Minusta on kummallista.. (Laihtumisesta)
.. että olen laihtunut vuodessa 14 kg ja äitini ei ole kertaakaan kommentoinut asiaa mitenkään. Eikö hän todellakaan ole huomannut laihtumistani, vai onko hän kateellinen eikä siksi ole asiaa huomaavinaan? Mutta miten 30v vanhempi äiti VOI olla lapselleen kateellinenkaan?? Hän näkee minut noin kahdesti vuodessa, joten sikäli voisi kuvitella, että muutos olisi etenkin pitkästä aikaa nähtäessä havaittavissa.
Olen sikälikin hämmentynyt, että äidilleni on aina ollut tärkeää, että lapsensa ovat nättejä ja 'edustuskelpoisia'. Tiedän, että häntä vaivasivat minulle kertyneet lisäkilot, joten luulisi nyt olevan tyytyväinen ja kommentoivan jotain positiivista!
Kommentit (8)
laihtumista ei juurikaan kommentoida, koska toiset ovat yksinkertaisesti kateellisia. Laihduin muinoin -18kg, eikä sitä kommentoinut kuin pari miestä. Älä välitä, pääasia että itse tuntuu hyvältä. Naura muiden kateudelle ja laihduta vielä vaikka lisää ja käy kampaajalla ottamassa uusi hiustyyli, ni johan ärsyttää :-D
jos hän ei ole kiinnostunut ulkönäöstäsi ja ei sen vuoksi kommentoi asiaa vai huomautteliko hän asiasta ennen laihtumista? minä en noteraa ihmisten painonmuutoksia koska sillä ei ole vaikutusta ihmissuhteen laatuun...
Samantien voisi sanoa että olitpas ennen läski.
minäkään kommentoi toisten laihtumisia, enkä hiusten värjäämisiä sun muita, jos ei siitä tule muuten puhetta, enkä laihtumisia tai lihomisia edes välttämättä huomaa. Ajattelen jotenkin, että toinen loukkaantuu, jos huomaan jonkun laihtuneen. En halua että toinen ajattelee, että olen pitänyt häntä aiemmin pulskana.
Minusta ihmiset eivät välttämättä ole kateellisia tai huomaamattomia. Minä esim olen jättänyt kommentoimatta vaikka olisin jotain huomannut, koska en voi kuitenkaan olla varma onko joku todella laihtunut vai muistanko väärin. Suurin syy olla hiljaa on kuitenkin se, että en ole varma miten vastapuoli ottaa kommentointini. Olen jotenkin ajatellut, että on epäkohteliasta kommentoida toisten painoa. Tavallaan laihtuminen on tietty positiivista, mutta kommentoimalla siitä julistan, että olen tässä painoasi tarkkaillut (vaikka en olisikaan tarkkaillut isolla T:llä). Jos ollaan läheisiä ja painon pudotuksesta on ollut puhetta laihtuneen taholta, niin toki kommentoin. Mutta minusta on siis outoa harvoin tavatessa kommentoida toisten lihomisia tai laihtumisia. Ihan kuin sillä olisi minulle väliä paljonko toinen painaa.
Ainakin itse koin ne huomautukset kiusallisena. Lihoin raskauksien aikana ja minusta oli noloa kun ihmiset kommentoi kun tiputin kilot.
Itse silloin päätin, että en koskaan kommentoi toisen ulkonäköä. Se voi tuntua loukkaavalta.
Nyt vasta tajusin, että toiset taitaakin odottaa sitä. Pitää kai sitten alkaa huomautella toisille jatkuvasti heidän painostaan kun ei tiedä, lokkaantuuko he siitä kun yritän hienotunteisesti jutella ihan muista asioista, enkä tehdä toisista kahvipöydän silmätikkuja.
ja veljeni ei huomannut mitään. siskoni kysyi "näetkö minussa jotain uutta?" veli sanoi: onko uusi kampaus?
te näette toisianne vain kahdesti vuodessa, niin ette ole kovin läheisiä. Oletan, että ette puhu päivittäin puhelimessakaan, koska silloin hän varmasti tietäisi laihtumisestasi. Ehkä asia sitten vaan on niin, ettei äitisi välitä kiinnittää ulkomuotoosi huomiota, eli ei muista olitko edellisellä kerralla lihavampi tai laihempi..