Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt-ongelmaisille sopivat ammatit?

Vierailija
13.12.2009 |

Laittakaa tähän vinkkejä mt-ongelmaiselle soveltuvista ammateista. Ja ihan tosissani kyselen. Pitäisi miettiä itselle ammattia: toimintakyky alentunut, lääkitys ajoittain, stressin sieto alentunut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimintakyky on alentunut? tarkenna. Oletko ollut työelämässä? Mitä teit silloin? Sinullakin on varmasti toimivia osa-alueita ja sitten niitä vähemmän toimivia, osaatko eritellä niitä?

Mikä työssä kuormittaa?

-fyysinen työ?

-sosiaaliset kontaktit?

-nopeatempoisuus?

Vierailija
2/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hautoja aiva nykyään kone? noh, joku toki niitä koneitakin käyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten toimintakyky alentunut?"

En jaksa samaa kuin muut. En jaksa harrastaa mitään säännöllisesti. En jaksa pitää yhteyttä ihmisiin normaalisti. Minulla voi olla puhelin viikon kiinni, kun en halua vastata siihen. En jaksa ulkoilla päivittäin. En välitä vaatteistani, en meikkaa, en laita hiuksia.

"Oletko ollut työelämässä?"

En ole ollut oikeissa töissä. Lyhyissä työharjotteluissa olen ollut (noin 2 viikkoa kerrallaan) kaupassa, koulussa, eläinklinikalla, kennelissä. Mutta niistäkin on jo useita vuosia.

En osaa eritellä mitään osa-alueita.

En osaa sanoa, mikä työssä kuormittaa. Nopeatemppoisuus ainakin. Ja hälinä, esim. taustamusiikki. Enkä pysty pitämään mitään kireitä vaatteita. En siedä hajuja kovin hyvin.

Vierailija
4/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit siinä samalla liikuntaa kun pyörällä jakaisit postia. Saisit olla yksin ja ulkosalla, poissa stressaavasta melusta. Eikä tartte laittaa itseään erityisemmin.

Vierailija
5/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tarvii säännöllisen rutiini työn, joka ei liikaa kuormita, toiselle riittää kun pääse pois työpaikkakiusaavalta työpaikalta. Mä itse sekoan, jos mun työ ei ole älyllisesti tarpeeksi vaikeaa - kärsin siis toistuvasta masennuksesta ja pakko-oikreista ja syömishäiriöstä ja olen tutkija. En voi ottaa edes mitään rutiinitutkimusta, vaan mun on pidettävä tosiaan homma älyllisesti haastavimmillaan, koska muuten alan kehittää itselleni lisää pelättävää ja vahtia itseäni mitä omituisimmilla tavoilla. Mä siis tarvitsen tietynlaista stressiä, muuten kehitän itse itselleni sitä jostain sairaasta.

Niin että kuka milläkin lailla selviää.

Vierailija
6/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mites työ postissa? Saisit siinä samalla liikuntaa kun pyörällä jakaisit postia. Saisit olla yksin ja ulkosalla, poissa stressaavasta melusta. Eikä tartte laittaa itseään erityisemmin."

Tätä olen monesti miettinyt. Pitäisi saada itsensä vain fyysisesti parempaan kuntoon. Tällä hetkellä fyysinen terveys rajoittaa. Toisaalta mietityttää, uskaltaisinko mennä vieraiden talojen rappukäytäviin.

Vierailija
7/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en mä usko, että on mitään yksiselitteisesti "mielenterveyshäiriösille sopivaa""

Siitä vain tämä kysymys, että usein kuulee:

-älä ainakaan terveysalalle

-älä ainakaan sosiaalialalle

-älä ainakaan kaupan kassalle

Eläinklinikalla mulle sanottiin suoraan, että eivät minua palkkaisi, samoin kaupassa :( Yritin tosissani, mutta en vain kelvannut. Ois kiva löytää ala mille kelpaa.

Vierailija
8/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen tarvii säännöllisen rutiini työn, joka ei liikaa kuormita, toiselle riittää kun pääse pois työpaikkakiusaavalta työpaikalta. Mä itse sekoan, jos mun työ ei ole älyllisesti tarpeeksi vaikeaa - kärsin siis toistuvasta masennuksesta ja pakko-oikreista ja syömishäiriöstä ja olen tutkija. En voi ottaa edes mitään rutiinitutkimusta, vaan mun on pidettävä tosiaan homma älyllisesti haastavimmillaan, koska muuten alan kehittää itselleni lisää pelättävää ja vahtia itseäni mitä omituisimmilla tavoilla. Mä siis tarvitsen tietynlaista stressiä, muuten kehitän itse itselleni sitä jostain sairaasta.

Meinasin ehdottaa tähän ketjuun, että mt-häiriöisille (joillekin) sopii tutkijan työ, mutta sinä ehdit ensin.

Vierailija
9/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittelet itse, mihin työhön uskallat hakeutua. Työelämän haasteet voi tervehdyttääkin sua. Kärsin itse masennuksesta ja lievistä paniikkioireista, ja mulla on jonkinlainen persoonallisuushäiriö. Mutta nautin kovasti sairaanhoitajan työstäni ja siinä kaikki sujuu hyvin. Se on mulle parasta terapiaa.

Vierailija
10/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelle passittaisin jos olisin lääkäri. ikävää ettei sairaseläkkeelle pääse helposti vaikka pitäisi.

Sun pitää killutella sossuntuilla tai kinua aina parinvuoden välein kuntoutustukea.

nimimerkillä,. kuntoutustuella jo 12 vuotta

Vierailija
11/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaiset rutiinihommat, esim. tehtaassa pakkaustyö ynnä muu, sujuu vaikka apinalta. Itse olin sellaisessa ja olen mt-ongelmainen. En vaan itse sitä jaksaisi pitemmän päälle tylsyyden vuoksi, mutta jos ei mikään muu ala suju, niin ainakin kaikki liukuhihnatyöt. Itse yritän pakottaa itseni sopimaan johonkin muuhunkin työhön.

Vierailija
12/13 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäistä työtä, saa työskennellä omaan tahtiin ja kädenjäljen näkee samantien.

Vierailija
13/13 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli mieleen ja eikös puutarhatyö olisi ihanaa? Mutta paremmin osaan sanoa sen mitä en suosittele!

Eli ei ainakaan sosiaali- ja terveysala! Itse olen päiväkodissa ja työkaverina mielenterveys -tapaus. käy säännöllisesti asian takia kyllä hoidossa, mutta työkavereilla tosi raskasta. Usein joutuu lähtemään kesken päivänkin pois. Onnea työn saantiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi