Onko mussa joku vika? (vauvajuttuja)
Ja olenko ainoa?
Mä en kertakaikkiaan jaksa innostua suunnattomasti kun joku toinen saa vauvan. Ihan sama kuinka läheinen henkilö olis kyseessä, mulla ei vaan ajatukset siirry mihinkään ihqutusvaihteeseen.
Itselläni on kolme lasta ja toki jokaisesta pienokaisesta olen ollut onnellinen ja omat on olleet aina ihania, mutta silti musta vastasyntyneet on yksinkertaisesti aika tylsiä...
Ahdistaaa vaan, kun jotenkin odotetaan että sit kun sitä uutta tulokasta menee kattomaan, niin "pitäs" ihquttaa oikein urakalla, mutta kun ei vaan irtoa. Tietty onnittelen ja tajuan, että vanhemmat on lääpällään, mutta en tajua miksi mun pitäisi ylettömästi innostua. Vai pitäisikö? En mä ole koskaan oikein sopeutunut siihenkään, että muut (varsinkaan tuntemattomat) tulee ihastelemaan mun vauvojani ja hirveä lässynlää päällä onnesta soikeana haluavat pallutella tms... Tutuille toki sen olen sallinut, mutta en silti ymmärrä miksi joku innostuu niin valtavasti siitä, jos minä saan vauvan. Jopa parhaan ystäväni vauva oli melko iso ennenkuin edes pitelin sitä sylissä. En mä nyt kieltäydy jos joku mulle vauvan tuuppasee, mutta ei mulla sinänsä ole mitään tarvetta sylitellä kaikkia tielle osuvia vastasyntyneitä...
Mulla ei sen sijaan ole mitään ongelmaa lässyttää vaikkapa koiranpennulle ja semmonen "voooooi kun sulonen!" putkahtaa ilmoille ihan automaattisesti :D
Olenko mä ihan outo? Tarviisko mun innostua? Odottavatko muut yleensä, että sitä vauvaa kaikki kuorossa ihastelevat vai luulenko mä vaan?
Kommentit (3)
Minusta lapset ovat ihania - mutta vasta muutaman kuukauden ikäisenä, kun alkavat vähän seurustellakin. EIkä vastasyntyneetkään ällöttäviä ole, ne ei vaan ole kiinnostavia...
Kaikki lapset on vanhemmilleen täydellisiä ja eläimet omistajillee hienoja. Me muut ollaan kohteliaita ja todetaan että voi kun kiva kun te olette onnellisia ja hyvä niin. Mutta lässyttää ei tarvitse sen enempää omistaan kuin toistenkaan.
Ja se amerikkalainen puolen tunnin "ihastuskirkuna" on kauheaa.
Kuulut enemmistöön suomalaisissa naisissa, joiden mielestä eläimet ovat söpömpiä kuin lapset ja että omiakaan muksuja ei tartte ihailla.
t. sairasta