kuinka pian näytille vauva?
Vauva ei ole vielä syntynytkään kun anoppi alkoi selittää, että hänen äitinsä eli isomummo haluaisi nähdä vauvan heti syntymän jälkeen. Eihän tuossa ongelmaa olisi mutta isomummo asuu 8 tunnin ajomatkan päässä ja ei itse pysty matkustamaan kotiamme. Kuinka vanhan vauvan kanssa pystyisi tuollaisen 8 tunnin automatkan matkustaa?
Kommentit (13)
en ihan heti olisi lähdössä.
Kait sille isomummolle saisi vaikka sähköpostila tai kännykällä kuvan.
Tai vaikka itse lähetätte paperisen version niin tyyntyy hetkeksi.
tietenkin pitää pysähtyä vauvasta riippuen syömään ja sylittelemään n. 3 tunnin välein.
Kannattaa ennemmin miettiä miten itse jaksat, ja sitähän et tiedä ennenkuin lapsi on syntynyt, varsinkinn jos on ensimmäisesi.
Itse matkustimme anoppilaan 600km kun esikoinen oli 2vko, minulla 2. asteen repeämät, koko matka oli tuskaa. En tekisi samaa toiste enkä suosittele kenellekään! Mutta oman vointisi mukaan!
Ja muista että sinä päätät, ei esim. miehesi eikä anoppisi, sinä kuitenkin vauvan imetät yms. ja sun voimiesi mukaan mennään!
mummo vauvalla kahekskyt luvulla.
Ollaan ajateltu skypessä näyttää vauvaa isomummille.
että kun olin juuri synnyttänyt ja tosi väsynyt ja kipeä ja uuteen perheenjäseneenkin piti tutustua, kaikki vaativat meitä käymään kylässä. Ei sitten voinut tulla meille tai tyytyä valokuviin. Uudestaan en samaa virhettä tee, että myöntyisin tuohon hulluuteen. Olin todella väsynyt ja kiukkuinen koko ajan.
että saa vauvan kanssa tutustua itse rauhassa ennen matkaa. Meillä on ekat mummolareissut tehty siinä vajaa kaksikuisena. Matkaan menee myös tuo 8 tuntia.
Ajoitimme matkan siihen aikaan kun vauva muutenkin nukkuu parhaiten (poika oli kova iltahuutaja) ja parilla pysähdyksellä selvittiin.
Tärkeintä on se, että ottaa runsaasti aikaa ja hermoja mukaan, matka täytyy tehdä pienen ehdoilla.
tarkoittaisi ehkä, kun vauva on 2 kk, jos vielä silloinkaan. Riippuisi omasta ja vauvan voinnista, arjen sujumisesta jne. Musta on ihan törkeetä, kun ihmiset alkaa esittää vaatimuksia vauvasta jo ennen kuin se on edes syntynyt. "Pitää sitä ja pitää tätä"... Valokuvat ja skype (jos isomummo osaa sitä käyttää) toimivat hyvin alkuunsa.
Mä olin esikoisen jälkeen ite niin helkkarin kipee ekat 3 viikkoa, etten pystynyt kunnolla edes kävelemään tai istumaan sohvalla...
Me matkustettiin 2 kk vanhan esikoisen kanssa 500 km ja meni tosi hyvin paitsi että aikaa hurahti se 8 tuntia siihen matkaan, kun oli imetystaukoa, ruokataukoa, vessataukoa... Onneksi olin itse kunnossa ja vauvaan oli ehtinyt rauhassa tutustua niin ei mitään kammoa jäänyt. Mutta liian aikaisin kun yrittää, niin voi kaikille jäädä ihan turhia patoutumia...
jos muuttaisimme heitä lähemmäksi asumaan, että olisi lastenhoito apua tarjolla...
Aika yli-innokkaalta anoppi kuulostaa mutta ehkä joskus myohemmin on hoitoavulle tarvetta.
ap.
vauva on kolme viikkoa enkä vielä suostu lähtemään anoppilaan tunnin ajomatkan päähän.
Vastatkaa että menette heti kun se on mahdollista, mutta ilmoitatte tarkemmin kunhan vauva on syntynyt ja rytmi löytynyt.
Mutta oikeesti jos vaikka joudut sektioon ja olet kipeä viikkotolkulla (saat esim tulehduksen kaupan päälle), saatte koliikki-allergiavauvan eikä imetys onnistu niin olet muuten aika poikki.....
sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Tiedät sitten paremmin, pystytkö edes itse istumaan. Ensin myös rauhoitut kotiin harjoittelemaan imetystä, jos aiot imettää.
Teette sitten siis päätökset, kun vauva on maailmassa ja katselette elämää hänen kanssaan.
Mulla meni eka 1,5 kk, etten olisi voinut ajatella meneväni minnekään. Sitten kun vauva oli 2 kk aloimme kyläilemään. Sitä ennen ihmisiä kävi vain meillä, mutta me emme missään. Kaikki on niin yksilöllistä. Tulet huomaamaan :-)
Korkeintaan junalla voisin mennä ettei liikaa tarvitse kaukalossa vauvan olla. Varmaan muutenkin pari tuntia kerrallaan.