Onko lapsi huomenna hoitokuntoinen?
Apua sairausneurootikolle, kiitos!
Lapsi on siis 5 vuotias. Lapsella oli la kaverisynttärit ja la/su yöllä oksensi kerran. Oksennuksen jälkeen oli ihan "normaali" joi vettä ja pelleili. Nukkui yön hyvin. Aamulla valitti, että on kamala nälkä. Söi mustikkasoppaa. Tunnin kuluttua lisää sitä soppaa. Leikkinyt, pelanut, ollut ihan tavallinen. Syönyt lisäksi muusia ja kalaa sekä kasviksia. Nyt ulkona leikkimässä.
Hoidossa riehuu vatsatautirypäs jo toista viikkoa. Mietinkin nyt oliko kyseinen oksennus reaktio kaverisynttäreillä syödystä makeasta vai sitä tautia? Vatsa ei ole ainakaan löysällä.
Veisitkös hoitoon? =) Yleensä olen sitä mieltä, että ollaan varuiksi kotona parikin ylimääräistä päivää, mutta nyt ois tärkeä työ (deadline) ja mieskään ei vois olla poissa. Voisinhan mä sen duunin väsätä yölläkin... niinkun yleensä...
Kommentit (5)
jos lapsi jaksaa ulkoilla normaalisti, niin ei silloin taida enää kipeä olla.
joten voit viedä hoitoon. Aina tarvitsee pitää yksi täysin terve päivä ennen hoitoon viemistä ja näinhän olet tehnyt.
luultavimmin syönyt synttäreillä vähän liikaa herkkuja.
kyllä te olette kilttejä.
Ok, mä vaan olen kai tavallista panikoivampi näissä sairausasioissa...
Miksi pitää kotona? Vatsataudissa kyllä oksennetaan useamman kerran. Eli jos oksensi kerran, tunskin siitä kyse.