Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovien lapset ja Joulu/lahjat

Vierailija
17.12.2009 |

Meidän tyttö 8v leikkii jehoviin kuuluvan perheen tytön kanssa, ja unhoduksissani kysyin tytöltä kun meillä oli, että onko pukki tulossa käymään. Vastaus oli vain rauhallinen "Ei", johon sitte oma tyttöni lisäsi että "Ei ne vietä Joulua". Vähän nolotti sillä tavalla.

Aloin miettiä että jehovat ei vissiin sitten viettäny mitään näitä juhlapyhiä, synttäreitäkään? Saako lapset sitten muuten vain lahjoja koskaan? Itseä vähän säälitti se kun mietin, että tuollainen alle 10v saa koulussa kuunnella sitten mitä muut on saaneet ja itse ei tietenkään ole saanut mitään.. Voihan olla että ne lapsetkin on niin siinä uskossa etteivät välitä. Eikä minusta nyt hirveää materialismia ole jos vanhemmat ostaa kahdesti vuodessa lapselle lahjan-pari, kun olen kuullut että jehovat elää vaatimattomasti.?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa varmaan sivusta seurata synttäreitä ja joulunviettoja. Tähän ketjuun ei kyllä ole vielä kukaan jt itse kommentoinut.

Vierailija
2/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa saanut jo uuden älypuhelimen ja xboxin. Tänään käytiin mummolassa niin siellä oli kuusen alla kasapäin paketteja tytölle vaikka tietävät ettemme vietä joulua.

Katsos sukulaisemme eivät ole todistajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös heidän luterilaiset kaverinsa! Säälittävää jos te kerran tai kaksi kertaa vuodessa pystytte järjestämään jotain ja sitten kuvittelette....huoh!

Mä ainakin pikkasen säälin teidän lapsianne -oikeesti! Pukki tuo kerran vuodessa ja sitten on synttärit. Milloin teidän lapset saa lahjoja siksi, että ovat niin kivoja tai muuten vaan lahjoja kun ovat niin ihania??

Vierailija
4/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä on useita tutkimuksia, joten sääli vaan. Mä säälin kaikkien uskisten lapsia.

Vierailija
5/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös heidän luterilaiset kaverinsa! Säälittävää jos te kerran tai kaksi kertaa vuodessa pystytte järjestämään jotain ja sitten kuvittelette....huoh!

Mä ainakin pikkasen säälin teidän lapsianne -oikeesti! Pukki tuo kerran vuodessa ja sitten on synttärit. Milloin teidän lapset saa lahjoja siksi, että ovat niin kivoja tai muuten vaan lahjoja kun ovat niin ihania??

Usein huomaa kuinka valtaväestö ei osaa ajatella että on muitakin tapaa elää ja olla onnellinen. En ole jt, mutta ymmärrän pointtisi täysin. Meilläkin lapset saa lahjoja spontaanisti ympäri vuoden, esim. tosi hyvästä koenumerosta tai ihan muuten vaan hemmotteluna. Jouluna ja synttäreinä maltillisemmin, kun etenkin joulua pidän niin tekopyhänä jouluna ja väkisin antamisena että kuinka monella ne lahjat tulee sydämestä, siitä että OIKEASTI haluaa antaa lahjan... Kannattaa kaikkien miettiä!

Vierailija
6/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat pieniä ja suuria lahjoja ympäri vuoden meiltä vanhemmilta, isovanhemmilta ja ystäviltä. Ja yleensä sellaisissa tilanteissa, etteivät osaa yhtään odottaa, joten yllättyvät kyllä iloisesti. Nytkin ovat saaneet lahjoja pitkin syksyä isovanhemmilta ja ystäviltä ja meiltä vanhemmilta. Viimeksi saivat koulunpäättäjäisten kunniaksi uuden lautapelin suklaakonvehteja ja leivoin täytkakun. Tämäkin tuli täytenä yllätyksenä heille, eivät osanneet yhtään odottaa. Miksi niitä lahjoja pitäisi saada valtavat määrät kerralla vain jonain tiettynä päivänä?

Järjestämme lastenjuhlia, vietämme hääpäiviä ja järjestämme kaikenlaisia juhlia ihan muuten vaan perheen ja ystävien kesken, sekä syömme hyvin ja herkuttelemme. Teemme myös kaikenlaista muuta hauskaa lastemme kanssa. Lapsemme eivät koe jäävänsä mistään paitsi, kun eivät vietä joulua. He ovat iloisia ja onnellisia. Silloin kun itse olin lapsi en myöskään kokenut jääväni mistään paitsi.

Vierailija
7/11 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saavat lahjoja muina päivinä. Lahjattomuus on tuskin lahkon pahin ongelma eikä johdu materialismin pelosta.

Vierailija
8/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Jehovan todistaja itse, mutta tiedän sentään sen verran että 'Jehova' on jumalan nimi. Eli kuulostaa aika hassulta kutsua näitä ihmisiä jehoviksi ;-)

Itse lahja-asiasta en tiedä mitään, mutten oikein usko että lahjojen saaminen juuri jouluna tai syntymäpäivänä on olennaista ihmisen kehitykselle. Voihan niitä lahjoja saada muulloinkin, ja ehkä enemmän tarpeen mukaan.

Vierailija
9/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muina aikoina, muttei juhlapyhinä. Ainakin siinä perheessä jonka tiedän, eivätkä näytä "kärsivän" tästä. Vaatimattomastikin voi elää ilman että kaikki kiva on pannassa. Äläkä suotta nolostu, on varmasti tottunut kyselyihin aiheeseen liittyen.

Vierailija
10/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä osti sitten joulu- ja synttärilahjat, mutta ne nyt oli mitä oli, kun ei erityisen varakkaita oltu...

Jehovan todistaja -perheissä, joita tunsin, lapset saivat usein lahjoja ihan muuten vain. Ja oli lastenjuhlia, joihin kaikki toivat pienen paketin -> vähän kuin kaikilla olisi ollut synttärit, kun jokainen sai jotakin.

Ihan turha ap sääliä Jehovan todistajien lapsia: heillä ilo tulee jostakin ihan muualta kuin joulun lahjakasoista.

Vierailija
11/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän isoveli on vielä vanhemman lapseni luokalla.

Tässä perheessä lapset saavat suhteellisen usein leluja muuten vaan lahjaksi.

Joulua eivät vietä, lapset poistuvat luokasta jos on joulujuttuja ja usien ovat viimeisinä päivinä kokonaan pois koulusta, kun on niin joulupitoista.

Synttäreillä tämä isompi lapsi ottaa välillä luokassa tarjotut synttärikarkit vastaan, ei vaan laula onnittelulaulua. Pienempi ei ota karkkiakaan.

Synttärijuhlat ovat asia, josta ajatelen, että lapsi jää jostain paitsi, koska nämä kahdeksan vuotiaat järjestävät synttärijuhlia joihin kutustaan kaikki muut tytöt.

On varmaan ikävä kuunnella synttärijuttuja ja juhlien muistelua seuraavana päivänä, kun itse ei koskaan vietä synttäreitä.

Joulusta ei varmaa niin kärsi, koska heillä on sama loma ja perheen kanssa yhdessäoloa ja tosiaan tälle perheelle ostellaan niiä lelujakin aika tiuhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme