Vihaan mieheni lasta ja siksi, että
hänen käytös on aivan törkeää minua ja isäänsä kohtaan.
Aikani tein parhaani mutta paskaa satoi niskaan niin paljon, että kiitti mulle riitti.
Mieheni on samaa mieltä tyttärensä käytöksestä kuin minäkin. Itse asiassa kaikki pitävät hänen käytöstään törkeänä sekä minua että myös isäänsä kohtaan.
Olenkin tehnyt pari vuotta sitten päätöksen; meille tytöllä ei ole asiaa, tavatkoon isäänsä jossain muualla.
Tyttö täyttää 18 v eli tietää tasan tarkkaan, mitä tekee. Hän vain unohti yhden asian: minua ei velvoita mikään olemaan hänen kanssaan. Jokainen meistä kun voi valita seuransa siis myös minä.
Kommentit (4)
Tietysti taustalla voi olla vuosien ajalta vaikeita asioita, mutta ainakin meillä mies on asettanut teini-ikäiselleen alusta asti rajan, miten käyttäydytään. Etävanhemmilla on usein huono omatunto vanhemmuudesta ja sitten sitä hyvitellään antamalla lapselle ylivalta vierailuilla ja uusikin puoliso saa niellä kaiken. Meillä mies on ehdottomasti lojaali myös minulle ja teini tietää sen. Minä kohtelen teiniä ystävällisesti ja reilusti, ja teini taas ei voi kuvitella, että mua saa omassa kodissa polkea, miten huvittaa isän hiljaisella hyväksynnällä. Näin on menty ja pärjätty hyvin. Minulla on tämän teinin kanssa ehkä parhaimmat välit tästä perhepiiristä, koska en aktiivisesti ole kasvattaja vaan enemmänkin kuunteleva korva. Monissa asioissa avautuu minulle ensin, vaikka tietää mun juoruilevan isälleen kaiken. Olen tavallaan linkki vanhempiensa ja hänen välillä, ja tämä rooli on itseasiassa tosi tärkeä. En tuomitse nuorta ja saa heti hepulia vaan minä olen se, joka valvoo, että suunnilleen pysyy roti ja vanhemmat sitten tekevät sen likaisen työn, jos tarvis.
Vaaditko häneltä samanlaista kykyä tehdä valintoja ja kontrolloida käytöstään, kuin itseltäsi, aikuiselta?
Onko tytöllä mahdollisuus aina uudestaan tulla lähellenne ja yrittää korjata käytöstään?
Pyrittekö luomaan otollisen olosuhteen uudelleen lähentymiselle..?
Kysessähän on ollut lapsi tuolloin kaksi vuotta sitten..
tytön isä vaimostaan kenties sinun takiasi?