Jos mies ottaa naisen sukunimen avioliitossa onko silloin NEITI?
Kommentit (14)
ottaa miehensä sukunimen, niin onko hän silloin poikamies? Tai kenties herra?
av-palstalle, niin onko silloin YKSINKERTAINEN?
Oikein oivallettu. Neitihän muuttuu silloin rouvaksi.
Munaton Neiti!! Mekko päälle vaan!
Suomessa ei ole ketään, jonka sukunimi olisi Neiti. Joten miehestäkään ei voi tulla Neiti, kun keneltäkään sitä sukunimeä ei voi saada.
jokaisella kansalaisella on oikeus sukunimeen
kun ero tulee
voi kyseinen sukunimesi saanut
aiheuttaa suvullesi kaikenlaisia vaikeuksia
ja samalla hän pilaa sukunimesi ja kunniasi
jos se ei ole tyyliin Ehrnrooth. Sama pätee niihin jotka vaihtavat sukunimen uuteen, voi että mua naurattaa ne!
naispuolista tarkoittava rouva ottaessaan naisen sukunimen, kun jos nainen ottaa miehen sukunimen ja on rouva.
Kuinka mies on kiipijä jos nainen joka ottaa miehen sukunimen ei ole?
miehen sukunimen. Jokainen pitäköön omansa.
haha mikä kysymys.
Rouvuus liittyy siihen, onko yleensä naimisissa, olispa sukunimi vaikka keksitty Hevonkuusi.
Et siis ole mikään "rouva herra-Virtanen", vaikka ottaisit miehesi sukunimen
;D
;D
;D
Ettekö te mammat oikeasti tiedä, että naisesta ei ole vuosikausiin käytetty nimitystä neiti - oli hän naimisissa tai ei.
Nainen on aina rouva, ihan niin kuin mies on aina herra. NAISTA EI NYKYÄÄN ENÄÄ MÄÄRITELLÄ MIEHEN KAUTTA.
Ettekö te mammat oikeasti tiedä, että naisesta ei ole vuosikausiin käytetty nimitystä neiti - oli hän naimisissa tai ei.
Nainen on aina rouva, ihan niin kuin mies on aina herra. NAISTA EI NYKYÄÄN ENÄÄ MÄÄRITELLÄ MIEHEN KAUTTA.
Kyllä nykyäänkin neiditellään!
Jos mua tullaan sanomaan rouvaksi, niin kyllä mä hyvin äkkiä korjaan erheen, ja pyydän kutsumaan neidiksi.
kun katsoo vihki-ilmoituksia niin toivottavasti yleistyy tämä. Joskus naisen nimi olisi ollut kauniimpi kuin miehen, silti otetaan miehen nimi.