Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitotyökö paskaduunia?

Vierailija
16.01.2010 |

Lähihoitaja, perushoitaja, kehitysvammaistenhoitaja,lastenhoitaja jne. Siis yleensäkin joku hoitaja, hoitaa erilaisia ihmisiä. Jakaa lääkkeitä ja antaa niitä asiakkaille, pistää pistoksia, syöttää ja juottaa, auttaa peseytymään, auttaa käymään vessassa, ulkoiluttaa ja antaa virikkeitä, tekee havaintoja ja antaa raportteja. Lähihoitajia (tai jollain muulla nimikkeellä olevia hoitajia) on töissä sairaaloissa, palvelukodeissa, päiväkodeissa jne. He tekevät kokonaisvaltaista hoitotyötä. Siellä teidänkin lastenne päiväkodeissa suurin osa henkilökunnasta on juuri näitä "paskahoitajia". Miten jollakin voi olla niin väärä kuva hoitotyöstä, kuin täälläkin joissakin viestiketjuissa tulee ilmi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, perushoitaja, kehitysvammaistenhoitaja,lastenhoitaja jne. Siis yleensäkin joku hoitaja, hoitaa erilaisia ihmisiä. Jakaa lääkkeitä ja antaa niitä asiakkaille, pistää pistoksia, syöttää ja juottaa, auttaa peseytymään, auttaa käymään vessassa, ulkoiluttaa ja antaa virikkeitä, tekee havaintoja ja antaa raportteja. Lähihoitajia (tai jollain muulla nimikkeellä olevia hoitajia) on töissä sairaaloissa, palvelukodeissa, päiväkodeissa jne. He tekevät kokonaisvaltaista hoitotyötä. Siellä teidänkin lastenne päiväkodeissa suurin osa henkilökunnasta on juuri näitä "paskahoitajia". Miten jollakin voi olla niin väärä kuva hoitotyöstä, kuin täälläkin joissakin viestiketjuissa tulee ilmi?

Ei jonkun av-mamman typeryyksistä kannata mieltä pahoittaa. Toki se loukkaa, jos joku ei arvosta raskasta työtä, mutta arvostamattomuudella ko. henkilö osoittaa vain oman typeryytensä!

Hoitajien työ on raskasta ja alipalkattua. Ja niin arvokasta! :)

Vierailija
2/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se varmaan raskasta ja alipalkattua, mutta ei niin vaikeaa kuin arvostetummat työt. Onhan siivouskin raskasta ja alipalkattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja heittävät ihmiset. Mun mielestä mikään työ ei ole paskaduunia jos siitä itse pitää ja on tyytyväinen.

Mäkin olen toimistosihteeri ja yks päivä yhdessä ketjussa sen kerroin. Huomasin että kauheen negatiiviseen sävyyn mun työtä kommentoitiin. Esim. että joka kaupassakin on toimistosihteeri ja sä olet pelkkä toimistosihteeri jne. Ihan mieletöntä vähättelyä.

En mä siitä mieltäni pahoittanut, mutta ihmettelen vain sitä että miten joku voi olla niin ala-arvoinen että viitsii ruveta morkkaamaan työtä tekevän ammattikuvaa?

Vierailija
4/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se varmaan raskasta ja alipalkattua, mutta ei niin vaikeaa kuin arvostetummat työt. Onhan siivouskin raskasta ja alipalkattua.

Vierailija
5/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menepäs päiväksi kokeilemaan ja hoida jonkun hoitajan työt. Voi sinullakin vähän asenne muuttua. Olen ap, enkä itse lähihoitaja. Arvostan kovasti kaikkien hoitajien työtä.

Vierailija
6/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut nuorempana lähihoitaja. Tuttavapiiriini kuului hoitajia, jotka työskentelivät vanhusten tai lasten parissa.

Ammatissa vanhenee nopeasti, jos ei satu työskentelemään poikkeuksellisen kevyissä tehtävissä ja päivävuorossa. Nivelet rasittuvat työtä tehdessä, iho rypistyy, kun valvoo öitä tai ainakin joutuu desinfioimaan käsiään usein, niin kädet rypistyvät. Työstä suurin osa on nostelua, kääntelyä, vaippojen vaihtamista ja syöttämistä ym. Kaikki raskaita tehtäviä, kun niitä tekee vuodesta toiseen. Osa tehtävistä ällöttää (hajut ym), mutta silti ne on hoidettava. Toki aivan nuorena ei huomaa kehonsa kulumista! Ei todellakaan kannata huonolla palkalla hommata itselleen vaivoja!

Onneksi itse jatkoin opintojani ja nyt teen fyysisesti sopivaa ja muutenkin mielekkäämpää työtä, josta maksetaankin paremmin!

Vierailija
7/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paskaduuni on duuni, joka on raskasta ja huonosti palkattua. En mä tiedä, millä nimityksellä voisi paremmin sanoa duunista, jossa tongitaan toisten ulosteita, putsataan makuuhaavoja jne. ja saadaan vielä päälle huonoa palkkaa. Ei paskaduuni tarkoita ainakaan omassa puhekielessä työtä, joka olisi arvotonta vaan yksinkertaisesti sellaista, ettei sinne luulisi monenkaan oikeasti haluavan.

