Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tarvitsen neuvoja - duuni juttuja

Vierailija
11.12.2009 |

Olen töissä pienessä/kasvavassa firmassa. Meillä on jotenkin outo henkilöstö strategia. Kokoajan palkataan uusia vara presidenttejä ja managereita. Meitä joilla ei ole tollasta titteliä on vain muutama. Eli jokaisella on ainakin 4 VPtä ja 2 manageria pomona :)

Harmittaa kun olen ollut firmassa jo jonkun aikaa ja olen jämähtänyt paska duuneihin. Koko ajan lisätään uusia vastuualueita ja projekteja, mutta ei ne vanhat hommat häivy mihinkään.

Kehityskeskustelussa sanottiin että taloudellisen tilanteen takia ei tule lisää liksaa.

Siis ketuttaa niin kun tiedän että yksi minun pomoista tulee saamaan minun palkan kokoisen bonuksen tänä vuonna.

kannattaisiko nostaa kissa pöydälle ja ottaa nämä jutut esille. Neuvokaa nyt joku hyvä tapa käsitellä asia etten vaikuta kihisevältä akalta. Vaikka siltä minusta tuntuu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua ketuttaa kun muut saa enemmän palkkaa. Lähesty asiaa niin, että sun vastuut on kasvanut, olet kehittynyt näissä asioissa ja osaamisesi on lisääntynyt tämän ja tämän perusteella, minkä takia katsot, että nykyinen palkka ei enää vastaa osaamistasi ja niitä vaatimuksia, joita työhön liittyy.

Vierailija
2/6 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkäpä ne uudet managerit hallitsevat asioita joita sinä et osaa, esim. yhdyssanasäännöt.

Mutta nosta ihmeessä se kissa pöydälle, kehityskeskusteluhan pitäisi käydä vuosittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työsi huolella > kun taloustilanne paranee, sulla on kättä pidempää palkkaneuvotteluihin. Tsemppiä - kihise vaan privaatisti :)

Vierailija
4/6 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkäpä ne uudet managerit hallitsevat asioita joita sinä et osaa, esim. yhdyssanasäännöt.

Ja läpäisevät saavat roiman palkankorotuksen

Vierailija
5/6 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta neuvoisin, että ole hiljaa ja niele kiukkusi.

Mieti miten asiat voisivat mennä jos esität asiat pomolle. Siis vaihtoehdot riippuen siitä, miten käyttäydyt.

Jos valitat palkasta, olet "ikävä työntekijä, joka valittaa, pitänee jossain sopivassa vaiheessa hankkiutua eroon ja ottaa hiljaisempi tilalle."

Jos valitat huonoista työtehtävistä "olet tyytymätön työhösi, mutta sinusta ei ole muuhunkaan, pitänee jossain vaiheessa hankkia motivoituneempi työntekijä tilalle".

Jos kerrot, että haluaisit lisää töitä ja haasteita, koska uskot selviäväsi niistä "olet ahkera ja kenties potentiaalinen muihinkin tehtäviin".

Nämä siis vain skenaarioita, koska en tunne sinua enkä pomoasi enkä kulttuurianne. Pohdi pahin vaihtoehto, mitä voi tapahtua ja se, oletko valmis ottamaan sen vastaan.

Itse haalin itselleni uusia vastuualueita, oma-aloitteisesti. Tosin olen suuressa yrityksessä. Mutta täällä on ehkä byrokraattisempaa, ja toisaalta iso koneisto ja paljon töitä, joita kukaan ei halua tehdä. Olen ottanut niitä "vaikeita" töitä ja vienyt ne läpi. Sillä niitä kannuksia pikkuhiljaa saa.

Asema annetaan, mutta valta pitää ottaa. Sitä ei tarjoilla.

Vierailija
6/6 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyviä neuvoja. Halusin juuri monta eri mielipidettä ja kantaa asiaan.

Ihan vain vastauksena erikoista meidän firmassa on se että ne uudet tulokkaat ovat vanhoja kavereita, sukulaisia tai puolisoja. Ja eihän siinä mitään, monella on paljon hyvää osaamista. Omaa motivaatiota vaan laskee kun ei mitään tapahdu. Ja jos lähtee yrittämään vetämään jotain uutta niin sut ammutaan alas sanomalla tämä kuuluu heidän kaverin/vaimon/serkun X erikoisosaamiseen. Ja 5 minuuttia sen jälkeen tämä tyyppi ottaa sinun idean ja lähtee toteuttamaan.

kiitos kun jaksoitte "kuunnella" ja kommentoida. Aioin lukea ja pohtia näitä moneen kertaan. Ja harjoitella sitä oikein-kirjoitusta.

Sähköpostiosoite