Kerrotaanko nykyään HUS:n sairaaloissa rakenneultrassa
lapsen sukupuoli (jos se sieltä näkyy)? Joitain vuosia sitten oli vielä tiukka kielto olla kertomatta ja kilhativat, jos joku onneton erehtyi kysymään, mutta onko tuolla jotkut uudet ohjeet nykyään?
Kommentit (11)
tämä siis tänä vuonna. Vuonna 2004 ei tietoa herunut...
kertoivat Jorvissa nyt tänä vuonna ja kertoivat kuusi vuotta sitten
ja vanhemmat haluavat asian tietää mutta eivät käytä ylimääräistä aikaa sukupuolen selvittämiseen. Tämä on linjaus mutta eri kätilöt toteuttavat sitä varmaan hieman eri tavoin ja joku saattaa käyttää aikaakin sen jalkovälin zoomailuun.
koska v.2000 ei Jorvissa kerrottu vaikka kysyin ja jopa yksityinen gyne ei kertonut , vaan vastasi kysymykseeni sukupuolesta, että : " Onko se tärkeää tietää?"
kerrottu v.2003, 2008 ja 2009, ja ihan ilman mitään kilahtamisia :)
ainakin meille esikoisesta ei kerrottu 2003, keskimmäisestä olisi kerrottu, jos olisi näkynyt 2004 ja kuopuksesta kerrotrtiin 2008.
asennon muuttumista odotellessa saatan yrittää kaivella jalkoväliäkin, mutta yleensä en käytä siihen aikaa erikseen, jos muuten tutkimus sujuu hyvin. Painotan kuitenkin aina, että 100% varmuutta sukupuolesta ei saa siinä tutkimuksessa.
ultralaitteissa niin suuria eroja todellakin, että joillakin laitteilla sukupuolta ei edes voi nähdä vielä puolivälissä raskautta? Minä en ole koskaan saanut tietää rakenneultrassa, aina on vastaus ollut, ettei vielä näy. Myöhemmillä viikoilla on samoilla laitteilla näkynyt selvästi.
vain yhdenlaisista laitteista, mutta tiedän, että meidänkin talossa on niitä, joilla näkyy paremmin ja niitä, joilla näkyy huonommin.
Jorvissa kertoivat 1999 ja 2001 mutta kattarilla eivat vuonna 2001. Tana vuonna olin rakenneultrassa Jorvissa ja sukupuolta ei pystynyt nakemaan.
Olen kaynyt sen jalkeen 2 kertaa ultrassa, ensimmaisessa laakari ei halunnut lahtea kaivelemaan, toisessa yritti katsoakin vahan, mutta en pystynyt enaa makaamaan selallani, vaan oli pakko nousta ylos.
Esikoista odottaessani kyllä erikseen jouduin sukupuolen kysymään, mutta kyllä se kätilö sen sitten kertoi. Nyt odotan toista ja menossa rakenneultraan 3 viikon kuluttua kättärille ja aioin kysyä taas asian. Kiva tietää, että pitääkö ne neitokaisen vaaleanpunaiset vaatteet tuunata vaaleansinisiksi :)