Onko muilla raskaanaolevilla hirveä turvotus ylävatsassa?
mulla on ylävatsa niin kasvanut että se on (ainakin illalla)kuin pallo ja vyötärönympärys on10cm isompi,kun alkuraskaudessa_/ennen raskautta)tämä on nyt kestänyt ehkä 4vkoa,ja olen nyt vkolla 22
Kommentit (11)
Mulla on kaksi mahaa, alamakkara ja raskauden myötä tullut ylämaha. Niiden väliin jää poimu, joten näytän vaan tosi lihonneelta. Kunhan poimu suoristuu, iso raskausmaha ponkaisee kerralla esiin.
T rv 12+
Muistan ihmetelleeni että eikö sen vauvan pitäisi olla siellä paljon alempana :D
tosi turvoksissa ylävatsa, melkeinpä niin että ahdistaa istuessa tai jopa seistessä ;). Riippuu kait vähän siitäkin mitä on syönyt.
Tuntuu kyllä välillä tosi inhottavalle ja näyttää siltä, että vauvamaha olis tissien alapuolelle asti :D (vaikka oikeasti on vähän navan yläpuolelle). Viikkoja n.25.
Itse tässä "painiskelen" samalta kuulostavien oireiden kanssa myös. Etsin netistä vinkkejä ja eksyin tänne(kin).
Minullakin on parasta aikaa ylävatsa ihan turvoksissa ja jotenkin kauhean "täysi olo" siellä. Sitä on ollut nyt parisen päivää ja heti rupesi tässä mietityttämään, jotta mikähän voisi olla... ja kun kaukomaille reissuun lähtökin koittaa reiluksi 3 viikoksi 5 päivän kuluttua.
Olen raskaana nyt 7 viikkoa. Voisikohan olla siihen liittyvää, vai onkohan joitain "vakavampaa" (mahahaavaa, sappivaivoja tms.???) Pitää tässä varmaankin kuulostella, miksi se muuttuu ja mennä vaikka sitten päivystykseen. Just hankalasti kun tulee tässä vielä nuo uuden vuoden pyhät sotkemaan kuvioita...
Mulla on viikkoja 17 ja risat ja ihan samaa olen ihmetellyt! en muista tällaista (ainakaan ihan samanlaista) ekasta raskaudesta! Näytän sivusta ihan pähkinältä, kun on ihmeellinen pömppö ylämaha heti rintojen alta, sit on joku säälittävä vyötärö-yritys ja sitten turvonnut alamaha. Toivottavasti menee pian ohi. Ja ahistaa kanssa aikalailla kun istuu yms.
ja sellainen olo, että ruoka ei kunnolla sulaisi mahassa, röyhtäyttää ja närästää. Kahdesta aikaisemmasta ei ollut närästystä kuin lopussa raskautta.
Onpa helpottavaa kuulla, jotta muillakin on vastaavia tuntemuksia ylävatsassa.
Rv 9:llä kuvailtuna juuri tuo tunne, että ihan kuin ruoka ei sulaisi kunnolla ja röyhtäyttää, kuulostaa myös niin tutulta. Aina kun syöt tai juot vaikka vain lasin vettä, niin se rupeaa röyhtäyttämään... kummallista. Olisiko tämä närästystä? Itse kun en kai koskaan aiemmin sellaisesta ole kärsinyt...
jo heti alussa maha ihan turvoksissa, nyt vk12 ja edelleen. n.3viikkoa oli ihan hirveä närästys, apteekista tuli ostettua vaikka mitä. ja hassua, tuntuu että maha tulee pienemmistä annoksista jo täyteen? nyt pahoin vointi jo vähän helpannut.
Mulla edelleen viikolla 32 ylämaha turvonnu, eli vauvamaha ja turvonneen välin huomaa. ei kiva
mä olen nyt viikolla 20 ja ylävatsassa on kauhea paine ja turvotuksen tunne. olen muutaman kerran jopa oksentanut sen takia. johtuuko se siis ruoasta vai mistä?
alavatsa missä vauva,on on kasvanut vähemmän.ap