Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*Helmikuun HELMET 2009 Helmikuussa*~*~*

01.02.2010 |

Uutta pinoa meidän kuukauden kunniaksi. Ollaanko vielä tämä kuukausi täällä vauvojen puolella, jos sitten maaliskuusta siirryttäisiin taaperoiden pariin?

Hande86, 23v, p03/09, Vantaa

Henrietta, 25v, p05/07 ja t02/09, Varsinais-Suomi

Hilperina, 32v, p04/99, t05/00, p02/09, Oulunl.

Hilpsu, 36v, t06/00, p10/02, t01/09, Vantaa

Jaana, 39v, t02/09, Satakunta

Jonski76, 32v, t01/01, t11/03, t03/09,Etelä-Savo

Katjalah, 34v, p01/97, p12/02, t01/05, p01/09, Pirkanmaa

Maijastiina85, 24v, p02/09, P-Pohjanmaa

Miina75, 34v, t05/02, t03/05, t02/09, Lahti

Normutin 23v t02/09, Turku

Robomam,33v,p10/03,p12/05 ja t02/09,Satakunta

Vauva0209(ent Vauvaksi),36v,t02/04 ja p02/09,Etelä-Lappi

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1103285/_helmikuun_h…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyörii sairastupa, flunssan kourissa ollaan lähes koko perhe. Mies kömpi työmaalle, se taitaa olla aika terve. Pieni on tukkoinen, isommat nuhaisia ja minulla taas keuhkot tukossa eli antibioottikuuria aloittelen. Plaah!

Jaana: Tsemppiä istumaannousu-treeneihin! Uppo-Nallen sanoin: "Maasta se pienikin ponnistaa ja pieniä saattaa onnistaa." :) -Onnittelut pottailusta! Mekin on sitä tammikuun aikana vähän yritetty, mutta yhtään kakkaa en ole pottaan onnistunut pyydystämään. Täytyy myöntää, että viime viikkoina en ole edes jaksanut yrittää.

Sen sijaan meillä on harjoiteltu syömistä. Kerran päivässä neiti ottaa lusikan kauniiseen käteensä, yleensä lounasaikaan, ja lappaa ruokaa suuhunsa, ruokalappuunsa ja pöydälle. Eli sotkuista on, mutta hienosti se lusikka sinne suuhun menee aluksi, sitten tyttö vähän kyllästyy ja pureskelee mieluummin vain lusikkaa. :)

Allergiarintamalla tapahtuu: Yöunet sekä päiväunet on parantuneet jo muutaman päivän maidottomuuden jälkeen ihan selvästi! Tätä ennen tyttö heräili parin, kolmen tunnin välein itkeämään tuttia, nyt on nukkunut öitä vain yhdellä herätyksellä. Ja yli kolmen tunnin päiväunia kerrallaan. Ihottumat on osittain parantuneet, mutta osittain ei. Että ota tästä nyt selvää. Taustalla saattaa olla siis jokin toinen allergia vielä.

Nyt tyttö heräili, täytyy mennä.

Hilpsu ja tintti 1 v 1 vko

Vierailija
2/19 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ollaan vaan tää kuukausi vielä tällä puolella! Kohta tälle puolelle tulee varmaan myös jo helmikuisia 2010 =)