Vierailija
8/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menepäs päiväksi kokeilemaan ja hoida jonkun hoitajan työt. Voi sinullakin vähän asenne muuttua. Olen ap, enkä itse lähihoitaja. Arvostan kovasti kaikkien hoitajien työtä.

tietenkään ilman jonkinlaista koulutusta ja ohjeistusta tietäisi, mitä lääkkeitä kellekin pitää antaa ja kuinka paljon, mutta en usko tuon olevan kovin vaikeaa oppia. Kyllähän jokaiseen ammattiin jotain koulutusta tarvitsee. Olin parikymppisenä Ruotsissa apuhoitajana dementikkokodissa, eikä se vaippojen vaihto ja ruokinta ja ulkoilutus ja juttelu niin kovin vaativaa ollut. Tylsää kylläkin.

Vierailija
9/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paskaduuni on duuni, joka on raskasta ja huonosti palkattua. En mä tiedä, millä nimityksellä voisi paremmin sanoa duunista, jossa tongitaan toisten ulosteita, putsataan makuuhaavoja jne. ja saadaan vielä päälle huonoa palkkaa. Ei paskaduuni tarkoita ainakaan omassa puhekielessä työtä, joka olisi arvotonta vaan yksinkertaisesti sellaista, ettei sinne luulisi monenkaan oikeasti haluavan.

en mäkään ymmärrä, miksi joku haluaa hoitajaksi tuolla palkalla. Kun en usko, että joku oikeasti nauttisi juuri noitten ulosteitten ja eritteiden kanssa touhuamisesta.

Vierailija
10/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa juuri tällaiset paskantonkijat hoitavat lapsianne?

Vierailija
11/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa juuri tällaiset paskantonkijat hoitavat lapsianne?

tämä nyt liittyy mihinkään? Jos joku haluaa työkseen hoitaa lapsia päivät pitkät huonolla korvauksella, niin eihän se tee niistä kelvottomia työhönsä, vaikka sitä ei ymmärtäisikään.

Vierailija
12/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet lapsesi päivähoitoon, vaikka et arvosta siellä olevan henkilökunnan työtä. Et siis arvosta lapsesi saamaa hoitoa.

Vierailija
13/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö on erilaisten ihmisten kohtaamista, heidän tarpeisiinsa vastaamista. Aitoa välittämistä. Hoitajilta vaaditaan kykyä tunnistaa toisten ihmisten tarpeita, empatia kykyä, ja sitä ei näiltä " paska duuni = paska palkka " - ihmisiltä löydy. Joillekin ihmisille on mahdoton ajatus, että raha ei kaikkea ratkaise.

Itse olen hoitaja ja ylpeä työstäni. Saan päivittäin tehdä työtä, josta tulen oikeasti iloiseksi, jossa oikeasti tunnen olevani tärkeä. Kun todellakin sairas ja heikko ihminen kiittä minua vesi huikan antamisesta, tai kipulääkkeen antamisesta. Kun voin asentoa vaihtamalla helpottaa potilaan kipua. Tai kun joskus on aikaa pitää kuolevaa, yksinäistä potilasta kädestä, lohduttaa ja olla läsnä surevalle omaiselle. Olempa ollut mukana kuolevan, vuoteen oman potilaan vihkimisessä sairaalan aulassa. Hoitaja tietää oikeasti elämän rajallisuuden ja saa kokea työssään päivittäin niin monia tunteita, joista konttorirotalla ei ole hajuakaan!

Vierailija
14/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, konttorirottahan ei voi tietää mitään elämän rajallisuudesta, kun työssään ei siihen päivittäin törmää... hmm, aika kapeakatseista empatiakykyiseltä hoitajalta :)

terkuin konttorirotta, jolla on elämä työn ulkopuolella monine tunteineen ja elämän rajallisuuksineenkin, ja joka huimasti arvostaa hoitajien työtä!

Vierailija
15/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehitysvammaisenne pois laitoksista ja hoitakaapa ne itse.

En yhtään ihmettele jos hoitajat on välinpitämättömiä ja vittumaisia omaisianne kohtaan kun te ette arvosta heitä ja pidätte omaistenne huolenpitoa paskaduunina.

Hoitajista on kohta onneksi niin pula, että saatte oikeasti hoitaakin ne omaisenne itse.

Vierailija
16/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehitysvammaisenne pois laitoksista ja hoitakaapa ne itse.

En yhtään ihmettele jos hoitajat on välinpitämättömiä ja vittumaisia omaisianne kohtaan kun te ette arvosta heitä ja pidätte omaistenne huolenpitoa paskaduunina.

Hoitajista on kohta onneksi niin pula, että saatte oikeasti hoitaakin ne omaisenne itse.

vaikka oletan, että aivokirurgin tai ydinfyysikon työ on vaikeampaa kuin lähihoitajan, niin ei se tarkoita, etten arvostaisi yksittäistä lähihoitajaa. Ammattina se vaan ei varmaan herätä useimmissa sellaista vau- efektiä, kuten ei oma opettajan hommakaan (tämänkin voisi tehdä kuka tahansa). Ja tietenkin olisi hyvä, jos kaikki saisivat tarpeeksi hyvää palkkaa.

Vierailija
17/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin on asia!

Vierailija
18/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 10 vuotta konttorirottana paskalla palkalla nyt aloitan lähihoitajaopinnot. Saan olla aidosti avuksi apua tarvitseville ja saan jopa parempaa palkkaa tulevaisuudessa. Ja mulle on aivan sama jos joku pitää tulevaa työtäni paskaduunina...

Vierailija
19/19 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä mitään hommaa paskaduunina tai helppona työnä. Kyllä nykyisin täytyy joka työhön olla koulutus ja erityisosaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän