Kummalle vuokraisit asunnon?
Lähihoitaja yksinhuoltajalle vai yliopisto-opiskelija yksinhuoltajalle? Miksi?
Kommentit (11)
hänellä on säännölliset tulot. Lisäksi työelämässä oleva on luultavimmin pitkäikäisempi vuokralainen kuin opiskelíja.
näillä perusteilla.
Naamakertoimella kuitenkin mennään.
Meinaatko että se yliopisto-opiskelija jää asumaan siihen kämppään, kun pääsee töihin? Yleisesti ottaen yliopisto-koulutuksen saaneet tienaa ihan ok summia. Juu juu, poikkeuksiakin on.
Samoin siitä, onko elänyt "kunnolla" (= luottotiedot ok, mahdollisesti soittaisin edelliselle vuokranantajalle jne.).
Mulla on ennakkoluuloja lähäreihin, olen ollut niiden kanssa niin paljon töissä ja joukkoon mahtuu kohtuullisen suuri osa ongelmaisia. Toki paljon tosi ihaniakin ihmisiä. Mutta opiskelijan tulot on vähän mitä on.. Toisaalta olen ittekin opiskellessa asunut yksityisessä vuokra-asunnossa, ja tullut toimeen.
Varmaan menisin naaman perusteella, ja luottotiedoilla.
Noiden perusteella en tekisi valintaa. Valitsisin sen, joka on vanhempi ja jolla ei ole luottohäiriömerkintää eikä lemmikkieläimiä.
Jos molemmilla niin sitten sille kumpi ansaitsee enemmän. Oletan, että opiskelija on myös töissä?
tukien varassa. Naamakertoimella.
Ja kohdallani(olen yksiötäni vuokrannut jo vuosia) plussana on ollut eläimet, koska olen eläinrakas, sekä tiedä, että usein on vaikea saada eläinten kanssa vuokrakämppiä.
Luottotiedoillakaan ei ole merkitystä sinällään.
Naamakerroin ratkaisee.
Eli hyvin todennäköisesti opiskelija saisi sen asunnon.
Omalla kohdallani taas eläimet ovat melkein yhtä pitkä miinus kuin tupakointi. Luotettavia vuokralaisia on nyt kuitenkin vailla katkoa, koska ensi kertaa vuokrattaessa annoin asunnon kahdelle opiskelijalle, joiden kautta löytyivät seuraavat vuokralaiset ja sitä kautta seuraavat jne.
Voi olla, että tilanne olisi toinen, jos ensimmäiset kämppikset olisivat olleet remuajia, mutta rauhallisilla ja fiksuilla ihmisillä on yleensä rauhallisia ja fiksuja kavereita.
tosiaan annan kämppäni vuokralle sitä oikeasti tarvitsevalle. En välitä niin kämpän kunnosta, tai siis millaiseen kuntoon menee. Eniten haittaa, jos joutuu häätämään vuokralaisen, olen 2 kertaa joutunut tekemään niin 90-luvulla. Enää 10 vuoteen en olekaan joutunut.
Eläimet: plussaa
Rööki: ihan sama
Luottotiedot: mielellään kunnossa, en tarkistele
Ammatti: ei väliä, kunhan vakitöissä
Naamakerroin: ratkaisee kaiken
Olen siis vuokrannut kaksiotani jo 16 vuoden ajan. Sen vuokraaminen on mahdollistanut lyhyemmän työviikon, sinällään raha tai koko kämppä ei nappaa tippaakaan.
toi lähäri?