Toivottavasti Hilpsun perhe parantuu äkkiä, kipeenä olo on kyl rasittavaa =( Ei sitä terveenä ollessa yleensä muistakaan miten kiva on saada olla terve. Kiva kuulla että unet on parantuneet, jospa se mahdollinen toinenkin allergia pian löytyy ja ihottuma häviää. Meillä ei tytöllä ole ihottumaa mutta tosi kuivat ja välillä ihan karheatkin on posket ja välillä jalatkin, olen ajatellut että johtuu ehkä kuivasta ilmasta. Meillä myös tyttö haluaisi aina "syödä" omalla lusikalla, mutta ei se ole kuin pari kertaa mennyt suuhun asti, ja silloinkin lusikka on kääntynyt matkalla väärin päin. Yleensä lappaa lusikalla ruokaa pöydälle tai haluaisi puristella ruokaa pelkillä käsillä =) Sotkua, sitä kyllä tulee =) Muistan että esikoisen kohdalla hän antoi kiltisti syöttää itseään 1,5 vuotiaaksi ja sitten alkoikin itse syömään tosi nopeasti ja muistaakseni vielä aika siististi, tai sitten aika on jo kullannut muistot =) Mutta tyttö ei suostu syömään mitään jos ei saa pitää lusikkaa ja lautasta edessään!

Jaanalla pottaillaankin jo hienosti! Itse laitan yleensä tytön potalle sillä välin kun huuhtelen kakkavaipan, meillä käytetään siis kestovaippoja. Pari kertaa on pissa tullut pottaan mutta yleensä tyttö haluaa tulla potalta saman tien pois kun olen hänet siihen laittanut. Kun mummi oli täällä pari kuukautta sitten kylässä pari päivää niin hän piti tyttöä aika usein potalla ja silloin pottaan tulikin usein jopa kakat, äiti on vaan niin laiska ettei jaksa istuskella potan vieressä kirjoja katselemassa =) Jospa sitten kesällä kun voi olla vaikka ilman housuja niin pottailuunkin tulisi vauhtia =)

Täytyy mennä syömään!

henrietta ja tytteli viikon päästä 1v.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo yksi lapsi saatu koulutielle ja toinenkin varmaan perjantaina pääsee. Itselläkin ihan kohtuullisen hyvä olo, että ehkä tämä sairastelu tästä menee. Mies on kyllä nyt ottanut ohjat käsiinsä ja nukkunut pienen kanssa ja minä olen saanut levätä työhuoneessa. Tekee kyllä hyvää nukkua kunnolla. Jumppaan on ikävä, kun nyt on tottunut käymään, jospa ensi viikolla jo pääsisi.

Henrietta: Meillä taas esikolle annettiin lusikka käteen jo paljon aiemmin, n. 8-kuisena. Tämän neidin kanssa vähän panttailin, kun muistin mitä sotkua siitä tulee. Mutta kaipa se siitä vähitellen. Neiti myös haluisi maistella kaikkea mitä pöydässä näkee. Vähän ikävää, kun meidän ruoissa on aika usein maitoa eikä voi antaa. Raejuustoakin annoin usein ennen, mutta sitäkään ei nyt voi...

Joo, ja pottailun suhteen täällä vähän sama kuin Henrietalla eli en jaksa minäkään pitkiä aikoja pottailua. Lähinnä ajattelen, että pitäisi osua oikeaan aikaan ruokailun jälkeen ja saisi kakan sinne pottaan osumaan. Tosin jossain vauva-lehdessä oli juttua, että lapsi pystyy erottamaan hädän tunteen vasta n. 1,5 vuotiaana, että ehkä tässä voi ihan hyvällä omalla tunnolla odotella sitä kesää..! :)

Mies kävi tänään hakemassa Ikeasta uuden kaapin aihiot, että jos sitä jaksaisi huomenna alkaa naputella kasaan... Meillä meneillään työhuoneen muuttaminen tintin huoneeksi ja sitä varten vähän uusia systeemejä pitää kehitellä. Jos yöt nyt parantuisivat sen verran, että neidin voisi omaan huoneeseen siirtää. Tylsää menettää työ-/vierashuone, mutta kieltämättä olisi ihan kiva saada makuuhuone omaan ja miehen käyttöön!

Mukavia talvipäiviä kaikille helmille!

Hilpsu ja tintti 1v 1 vko

Vierailija
4/19 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on nyt ilmat lauhtunu ja voi olla paljon ulkona jos vaan jaksaa ja viitsii=D

Kävin aamulla pikkulenkin pojan kanssa jotta sain hänet nukahtaa päikkäreille. Meillä nukutaan edelleen kahdet unet ku muuten kiukutellaan kovasti.

Välillä meinaa jännittää et miten selviän ku vauva tulee..

pakko menna ku poika heräs..

Vierailija
5/19 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on taas täällä helmien rintamalla. Yritetään pitää lippua korkealla!

Hande: Varmasti jännittää, miten pärjää kahden pienen kanssa! Teillä tuleekin kyllä tosi pieni ikäero. Ihanaa lapsille vähän ajan päästä, mutta vanhemmille varmaan rankkaa hetken aikaa. Toisaalta teillä poika niin pieni, että ehkei osaa olla kunnolla mustasukkainenkaan..? Mutta tsemppiä kovasti, odotellaan jännittyneinä, että mitkä merkkiä ja milloin sinne putkahtaa! :)

Me käytiin eilen neidin kanssa allergiatesteissä, iholle tehtävissä, eikä niissä näkynyt mitään. Torstaina mennään maitoaltistukseen, katsotaan miten siinä käy. Ei kauhean houkuttelevaa, siellä saattaa joutua viettämään jopa kuusi tuntia. Siinä voi olla tämä äiti vähän hajalla, kun niissä tiloissa pitää sellainen aika viihtyä! Ja miten saan tytön nukkumaan ja ehtiikö nukkuakaan, kun puolen tunnin välein lisätään annosta..? No, kai se jotenkin sujuu.

Meillä nukutiin neidin pienen elämän toinen täysi yö viime yönä! Toivottavasti näin jatkusikin. Jotenkin vaan epäilen, että maidon lisäksi taustalla on jotain muuta, kun lievää ihottumaa on tullut parin päivän aikana lisää... No, selvitellään.

Muuten ei meillä mitään ihmeitä ole tapahtunut. Kirjoitelkaahan nyt muutkin, ettei mene vallan yksinpuheluksi.

Hilpsu ja tintti

Vierailija
6/19 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko muutaman rivin raaputtaisi ettei mene Hilpsun yksinpuheluksi:)

Meillä oli 1-v synttärit viime sunnuntaina, eipä tainut päivänsankari pahemmin ymmärtää juhliensa päälle taisi isot siskot olla enemmän innoissaan. 1-v neuvolassakin käytiin ja strategiset mitat olivat 8,8kg ja 73cm. Vauhti on huimaa ja kovenee päivä päivältä, nyt yritetään jo jotain juoksunkin tapaista kun kävely ei enää riitä.

Olen huomannut et tän kolmannen kanssa on tullut tosi laiskaksi verrattuna aikaisempiin. Meillä ei olla jaksettu harjoitella potalla istumista eikä lusikan käyttöä. Ehkä joskus sitten... tai sit kauhon vielä ruokaa tytön suuhun koulussakin, mun viimeinen vauva kun on!

Kierukan kävin laitattamassa viime viikolla ja oli jokseenkin outoa olla siellä neuvolan tiloissa ilman lapsia tai raskausmahaa... Vähän oli sellainen orpoolo kun katsoi ympärilleen raskaanaolevia naisia. Mutta hyvä näin, ei ole minkäänlaisia lisääntymisviettejä ja toivottavasti sellaiset pysyisivät jatkossakin poissa. Vaikka vauvat on kyllä nii-in ihania:)

Hilpsu toivottavsti olet selvinnyt kunnialla tästä päivästä ja kaikki on mennyt testeissä niin sujuvasti kuin vain voi! Ja toivottavasti yöt jatkuvat hyvinä:) Meillä nukutaan pääsääntöisesti aina koko yö ja auta armias jos tyttö joskus kerran kaksi herää niin äiti on heti ranteet auki. Olen tainut tottua liian hyvään;)

Ja Handelle onnellista loppuraskautta! Rankkaa mutta varmasti myös ihanaa kahden pienen kanssa!

Vierailija
7/19 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli kuumeessa mut nyt onneksi enää nuhaa mut silti hoidattaa aikalailla. Itse olen myös kipeä ja myös mieskin.Ei kyllä nyt halua lähteä synnyttää tällaisessa kunnossa ku olen.

Nyt sit jännätään tuleeko pojalle korvatulehdus ku aiemmista flunssista on tullu. Toivottavasi ei tule!!!

Pitää mennä niistää!!

Hande86 ja poika 11kk 7pv

Vierailija
8/19 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan mahataudin kourissa oltu tämä viikko, ensin sairastui Leo, sitten minä ja nyt sitten mies. Vielä odotellaan että isommat lapset sairastuu... Vessaremontti vielä meneillään niin saadaan varmasti jonoa sen ainokaisen pöntön ääreen.

Handelle kovasti tsemppiä! Meillähän esikoisen ja keskimmäisen ikäero on 1vuosi ja 28 päivää. Rankkaa varmasti on, mutta jos vaan tukiverkkoja on ja sukulaisia/ystäviä lähellä, niin se auttaa. Otat vaan reilusti apua vastaan :-)

Hilpsu: tsemppiä sinne allergiatesteihin. Toivottavasti sieltä ei mitään kauheita kuulu.

Miina: samat ajatukset täällä, meinasinkin aiheesta juuri tänne kirjoittaa. Tämä meidän viimeinen vauva saa varmasti olla vauva aina :-) Ei pottaa olla kokeiltukaan, ei lusikkaakaan. Nyt kun rinnasta on päästy/jouduttu luopumaan (äidille rankinta!) niin tuttipullosta juotan unimaidot. Leo on niin suloinen tuttipullosta juodessaan. Ruualla kyllä juodaan nokkamukista. Samoin tutin kanssa en ole yrittänytkään vieroittamista.

Meillä on synttärit ensi keskiviikkona, varasin 1-vuotiskuvauksenkin. Oletteko muut käyneet?

Minä ja Leo käytiin viime viikolla Helsingissä ystäviä tapaamassa, lentämällä matkustettiin. Lennot sujuivat hyvin kun oli tuttipullossa juomista ja riisikakkua eväänä mukana. Täällä päässä Leolle tehtiin ruumiintarkastus, oli ehkä niin terroristin näköinen... :-) Kone oli miltei täysi enkä etsinnöistä huolimatta löytänyt täysin vapaata penkkiriviä. Meidän oli mentävä yhden miehen viereen ja kun häneltä kohteliaasti tiedustelin, että odottaako hän seuraa vai onko vieressä vapaata, niin hän vain katseli ikkunasta ulos eikä suostunut vastaamaan. Istuin sitten tyynesti viereen. Silloin yritti, että tuossa lähellä on tuo hätäuloskäynti niin siihen ei saa vauvan kanssa istua. Minä sanoin, että varmasti henkilökunta ohjaa meidät toiseen paikkaan jos näin on. Kerroin myös ymmärtäväni, ettei me olla halutuinta vieruskaveriseuraa, mutta jossain on meidänkin istuttava. Istuttiin sitten hiljaa loppumatka ja minä stressasin ihan satasella ettei Leo vain ala itkemään.

Paranemisia Handelle!!

Hilperina ja Leo

Vierailija
9/19 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli kivasti luettavaa vaihteeksi! Ja onnea 1-vuotiaille!

Paranemisia Handelle ja Hilperinalle! Mahatauti on kyllä niin mukava..! Eikä se flunssakaan nyt kiva ole, varsinkaan, jos synnyttämään pitäisi lähteä.

Kiitos tsempityksistä kaikille! Oltiin eilen siellä altistuksessa. Päästiinkin aika nopeasti, 3 tunnissa, kun lääkäri oli sitä mieltä, että iho näytti aika hyvältä ja aloitti isommasta annoksesta. Ihan ok kului aika ja onneksi oltiin heti aamusta, niin porukkaa ei ollut vielä hirveästi.

Iho-oireita ei altistuksen aikana tullut, mutta viime yö sitten huudeltiin ja paukuteltiin ja nyt on ihollakin vähän tapahtumia. Sitä vaan mietin, että kun antoivat tintille tavallista maitoa, kun on yli 1-vuotias, vaikka yritin sanoa, että ei ole koskaan ennen saanut, ainoastaan korviketta. Niin eikö siitä kenelle tahansa tulisi maha kipeäksi, jos kylmiltään vetää 1,5 dl uutta ruokaa? Eli en nyt tiedä voiko tuohon tulokseen luottaa? Täytyy vissiin ottaa yhteyttä siihen varsinaiseen lääkäriin.

Neidistä on taas jotenkin tosi ihana. Ymmärtää jo puhetta hyvin ja painaltaa touhukkaan kylppäriin, kun sanon, että mennään vaihtamaan vaippa. Ja vie vaipan itse roskikseen. Jotenkin suloista, kun voi jo kommunikoida tuolla tavalla toisen kanssa. Olen myös vähän kieltänyt nyt kirjojen pureskelua, kun hajottaa kaikki vauvakirjat puremalla niiden selät rikki. Kun sanon, ettei saa pistää suuhun, tyttö pistää käden suulleen. :)

Nyt miehen kainaloon, jos on saanut neidin rauhoittumaan sänkyyn. Vatsaa vissiin toisella vähän vääntää... :(

Hilpsu ja tintti

Vierailija
10/19 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei taideta ennen 1 vee synttäreitä kävellä kunnolla. Muutamia askelia otetaan, mut sitten huomaa että konttaamalla pääsee nopeempaa ja pylly maahan vain. Kai se siitä siten kohta.

Meillä kauheat pakkaamisrumbat alkaa enskuun alkupuolella kun muutetaan isompaan kämppään. Nyt saa tyttökin oman huoneen. Ja toivotaan et sitä myöden ei tarvitse kieltää kaikkea niin paljon. Meillä nyt pienen pieni kämppä joka on täynnä tavaraa ja eihän tyttö niihin saa koskea. Arvatkaapa vain tuleeko siitä sitten tappelu jos kieltää.? :)

Yöunille me olllaan nyt viimeaikoina menty ihan kiltisti. Hetken huutaa (tai oikeastaan kitisee) sängyssään ja sitten nukahtaa. Ei olla 17 jälkeen annettu nukkua enää.

Yöllä kumminkin taas herätään muutamia kertoja. Lauantaina tyttö oli yökylässä kummeilla ja kas kummaa hän nukkui koko yön 20-8.. ja kotona seuraavan yönä herättiin 3 kertaa. Mikä mahtaa olla, että kun mummulassa ollaan käymässä niin sielläkin nukutaan kunnolla, mutta ei kotona.?!

Potalla me ei olla vielä käyty, koska ei semmoista vielä omisteta. Siinä oliskin lahjaidea niitä pyytäville. :)

Onnea nyt tasapuolisesti kaikille jo 1vee täyttäneille!

normutin ja bubu

Vierailija
11/19 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normutin: Täällä poika kanssa kokeilee et mikä on kiellettyä ja mikä ei ja kyllähän siitä välillä aikamoinen huuto tulee jos kieltää jotain miä olis toisesta niin kivaa=)

Minä olen kanssa iloiten seurannut miten poika on nopeasti ruvennut oppimaan uusia asioita ja ymmärtää jo niin paljon puhetta. Itse olen ihmetelly nyt sitä et ku poika sanoi jo välillä muutamia sanoja selvästi niin ne on nyt jääny kokonaan oikaeastaan pois... Mistähän tämä voisi johtua?? Mietin itse et johtuisikko siitä et ku nyt on niin vauhdikkaasti kehittynyt liikunnallisesti et olisko se jotenkin voinu vaikuttaa asiaan??

Pojalla on nyt tosi pahan kuuloiseksi menny toi yskä mut ku soitin tklle niin käskivät vain antaa höyryhengitystä ja seurata et paheneeko vielä.. Ja sit totesi vielä et juu yskä saattaa kestää vaikka kuusi viikkoa, mut en kyllä itse aio kuunnella vaan tuollaista rykimistä niin kauaa. Vien vaikka yksityiselle jos ei ala helpottaa jos eivät ota julkisiin.

Tää yrittää taistella täällä suurta makean himoa vastaan=)

Hande86

Vierailija
12/19 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin maanantaina neuvolassa ja 1v mitat on 8,840kg ja 70,6cm. Pituutta tulee kuulemma liian hitaasti joten täytyy kuukauden päästä mennä uusinta mittaukseen. Pituus menee kuitenkin tasaisesti -1,4 käyrällä joten en olisi siitä niin huolissaan. Ja mies on ollut pienenä myös aika pieni kokoinen ja kasvanut vasta myöhemmin ja on nyt melkein 180cm, kai sekin on perinnöllistä =) Tyttö on ottanut nyt muutamia askelia ilman tukea, ei vaan uskalla pitkään kävellä kun huomaa ettei pidä mistään kiinni =)

Kävin tänään nt-ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötti =) Laskettu aika varmistui 12.9 joten ikäeroa tulee 1v 7kk ja esikoiseen 3v 4kk! Kovasti esikoinen on kiinnostunut äidin mahasta kun se on jo kasvanutkin ja silittelee iltaisin sitä =)

Tsemppiä Handelle makeanhimoon, se vaan joskus on niin vastustamaton (kaapissa odottaa jättipussi irtokarkkeja sitä hetkeä kun lapset on saatu nukkumaan =))...

Tyttö ei viihdy nyt ollenkaan itsekseen lattialla, pitää mennä laittamaan iltaruokaa!

-henrietta ja tytteli 1v1vk

Vierailija
13/19 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henrietta: Meillä tyttö 1-v. ihan saman kokoinen ja oli tipahtanut käyrälle -2. Meillä myös pituuskontrolli tiedossa parin, kolmen kuukauden kuluttua.

Hande: Täältä myös tsempit makeanhimoon. Täällä on sairastelun myötä annettu periksi kaikille himoille..!

Meillä hiihtoloma käynnistynyt vähän surkeasti: Me saatiin sieltä maitoaltistuksesta kaupan päälle raju flunssa. Perjantaina käytiin lääkärissä ja saatiin tytölle vähän spiraa keuhkojen vinkunoihin ja antibioottikuuri korvatulehdukseen ja keuhkoputken tulehdukseen.

Tyttö kieltäytyi kuitenkin juomasta lähes vuorokauteen muuta kuin ihan pieniä huikkia vettä, joten lauantaina lähdettiin taas lääkäriin. Mutkien kautta päädyttiin Jorviin ja saatiin taas vähän spiralla avaavaa ja suun kautta kortisonia. Kotiin käskivät ostaa Babyhalerin, jolla voi hengitellä Ventolinea, menee paremmin perille kuin nestemäinen. Kuivunut tyttö ei onneksi vielä ollut, joten päästiin illalla kotiin. Saatuaan avaavia ja kortisonin neiti nukahtikin autuaasti ja heti herättyään oli janokin palannut, kun keuhkot taas toimivat paremmin! Sunnuntai kulukin sitten ankarasti nesteyttäessä ja höyryhengitellessä. Nyt alkaa normaali rytmi vähitellen palautua.

Neidin allergioista ei olla oikein saatu selvää. Ihottumat alkoi levitä viiden päivän maidon käytön jälkeen. Sitten tuli vähän tämä flunssakin sotkemaan. Vielä eilen illalla iho oli ihan hirveän näköinen, joka puolella laikkuja, mutta tänä aamuna iho oli kuin ihmeen kautta selkeästi parempi! Mietinkin, että onko se suun kautta otettu kortisoni tai antibioottikuuri voinut parantaa ihon? Vai onko neiti allerginen jollekin muulle, kun ei ole nyt pariin kolmeen päivään syönyt muuta kuin puuroa, päärynää ja puolukkaa?

Omaa napaa oli nyt tämä. Aika väsynyt olo eikä vieläkään ihan sellainen olo, että onko tyttö nyt kunnossa. Pitänee käydä huomenna lääkärissä vielä kuuntelemassa keuhkoja.

Mukavia hiihtolomia muille!

Hilpsu ja tintti

Vierailija
14/19 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin eilen pikkuleipiä ja nitä tulikin tehtyä ihan reippaasti ja kun koko keittiö tuoksu niin makeelta niin tuli sellainen olo että en kyllä halua mitään makeeta joten jospa makean nälkä olis sit menny ohi tältä raskaudelta=)

Kyllähän täällä alkaa jännät paikat lähestyä pikkuhiljaa kun sunnuntaina on laskettuaika.Saapa sit nähdä mitn paljon menee vielä yli ja välillä kun pelkään että joutuu vielä käynnistää mut jospa se lähtis vielä itse tulee kuten esikoinenkin=)

Hilpsulle tsemppiä kovasti kipeän lapsen kanssa!!!

Nyt poika vaatii huomioo joten pitää lopettaa...

Hande86 ja poika kohta 1wee

Vierailija
15/19 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpsu, ikävä kuulla, että teillä ollaan noin kipeinä. Se ei kyllä ole kivaa.

Meillä on ollut niin hyvä tuuri et ollaan pysytty tervinä. Mitä nyt yks pieni korvatulehdus oli tossa syksyllä.

Käytiin tänään 1vee neuvolassa. Mitat oli 75,2cm ja painoa on kertynyt 9,5kg. Paino menee kuulemma vähä alakäyrillä, mutta mun mielestä ihan sopivan kokoinen tyttö on!

Lauantaina ja sunnuntaina meillä on sitten isot bileet! :) Kauhea stressi on kakusta. En ole mikään leipuri hiiva. Yritän vääntää Hello Kitty kakun vaahtismassa päällysteellä ja marsipaanilla sitten yritetään koota se kissa siihen. Mitäköhän siitäkin tulee kun en ole koskaan semmoista tehnyt. Toivotaa et vieraille sitten uppoaa vaikka lopputulos olis mikä olis.

Eipä kai tässä muuta tälläerää.

normutin & bubu 2 päivää vaille 1v

Vierailija
16/19 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa neitikin olla vihdoin terveempi. Eilen käytiin vielä lääkärissä ja keuhkot edelleen vähän vinkui ja korvassa oli märkää, mutta tulehdusarvot oli hyvät, joten nyt vaan odotellaan, että korva paranisi ja vinkuminen loppuisi. Saatiin spiralla vähän kortisonia ja ventolinea vinkunaan, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että jos ei viikossa helpota, niin sitten pitää ottaa astmalääkitys käyttöön. On se kurjaa, kun pieni sairastaa, mutta luulen, että on traumaattisempaa meille vanhemmille kuin tytölle itselleen. Tuollahan se mennä vipeltää kuin ei mitään.

Yöt on kyllä olleet nyt ihan karmeita. Neiti nukkuu kuin tukki kahteen, kolmeen asti, sitten valvoo pari tuntia ja sitten nukkuu taas! Ei nuku millään silloin yöllä. Aloin jo miettiä, että pitääkö yrittää jättää toiset päiväunet pois. Saattaa tietysti liittyä ihan vain tähän sairasteluun, mutta erikoista ja todella väsyttävää. Onneksi mies on nyt lomalla hoitanut monta yötä, että olen saanut levätä, kun itsekin poden taas poskionteloita.

Nämä minun viestit on kyllä oikeita sairaskertomuksia olleet viime aikoina. Oikein muuta ei ole ehtinyt tapahtua, kun koti-lääkäri-akselilla liikutaan. Kurja olo isojen lasten puolesta, kun mitään suunnitelmia ei olla pystytty nyt toteuttamaan. Itseäkin harmittaa niin vietävästi, mutta kai se on vain yritettävä jaksaa uskoa, että joskus vielä se aurinko paistaa risukasaankin.

Normutin: Onnea pienelle synttärisankarille! Kakkusuunnitelma kuulostaa hienolta, kerro miten onnistui! :) Täällä ei myöskään olla mitään kokkikolmosia, joten meillä tehdään aina samat kakut lasten synttäreille... Meillä on kaksi vakiokakkua, jotka on hyviä ja sujuu jo rutiinilla. Pitäisiköhän nyt kehittää vielä kolmas, että neitikin saa oman synttärikakkunsa? Ekat synttärit mentiin lainaamalla veljen kakkua.

Mukavia viikonloppuja!

Hilpsu ja tintti 1v 1kk

Vierailija
17/19 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipa viikonloppu. Perjantaina tein jo puoliksi voileipäkakun ja sitten illalla leivoin vielä täytekakkua. Lauantai aamuna sitten kauheella kireellä leivoin muuta herkkua ja voileipäkakku piti koristella ja täytekakkuun piti tehdä vielä marsipaanista Hello Kitty. Sihenkin meni hieman aikaa. Vieraita saaapui tasaseen tahtiin ja illalla oli vielä oma lätkäpeli. Huh.. Päästiin sitten puol 10 aikaan pelistä kotiin ja piti leipoa TOINEN voileipäkakku. Meni taas puoleenyöhön. Ja aamulla piti taas mennä hallille kun oli peli. Sen jälkeen taas kauheella kiireellä kotiin leipomaan ja vähän järjestelee paikkoja kun vieraita alkoi taas sataa. Viiminen vieras lähti sitten puol 22 aikaa.

Tosiaan, ihanaa kun synttärit on vaan kerran vuodessa. Ei sitä aikasemmin tajunnu että on näinkin paljon vaivaa synttäreitten järjestämisessä. Niin ja kyllähän se kakku ihan ok näköinen oli. Itse sitä en kyllä ole syönyt, kun en oikein välitä makeasta.

Tossa on siitä kakusta kuva.. :D

normutin

Vierailija
18/19 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittelehan Hande kuulumisia!! Täällä odotellaan jännittyneinä :-) Kamala vauvakuume vaivaa, vauvat ovat vain niin vastustamattomia. Järki sanoo, että nämä kolme kuitenkin riittää.

Hieno kakku Normutin!!

Ikävä kuulla Hilpsun ja Tintin sairasteluista, toivottavasti yötkin jo helpottaa. Yövalvominen on tosi rankkaa, Leollakin oli tuossa ennen joulua vaihe jolloin se valvoi öisin useamman tunnin, käytännössä itki useamman tunnin. Se oli tosi raskasta.

Entä Jaana, sinusta ei ole kuulunut mitään? Miten se fysioterapeutilla käynti istumisen takia?? Antoivatko jotain ohjeita? Meilläkään Leo ei mene itse istumaan vieläkään!

Kuka tekisi aloituksen tuonne taaperoiden puolelle, sinne kai meidän pitäisi siirtyä...

Hilperiina ja Leo

Vierailija
19/19 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normutin: Tosi hieno kakku! :) Taidat kuitenkin olla leipuri Hiiva!

Joo, taaperopuolelle sitä kai pitäisi siirtyä. Täytyy käydä kurkkimassa, onko joku jo aloittanut pinon. Jatkan sitten siellä puolella.

Hilpsu