Mitä tietoja synnyttäjä saa omasta synnytyksestään NKL:lta?
Osaako joku kertoa, minkälaisia papereita NKL:lta on mahdollista saada? Synnytin 1,5 sitten lapsen NKL:lla ja seuraava synnytys on edessä parin kuukauden päästä. Edellisen synnytyksen tiimoilta jäi muutama asia mietityttämään, joihin ei vastausta löydy saamistani papereista, ja mietinkin, olenko saanut kaikki paperit, joita on mahdollista saada.
Sain siis sellaiset Obstetrix-järjestelmän tulosteet (sellaisia taulukkomaisia tulosteita, joissa näkyy kellonaikoja, mittoja ym. tietoja) ja sitten synnytykseen ja sen jälkeen tehtyihin toimenpiteisiin liittyvät yhteenvedot. Olen kuitenkin kuullut, että joskus synnyttäjän on ollut mahdollista saada kätilön (?) synnytyksen aikana vapaamuotoisesti kirjoittamaa kuvausta synnytyksen etenemisestä. En tiedä, miksi tällaista tekstiä pitäisi oikealla nimellä kutsua, mutta siis jossa on kellonaikoja ja kuvausta synnytyksen etenemisestä, synnyttäjän voinnista ym. Saako tällaisen myös NKL:lta?
Toivottavasti joku ymmärsi, mitä ajan takaa, ja osaa valistaa. Olen yrittänyt soittaa lapsivuodeosastolle, jolla olin silloin 1,5 vuotta sitten (ja numerokin on oikea) kysyäkseni asiaa, mutta en koskaan pääse läpi, ts. kukaan ei vastaa.
Kommentit (3)
Mutta tämäkin on siis sellainen taulukko, johon on piirretty kohdunsuun aukeaminen kellonajan funktiona, ei mitään vapaamuotoista tekstiä. Eli onko minulla siis kaikki paperit jo, eikä mitään tällaista sanallista selostusta ole NKL:lla käytössä?
käsittääkseni missään mitään vapaatekstiä, vaan tuo partogrammi vaan.
määrää, että ihmisellä on oikeus saada KAIKKI itseään koskevat paperit sairaalasta. Se paperi jota tarkoitat, on synnytyskertomus, partogrammi.