkääksi syyttäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylä on lapsen kehitykselle tarpeellista.

Onneksi en tiennyt, koska ei ole tullut mieleenkään päästä omista lapsista eroon. Hyvä näin.

Murkkuja ovat jo ja eivät ne niin kauaa enää ole meidän "riesana".

Vierailija
4/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapseni, mutta niin tykkään 'hoitaa' myös mieheni YKSIN. Tästä syystä pidämme yllä romantiikkaa ja kahdenkeskeisiä juttujamme edelleen vaikka lapsia on jo kolme.

Vierailija
5/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamana viikonloppuna vuodessa lapset yökylään. Tykkään kyllä heistä, mutta on kiva joskus olla miehen kanssa ihan kahdestaankin. Muuten en kauheasti käy missään ehkä 1 krt/kk kaverin kanssa kahvilla ja viikoittain lenkillä. Mutta ei mua haittaa, jos toiset menee enemmän (tai vähemmän) :).

Vierailija
6/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia jo kolme.

Vierailija
7/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistelen lämmöllä omia yökyläilyjä mummolassa. Miksi haluaisin riistää saman omalta lapseltani? Yökyläilyn olennaisin seikka on, että lapsi tuntee olonsa mummolassa turvalliseksi ja rakastetuksi. Se vanhempien saama oma aika on toissijainen juttu. Näin ainakin meillä.

Vierailija
8/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta upea lisä se on! Ihanaa muistella omia mummolakäyntejä ja iloita siitä, että lapsi pääsee kokemaan samaa.

Isovanhemmat ja sukulaiset ovat lapsen elämää rikastuttava asia, jota kannattaa ilman muuta hyödyntää, vaikka ilmankin pärjäisi. On mahtava asia, kun eri sukupolvet pitävät toisistaan huolta. Eläköön yhteisöllisyys!

Itse asun ulkomailla, joten lapset saavat nauttia mummin ja papan seurasta aivan liian harvoin. Toisaalta se onkin sitten ihan erityisen hienoa, kun pääsee mummilaan muutaman kerran vuodessa yökylään.

Vierailija
9/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on siinä kunnossa, että pystyy hoitamaan.

'

Voi mitä av.n yleistystä taas.

Terveisin äiti, jonka isä kuollut ja äiti sairastui altzheimeriin 52 vuotiaana.

Miehen vanhemmat asuvat ulkomailla.

Mutta upea lisä se on! Ihanaa muistella omia mummolakäyntejä ja iloita siitä, että lapsi pääsee kokemaan samaa.

Isovanhemmat ja sukulaiset ovat lapsen elämää rikastuttava asia, jota kannattaa ilman muuta hyödyntää, vaikka ilmankin pärjäisi. On mahtava asia, kun eri sukupolvet pitävät toisistaan huolta. Eläköön yhteisöllisyys!

Itse asun ulkomailla, joten lapset saavat nauttia mummin ja papan seurasta aivan liian harvoin. Toisaalta se onkin sitten ihan erityisen hienoa, kun pääsee mummilaan muutaman kerran vuodessa yökylään.

Vierailija
10/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistelen lämmöllä omia yökyläilyjä mummolassa. Miksi haluaisin riistää saman omalta lapseltani? Yökyläilyn olennaisin seikka on, että lapsi tuntee olonsa mummolassa turvalliseksi ja rakastetuksi. Se vanhempien saama oma aika on toissijainen juttu. Näin ainakin meillä.

Kyllähän vanhemmat lapset nauttivat tuollaisesta, mutta sekin olisi parempi toteuttaa siinä vaiheessa kun lapsi on itse siihen valmis. 1-vuotias ei vielä kamalasti kaipaa yökyläilyjä mummolassa.

Vierailija
11/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hoidan minäkin lapseni (3 kpl) itse, eivät yökyläile lainkaan. Kavereiden kanssa käyn joskus, lapset pärjäävät isänsä kanssa. Jos jonkun ukko lähtee naisiin ilman lasten hoitoon raijaamista, antaa mennä vaan.

Joo, ja itse olin useinkin mummolla pienenä, eikä ollut kovin hauskaa. Tai ei siinä mummossa mitään vikaa ollut, mutta ennemmin olisin mennyt vanhempieni kanssa milloin minnekin.

Vierailija
12/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie 1-vuotiasta hoitoon tai yökylään!! Vanhempana, kun osaavat jo itse pyytää, voivat toki mennä mummolaan yökylään. Ja menevätkin.

Vierailija
13/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ollut mummolassa 1- vuotiaana tai 10- vuotiaana.

Omat lapset on tarhaikäsiä ja tänään oli viimeksi puhetta kun keskimmäinen kysyi voisivatko päästä mummolaan. Tämä siis 3- vuotiaalta. ;)

Ei meillä tarve mummolaan tule siitä että lähdetään ryyppäämään, vaan kun lapset on tottunut olemaan mummolla pienestäpitäen niin he pyytää itse kylään, samoin mummo pyytää.

Itse olisin lapsena halunnut että olisi mummo joka ottaa yöksi. On se ihan erilaista olla yötä kuin kahvitella pari tuntia. Kateellinen olin niille kavereille jotka oli mummolassa yötä!

Terkuin mamma, joka hoitaa itse lapsensa myös! :D

Vierailija
14/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä lapseni ovat joskus yötä mummolassa.

Vierailija
15/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kivoja mummolamuistoja kouluvuosilta. Ei 1-v vielä tarvitse sellaista. Isommat nauttivat ja muistavat.

Vierailija
16/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluan myös että sukulaisetkin saavat osansa meidän ihanista lapsista:)

Isompi on jo 6v. ja odottaa kun pääsee mummille tai serkulleen yökylään. Nuorempi (2v) ei ole vielä paljon ollut yökylässä yksin ilman siskoaan, mutta tässä on suunnitteilla mummolareissu nuoremmallakin.

Itsellä on aivan ihania muistoja yökyläilyistä mummolassa, serkuilla ja ystävän luona. Ja itse on ollut ihanaa ottaa yökylään omia kummilapsia (jo 1 vuotiaasta ovat meillä olleet yhden yön verran). Varsinkin kun tietää, että lasten vanhemmilla on mahdollisuus olla hetken ihan kahden.

Vierailija
17/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestäisi, jollen aina välillä voisi tehdä jotain omin päin tai miehen kanssa kahdestaan. Rakastan keikkoja, ihania ravintoloita ja aikuisten juhlia. Onneksi meillä on isovanhemmat, jotka auttavat aina tarvittaessa. Minulla oli elämäni ennen lasta ja lapsensaanti ei tehnyt minusta uutta ihmistä. En minä tahdo olla aina ja kaikkialla äiti, vaan välillä on tosi kiva olla jotain ihan muuta :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän