Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit. Ulkoiletteko alle kouluikäistenne kanssa joka päivä?

Vierailija
30.01.2010 |

Pakkasta ollut -20 jo viimeiset x määrät viikkoja. Meillä ei lapset viihdy ulkona noin kylmällä kuin hetken, 15-20min ja vinkuvat sisään pääsyä. Tai sitten ovat sairaina, flunssaa, influenssaa tms. joten tuntuu et talvisin ulkoilut jää kovin satunnaisiksi.

Ulkoilevatko kaikki tosiaan 2 x päivässä säästä riippumatta? Vai valehteletteko niin että korvat heiluu?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan kun siltä tuntuu ja tuuletellaan kyllä huushollia säännöllisesti jotta ei ihan tunkkasessa olla.

Vierailija
2/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä saa kyllä syyllistäviä katseita ja vihjauksia, joten loppujen lopuksi olisi ehkä helpompi kestää ulkoilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan pienestä inhosi talven kylmyyttä. Vaikka ulkoiltiin säännöllisesti, ei auttanut. Isommatkaan ei tykkää siellä kökkiä hirmu pakkasissa. Nyt viime aikoina olen tajunnut että ei mun tarvi olla aina suorittamassa tätä elämää ja pakotettava siihen sun tähän.

Vierailija
4/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se niille kuuluu?

mutta siitä saa kyllä syyllistäviä katseita ja vihjauksia, joten loppujen lopuksi olisi ehkä helpompi kestää ulkoilu.

Vierailija
5/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä edes hyvällä kelillä, saati sitten näillä pakkasilla

Vierailija
6/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10-25 on liian kylmää meidän makuun.

Vierailija
7/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkaavat sangollisen kakkaa niskaan, kun ollaan niin laiskoja. Hui.

Vierailija
8/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapureita, mutta eihän se oo kivaa kun naapuri soittaa suurieleisesti viiden metrin päästä ikkunasta että olisi kiva joskus...

Vierailija
9/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin kovilla pakkasilla ei ulkoilla. Jos autolla lähdetään johonkin, niin voidaan samalla yrittää vähän ulkoilla, mutta varta vasten ei lähdetä. Pidän vauvan pakkasrajana neuvolan neuvomaa -10 eikä vanhempaa voi vielä yksin ulos laittaa. Sitä paitsi, jos sen kanssa yrittää jollain -20 asteen pakkasella ulos niin ei muuta kuin änkeä syliin ja pyydä sisälle.

Eli en ole av-palstan normit täyttävät äiti, mitäpä tuosta :)

Vierailija
10/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ulkoilee kavereiden kanssa.

Keskimmäinen, melkeen 5 vee ulkoilee yksin tai kaverin kanssa meidän omakotitalon pihalla minun valvovan silmän alla.

Kuopus 1,5v ei ulkoile yli 10 asteen pakkasilla, kiitos atooppisen ihon, joka kuivuu ja hilseilee vähemmästäkin. Eli siis en ulkoile joka päivä lasten kanssa näillä keleillä.

Vierailija
11/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ei ehkä kahta kertaa päivässä, jos ihan kammo keli. Lähinnä siksi ulkoiltiin, koska omasta mielestäni lasten kanssa oli helpompaa, jos käytiin välillä ulkoilemassa. Eli itsekäs mamma täälläkin. En vaan voi olla neljän seinän sisällä koko päivää.

Vierailija
12/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaalle -15 astetta ja 4-vuotiaalle -20 astetta. Eli kylmemmillä ei ulkoilla. Emme muutenkaan ulkoile kuin kerran päivässä, mutta silloin pidemmän aikaa. Jos pakkasta yli -10 astetta ulkoilemme vain tunnin. Muuten ulkoilemme vähintään 2 tuntia kerrallaan.

Vierailija
13/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on kylmempää niin pienempi aika. En ole suorittaja enkä ylenkatso muita, että se on ehkä sitten toisessa päässä se kuvitelma, että vertaisin itseäni muihin.

Minusta minun lapsilleni on hyvä ulkoilla päivittäin. Joskus tietysti jää väliin eikä se haittaa mitään. En tosiaan edes kysele muilta miten ulkoilevat tai suorittavat mitäkin.

Vierailija
14/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kerran jos kovat pakkaset(-20) vaikka vartti... muuten jopa kolmesti, helppo rytmittää ruokailuja yms.Pää hajoo sisällä

Lapset 7,5 ja 1vee

Vierailija
15/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilee kahdesti päivässä vähintään. Mä tulisin itse hulluksi, jos olisin koko päivän sisällä ja niin tulis lapsetkin. Päiväkodistä tultaessa lapset jää usein ulos siihen asti, että ruoka on valmista ja lähtevät sitten vielä mukaan koiran iltalenkille. 3 ulkoilua tulee siis päivässä. Viikonloppuna ei välttämättä niin montaa, mutta ajat ovat sitten pitempiä.

Nyt kovilla pakkasilla ulkoilu on kyllä ollut sitä, että kävellään piäväkotiin ja takaisin ja sitten illalla koiran lenkitys. Päiväkodissa eivät ole ulkoilleet ja tämä on kyllä näkynyt perheen arjessa. Onneksi tänään saatiin olla koko päivä ulkona :)

Vierailija
16/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on nää pakkaset...ei tarvetta valehdella. Itsellekin tulee parempi olo ulkoillessa ja samoin lapsille...

Vierailija
17/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meidän ulkoilu on lähinnä sitä, että haetaan esikoinen eskarista. Mennään kyllä ulos leikkimään, mutta ei joka päivä.

Syy:

Itse olen viimeisilläni raskaana ja olo on jo aika tukala eli ei huvita seisoa pihalla.

Kuopus turhautuu, kun ei pääse kunnolla liikkumaan ulkona, kun on niin paljon lunta. Asutaan "maalla" ja meidän pihalla on about metri lunta ellei enempikin (koiratkin hukkuu tonne, vaikka yksi koirista on nöffi..). Eikä taaperoa kiinnosta taapertaa ees taas kolattua pihatietä pitkin. Märinä ja kärinä alkaa n. 10 minuuttia ulos tulon jälkeen.

4v kaksoset kyllä tahtoisi olla ulkona, mutta kyllä hekin alkavat kitisemään 20 minuutin jälkeen, vaikka ovatkin lämpimästi puetut.

Vierailija
18/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylmempää niin ollaan vähemmän aikaa, mut kuitenkin kahdesti päivässä. Lapset hyppii seinille, jos eivät pääse ulos purkaa energiaansa ja minunkin pää hajoo, jos ei pääse ees hetkeks ulos. Ja meillä kyllä lapset on pysyny terveenä, vaik on ulkoiltu kylmilläkin pakkasilla. Ei siellä vilustu kun pukee tarpeeks vaatetta päälle

Vierailija
19/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kahdesti päivässä. Meidän lapset 2v ja 3v ovat innoissaan lähdössä ulos aina ja touhusivat nyt 20c pakkasellakin hangessa tyytyväisinä kunnes minä palelin niin paljon että komensin lapset kotiin:D Näin paukkupakkasilla tehdään välillä tuli pihakeittiöön ja sen lämmössä grillataan nakkeja. Vesisade on lasten lemppari-ilma ja kuralätäköissä möyritään pitkään ja hartaasti. Ei minua liikauta muiden ulkoilumäärät tippaakaan.

Vierailija
20/25 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä. Ja joskus tosiaan se 5min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme