Manu
Mitä mieltä olette nimestä Manu?
Ajatuksena siis Hugo Hermannin veljestä:
Manu Samuel
Miltä kuulostaa?
Kiitti vinkeistä,kerron sitten mikä pojasta tuli :)
Kommentit (29)
Kiitos viestistäsi, ihanaa kun viitsitte auttaa.
Nyt iskee paniikki päälle. En tod tidä mikä pitäs laittaa nimeks. vajaa 2 viikkoa aikaa ristiäisiin.
Hugo Hermannin veljelle:
Manu Samuel oltiin ajateltu mutta (Samuel liian samalainen ku Manu)
Mitens Manu Sebastian
Maunu on kaunis nimi, mutta en tiedä osaavatko toisessa kotimaassa Espanjassa sitä lausua helpolla.
Marlo ei
alex niitä on liikaa, sinänsä kaunis nimi
fedja hmmm ehkä
nikolas ukolta en saa lupaa, kaunis nimi
jerry ei
leo en saa lupaa, kaunis
max kaverilla on se nimi jo grrrr,ihana nimi
jooa ei
Anton serkun nimi
täytyy ukolta vielä kysyä Noel ja Eliel
Välillä myös mietin että pitääkö veljesten nimien rimmatakaan. Mutta tuntuu että pikkuveljeä muutenkin sorsitaan kun 2v isoveli jyrää, sillon ei haluaisi että se saisi "huonomman" nimen, että isoveli on "tyylikkäämpi".
Help,
kiitos
Omasta mielestäni Manu on aika erityylinen nimi kuin Hugo. Ei ollenkaan niin tyylikäs, kuten itsekin pohdiskelit. :)
mikä voisi olla Samuelin toinen nimi?
Samuel xxxx
Vaikeeta..
Manu Sebastian kuulostaa hyvältä. Ja Samuel on myös kiva nimi. Manu Samuelissa tosiaan ehkä tuo Manu-Samu vähän tökkää, muttei minusta liikaa, etteikö sitä voisi antaa. Tosi harvoinpa sitä tulee kellekään toista nimeä maininneeksi muuten kuin virallisiiin papereihin.
Minusta voitte ihan hyvin antaa Manun etunimeksi. Omaan korvaan Hugo ja Manu eivät ole mitenkään silmiinpistävän eriparia (tyyliin Jorma ja Gabriel), molemmat kuitenkin 2-tavuisiakin. Ja minusta veljesten nimien ei tarvitse rimmata, kun eivät tosiaan niin eriparia ole, että tuskinpa sitä kukaan "oikeassa elämässä" rupee ihmettelemään.
Ja tuosta, kun mietit, saako pikkuveli "huonommon" tai vähemmän tyylikkään nimen, niin sanoisin, että sitä on tosi vaikea arvioida muun kuin lapsen/kyseisen ihmisen itse. Voi hyvin olla, että veljesparista Hugo ja Manu juuri Hugo onkin joskus tulevaisuudessa (esim. teini-iässä) sitä mieltä, että Manu olisi kivempi nimi (esim.jos Hugon mielestä Manu olisi katu-uskottavampi nimi kaveriporukassa). Tai vaikka nimet olisivat vanhemman korvaan yhtä tyylikkäitä, vaikka juuri Hugo ja Samuel, voivat lapset silti olla sitä mieltä, että jompi kumpi on syystä tai toisesta "huonompi", nimet kun ovat niin makuasioita. Tai voi hyvin olla, ettei kumpikaan pojista tule koskaan miettineeksikään verrata nimiä toisiinsa.
Eli en siksi ottaisi tästä yhteensopivuus-asiasta kovin suurta stressiä vaan valitsisin sen nimen joka tuntuu itsestä mukavimmalle :)
Toi Noel olis tositosi kaunis, Eliel myös kiva.
esim
Noel Nat(h)aniel
Noel Oliver
Noel Oskari
Noel Nestori
Noel Eevertti
Manu ei mun suuhun oikein maistu, eikä mun mielestä oikein Hugon veljelle.
Karel on myös kiva, esim
Karel Kaspian
Karel Konstantin
Karel Aleksanteri/Aleksander
muita Samuelille
Samuel Matias
Samuel Severi
Samuel Aleksanteri
Samuel Aaretti
Samuel Maksimilian/Maximilian
tsemppiä pähkäilyihin
Olisi minusta myös tuo Manu Samuel, mutta jos tykkäätte Manusta niin miksei sitten koko pitkä alkuperäisversio Manuel? Manuel Sebastian? Manuksihan voitte silti kutsua.
Manu Petrus
Manu Patrik
Manu Eerik(ki)
Manu Henrik(ki)
Manu August / Aukusti
Petrus Manuel
Uno Manuel
August Manuel
Anteeksi mahdolliset toistot. Mukavaa nimipähkäilyä teille! Meillä on myös pojan nimen metsästys käynnissä, ja la olis ristiäiset..
ja ihmiset ystävällisiä kun auttaa.
Tsemppiä Kuuhut, sulla ei montaa päivää aikaa pähkäillä nimeä ennen ristiäisiä..
Oon pyöritellyt nimiä ja muutama versio tulis arvoisan raadin kommentoitavaksi :) Luulen että olen loppusuoralla, toivon ainakin..
Marlo Samuel
Venni Samuel
Samuel Sebastian
Manu Sebastian
Manu Samuel (edelleen sitkeesti mukana)
Kiitos!
muuttaa tilannetta hieman. Mäkin olisin aikaisemmin ehdotellut vähän eri tavalla, jos olisin tiennyt siitä :) Heitän nyt muutaman nimiehdotuksen lisää (sellaisia, jotka toimisivat sekä Suomessa että Espanjassa):
Cristo/Kristo
Lauro
Felix
Claudio
Bruno
Rodolfo
Amadeo
Sandro
Gabriel
Adrian
Pedro/Petro
Tänks,
Sandro on kiva. Muuten tahtovat olla käytössä tai liian espanjalaisia :)
Mitens saisko kommentteja noihin mun edellisiin nimiyhdistelmiin?
Olen tänään kutsunut vauvaa Marlo -nimellä ihan vaan kokeeks. Tuntuu ihan hyvältä.
Marlo Samuel
Venni Samuel
Samuel Sebastian
Manu Sebastian
Manu Samuel (edelleen sitkeesti mukana)
Marlo Samuel on noista eniten mieleeni. Miten olisi Marlo Sebastian? Minusta oikeastaan vielä parempi!
Vennistä en oikein pidä - osittain siksi, että se ei ole ihan vakiintunut pojannimeksi. Meillä on suvussa Venny-niminen tyttö (lausutaan Venni).
Samuel Sebastian - en laittaisi, koska ovat molemmat pitkiä ja liian samansointisia. Jotenkin tylsät yhdessä, vievät ikään kuin huomiota toisiltaan.
Manu Sebastian - hieman eri paria, mutta ei nyt kovin pahakaan.
Manu Samuelia kommentoinkin jo aikaisemmin.
tulee Vennistä mieleen, onkohan se tytön vai pojan nimi.
Marlo itselleni uusi tuttavuus. Minun suussa rl-äänneyhdistelmä vähän hankala, mutta sehän ei tarkoita, että se kaikkien mielestä olisi hankala.
Marlo Samuel jämäkämpi yhdistelmä kuin pehmeämpi Manu Samuel.
Samuel Sebastian ääneasultaan kaunis yhdistelmä, mutta ehkä siinä ei ole sellaista 'särmää'. Kumpikaan nimi ei pääse täysin oikeuksiinsa.
Manu Sebastian - Sebastin selvästi juhlavampi kuin Manu, mutta ei se ehkä haittaa.
Manu Samuel - äänteiltään sointuu, kun molemmissa nimissä samat vokaalit. Jos Manun ajattelee tulevan Manuelista, niin silloin todella samanlainen Samuelin kanssa.
