Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juurihoitoon menossa, tsempatkaa!!

Vierailija
25.01.2010 |

Pelottaa niin pirusti, kun tota hammasta on laiteltu jo moneen kertaan, eikä meinaa puutua.. Samalla mietin, että kannattaako tuo juurihoito, vai pitäisikö se poistaa.. Meneekö rahat ja aika hukkaan? Kokemuksia kiitos, juurihoidota sekä hamoaan poistosta kuulisin mieluusti jos sieltä on hengissä selvitty!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hampaassa juurihoito kesken.

Olin ihan paniikissa ensin, mutta mulla onneksi puudute auttoi.

Tai no, ekalla kerralla ei, kun oli tulehdus päällä. Mutta kun sinne saatiin se lääkeaine, niin ei ole sattunut..=)

Kaksi kertaa vielä jäljellä, huomenna seuraavan kerran. Jännittää silti vaikka hyviä kokemuksia takana, ja huomenna olen varmaan ihan paniikissa taas.

Vierailija
2/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takahammasta, en ottanut edes puudutusta, eikä sattunut. Hiukan tietty vihlaisi, mutta luultua vähemmän. Tsemppiä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihoito. Puudutus ei tehonnut ja särky oli jotain aivan hirveää, koko keho tärisi.

Vierailija
4/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai riippuuko vähän hampaasta? En ole ikinä ollut juurihoidossa.. Ja olen muutenkin hammaslääkärikammoinen, saan kyllä jotain esilääkitystä, en muista minkä nimistä.. Onko teitä poistettu hampaita, kakkonen ja kolmonen? Olisiko se kivuttomampaa tai kannattavampaa? Kyse on takahampaasta ja on niin huonokuntoinen jo ennestään, että saattaa sitten juurihoista huolimatta mennä poistoon..? Tsempeistä kiittäen!

hermostunut ap =)

Vierailija
5/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä pelkää, pyydä laittamaan kunnolla puudutetta äläkä anna aloittaa ennenkuin on kunnolla vaikuttanut. Kerro hammaslääkärille pelostasi, hän varmasti ottaa sen huomioon. Mä olen ollut useasti juurihoidossa ja vaikka muuten hammaslääkärillä käymistä pelkäänkin, kokemukset oli oikein positiivisia eikä se ollut lähellekään niin kivuliasta kuin tavallinen poraaminen. Tuntui jopa ihan miellyttävältä se neulojen tökkiminen sinne hampaan juureen.

Mulla ainakin on juurihoidot tehonneet eikä ole tarvinnut hampaita poistaa. tsemppiä :)

Vierailija
6/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee yhteensä 4 kertaa. Ekalla kerralla menin särkypäivystyksen kautta, siellä huomattiin juurihoidon tarve, ja laitettiin sitä lääkeainetta. Toisella kerralla sitten puhdistettiin, otettiin sitä kuollutta hermoa pois (lääkäri näyttikin sitä mulle=)). Huomenna tehään taas jotain ja viimesellä kerralla paikataan.

Joka kerta aijon ottaa pudutuksen, vaikka ei kuulema välttämättä tarvis. Mutta en ota riskiä, että kävis kipeää.

Terkuin toinen kammoinen! =)

Oletko muuten kysyny lääkärin mielipidettä tuosta poistamisesta?

Vierailija
7/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoistuneella hammaslääkärillä, jos käytte yksityisellä. Noita juurihoitajia näyttää olevan monen tasoisia, ja nyt kun olen käynyt yhdellä spesialistilla, on muiden aiemmin tekemiä virheitä saatu korjailla - juuri on joissain tapauskissa puhdistettu huonosti, täyteeksi on laitettu sopimatonta tavaraa yms.

Hoito tosiaan saattaa sattua, kun tulehdus on päällä,, mutta sen jälkeen kun lääke on laitettu ainakin itselläni se on ollut kivutonta ne seuraavat kerrat, ilman puudutusta.

Vierailija
8/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on tullut tuo juurihoito maksamaan yksityisellä? Minullakin edessä ja hintakin jo hirvittää :(

Vierailija
9/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisessä oli kalliimpaa kuin nykyisessä paikassa, joka on pienempi hammaslääkäriasema, mutta myös parempi. Huolellisempaa työtä. Mutta tuohan on ihan tekijästä kiinni. Itselläni nyt vaan sattuu olemaan ei-niin-hyvä -kokemus Mehiläisestä. Tästä lähtien menen vaan lääkäreille, jolla on varauskirja täynnä ja jolle on hankala saada aikaa!

Vierailija
10/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hampaan särkiessä särkee koko toinen puoli leuasta, niin mietin välillä, että olisiko se sittenkin vaikka viisaudenhammas, joka särkee ja heijastaa kipua jokapuolelle? Ettei tuota takahammasta laiteta "turhaan"? Hassu pelko varmaan, tosin kyllä se on nimenomaan tuokin hammas joka purressa sattuu jne. Eiköhän se lääkäri sen huomaisi, jos olisin viisaudenhammas vaikka tulossa?

Käyn hyvällä yksityisellä lääkärillä, on hoitanut minua vuosia ja tietää onneksi pelostani.. Minuakin kiinnostaa tuo juurihoidon hinta? Kiitti kaikille ja onnea muillekkin hammaslääkäriin meneville! ap

Vierailija
11/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli syksyllä juuri tällaista infernaalista särkyä, kun hampaassa oli massiivinen tulehdus. Kun vielä hampaan paikka jäi hieman liian korkeaksi, muutamassa päivässä kipu yltyi niin ettei siihen enää auttanut mikään tavallinen särkylääke. olin pari viikkoa ihan työkyvytön kivun vuoksi.

No, pari kuukauttahan siinä meni, että hammas saatiin kuntoon.

Vierailija
12/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen lääkäri oli tehnyt työn huolimattomasti, kaiken lisäksi instrumentti katkesi luuhun ja hän jätti metallipalan sinne juurikanavaan. Sen jälkeen alkoi tulehdus, ja eräs spesialisti avasi hampaan ja irrotteli instrumenttia neljä tuntia ja sai kuin saikin sen pois! Kaikessa tässä meni se pari kuukautta.

Vierailija
13/13 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri tiennee parhaiten mitä kannattaa tehdä.

Jos hammas on hyväkuntoinen muuten, juurihoitoa. Jos ei , niin sitten poisto. Toki vaikuttaa paljon sekin mistä hampaasta on kyse.

Itse menen viisaudenhampaan poistoon ensi viikolla, kuukausi sitten poistettiin edellinen. Tämä tuleve poistettava on ihan siedettävässä kunnossa, mutta ei ole purennassa, joten en sitä tarvitse. Siksi haluan sen poistaa.

Poistaminen eikä juurihoito satu, jos puudutetta on tarpeeksi. Jos hammas on tosi kipeä ja tulehtunut, eikä puudutus onnistu, suosittelisin pyytämään jotain rauhoittavaa, esim. diapamia. Olen kokeillut sitäkin ja hyvin tepsi kivunsietokyvyn kasvattamiseen.

Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi