Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu ällöttää jo nyt - mikä mua vaivaa?

Vierailija
17.12.2009 |

Tänään pitäisi vääntää joulukortit että ehtisivät huomiseksi postiin, viikonloppuna pitää siivota ja ostaa lapsille lahjat. Sitten pitääkin alkaa ruokarumba ja lopputuloksena joulun jälkeen on ällöttävä ylensyönyt olo ja kilotolkulla epäekologista ja todennäköisesti epäeettistä kiinalaista muoviromua kämppä väärällään. YÄKYÄKYÄK. Kiitos että sain avautua. Kunpa saisin nyt nukahtaa ja herätä 27.12.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkojuhlat ovat ärsyttäviä. Joulun kanssa samaan nippuun kuuluvat myös uusi vuosi, vappu ja juhannus. Yök.

Vierailija
2/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mikään ole pakollista; jätä juhlimatta jos ei nappaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvun, kavereiden tai perheen painostuksesta. Joulu on juhlittava suvun painostuksesta, vappu ja uusi vuosi olivat opiskeluaikoina pakollisia kavereiden painostuksen takia. Eikä niissä mitään juhlittavaa ole, korostuu vaan juhlijoiden pään tyhjyys.

Vierailija
4/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa tapaninpäivää, jolloin voi alkaa palautumisen normaaliin elämään. Päätin juuri, että tämä saa olla viimeinen joulu kotona, ensi joulu vietetään jossain erämaamökissä tai sitten etelän auringossa.

Vierailija
5/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamallansa tavalla niin ei voi muita syyttää

Vierailija
6/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäri vuoden. Tai sitten tosi huonoja muistoja aiemmista jouluista. Tai sitten olet perinyt äidiltäsi tavan, jolla suhtaudut jouluun.

Minä inhosin aina joulua, kunnes tajusin, että olin perinyt äitini asenteet ja toimintatavat. Joulukuusikin meille hankittiin aina vasta aattona, kun kaikki kunnon kuuset oli myyty. Pahimpana jouluna isä löysi vain yhden tuuhean myymättömän kuusen, jonka sitten osti. Kotona, kun kuusi oli sulanut, selvisi, miksi se nimenomainen kuusi oli jäänyt myymättä. Koirat oli kuseksinut sen pilalle (ja jouduttiin olemaan joulu ilman kuusta).

Mun mutsilla oli tapana jättää kaikki valmistelut ihan viime tippaan ja silti sillä oli pakkomielle saada kaikki tehtyä. Oli sitten ihan raivoväsynyt aattoaamuna, kun heräsi kinkun paistoon ja puuron keittoon. Ja huusi kuin palosireeni juuri kun tuli kaikkein ihanimmat lastenohjelmat. Jäi meiltä lapsilta joulunautinto aika vähiin! (Ryyppääminen alkoi vasta myöhään aattoiltana, mutta se onkin eri tarina...)

Itse olemme mieheni kanssa alkaneet murtaa perittyjä joulustressejä, ja nykyään elämme stressitöntä joulua. Koristelut tehdään pari viikkoa ennen joulua, ruoat ostetaan valmiina (vain kinkku paistetaan), ja siivouksista vain välttämättömät, ne normaalit. Ruokia ostetaan kohtuudella (kaikkia herkkuja, kaloja, mätejä jne.) ja jouluruokia syödään vain aattona. Suku tulee meille :-), anoppi tuo jälkiruoat mukanaan. Muina päivinä on tarkoitus syödä ihan tavallisesti. Suklaarasioita ei kotiin osteta, jos ei tule lahjaksi, niin sitten ei niitä ole. Vältytään ähkyltä:-)

Vauva (5 kk) ei tule saamaan lahjoja nyt jouluna, kun on saanut jo kaapit täyteen syntymän jälkeen ja kastepäivänä. Olemme sopineet muidenkin perheenjäsenten (isovanhemmat ja sisarukset) kanssa, ettei ostella kuin syötäviä lahjoja.

Mieheltä olen saanut toppatakin (jo käytössä) ja jouluksi saan vielä Remeksen uusimman jännärin, ja siinä on kaikki ja enemmänkin mitä olen osannut toivoa.

Joulukortit saatiin tilattua ja lähetettyä jo 9.12., niin ei jäänyt paniikkia siitäkään.

Nyt on aikaa nauttia ja rauhoittua. Vuosia meillä meni, ennen kuin pääsimme tähän pisteeseen, mutta nyt on hyvät systeemit ja joulu on meille molemmille ja toivottavasti myös pienelle vauvallemme kiva juttu :-)

Vierailija
7/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä voi muita syyttää. Jos äitskä ottaisi ja häipyisi jouluksi etelään, en osaa edes kuvitella minkälaiseksi itsekeskeiseksi idiootiksi häntä haukuttaisiin seuraava vuosi. Äidin pitää aina joustaa ja hemmotella, ja jouluna ihan erityisesti. Kuka sen joulun tekisi jos ei äiti?

Vierailija
8/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä voi muita syyttää. Jos äitskä ottaisi ja häipyisi jouluksi etelään, en osaa edes kuvitella minkälaiseksi itsekeskeiseksi idiootiksi häntä haukuttaisiin seuraava vuosi. Äidin pitää aina joustaa ja hemmotella, ja jouluna ihan erityisesti. Kuka sen joulun tekisi jos ei äiti?

Vierailija
9/9 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samat tuntemukset, sillä erolla että en nyt moneen vuoteen ole enää edes viettänyt koko joulua. Ens vuonna pakko varmaan alistua perhanan jessen synttäreiden degeneroimaan kulutusjuhlaankun lapsi tulee yli 2v.. Enhän toki halua lapseltani sitä iloa evätä, minkä itsekin lapsena sain kokea. Nyt vaan aikusena ällöttää ja pahasti.