Tällaisia ajatuksia heräsi. Silti mielestäni ihan toimivia vaihtoehtoja nuo kaikki. Tsemp vaan pähkäilyyn!
Marlo Samuel - näistä paras :) myös Marlo Sebastian ois hieno
Venni Samuel - sama juttu ku muillakin, että on niin unisex...
Samuel Sebastian - minusta kiva. lyhentyiskö käytössä Samuksi? eli ois taas vähän sama tilanne kuin 'laimean' Manun kanssa? vaikka kyllä minusta Manu on nimenä oikein kiva myös :)
Ehkä kuitenkin Manu Samuel tai Manu Sebastian. Ne tuntuu jotenkin hyvältä.
Marlo on hyvä, mutta en osaa sillä lasta kutsua. Treenailen täällä kotosalla :)
Sanottakoon nyt ensin, että en ole suuri Manu-nimen ystävä, liian lempinimimäinen minun makuuni.
Ehdottaisin vielä tällaisia nimiä, jotka on helppoja myös Suomessa:
Karlo/Carlo/Carlos
Mario
Emilio
Ja pari kansainvälistä nimeä, jotka vain muuten kävisivät Hugon pariksi:
Felix
Alec
Alex
Isac
Kaikkiin muihin paitsi Carlos-nimeen voisi laittaa toiseksi nimeksi joko Samuelin tai Sebastianin.
Noista sinun vaihtoehdoistasi Manu Sebastian on minusta tasapainoisempi:)
Tiedän pienet veljekset Hugo ja Ruben :)
Aaron
Albert
Alvar
Anton
August
Benjam
Kasper
Daniel
Edvin
Eelis
Eevert
Eemil
Hans
Hannes
Henrik
Josua
Justus
Klaus
Lukas
Manuel
Oskar
Patrik
Simon
Titus
Tomas
Jotain ehdotelmia toiseksi nimeksi..
Akseli
Andreas
Elmeri
Iisakki
Ilmari
Oskari
Oliver
Salomo
Santeri
Severi
Verneri
Valtteri
Viljami
Kiitos paljon avusta!
Mitens:
---------Alec Manu Sebastian---------
Espanjan suku on jo innostunut että traditio jatkuu, siellä koko suku Manuel -nimisiä. Sitä en kuitenkaan halua sinällään antaa.
Ukkokin ihastu tosta Alecista.
Se sopii suomeen ja espanjaan ja poikakin näyttää siltä.
Alec on ihana nimi! jeeee
"Mitens:
---------Alec Manu Sebastian---------"
kuullostaa oikein hyvältä :) hienoa, jos nyt löytyi se oikea nimi! sopii veljen pariksi kivasti olematta kuitenkaan liian sama :)
minusta oikein kiva nimi. Samuelia en silloin kyllä laittaisi toiseksi nimeksi, koska mulle jotenkin tökkää korvaan Manun ja Samun samankaltaisuus. Mulla oli Manu-niminen luokkatoveri ja hänen toinen nimensä oli Kalevi, mutta sitä ette ehkä halua... (Tai mistäs sitä tietää!) Muita ehdotuksia:
Manu Verneri
Manu Roopertti
Manu Santeri
Manu Julius
Manu Kasper/Kasperi
Manu Elmeri
Manu Tuomas
Manu Oskari
Manu Eemeli
Jos taas ajattelee, että Manu on liian "lempinimimäinen" Hugon rinnalla, niin yksi vaihtoehto olisi historiallisempi Maunu, josta itse pidän kovasti. Hyviä yhdistelmiä olisivat esim. Maunu Jeremias, Maunu Arimo tai Maunu Elias (tai voisi käyttää joitakin noista ylempänä Manulle ehdottelemistani 2. nimistä.)
Pistän tähän vielä ihan muita ehdotuksia Hugo Hermannin veljelle:
Marlo Samuel
Alex Anton
Fedja Nikolas
Jerry Jasper
Leo Luukas
Max Joakim
Jooa Julius