Joudun tekemään jouluvalmistelut yksin, muut
Kommentit (4)
Jos teille on tulossa vieraita vastoin sinun tahtoasi jouluna, niin aika kurjaa on elämäsi.
Minusta vieraat ovat kivoja :)
Joulunkin voi järjestää nyyttäri periaatteella.
Riippuen keitä on tulossa, jokainen voi osallistua omalla bravuurillaan tai yksi tuo kinkun, toinen laatikot, joku jälkiruokaa...asiaa voi varioida vaikka miten.
Onko jossain laissa, että sinun pitää tehdä kaikki valmiiksi ja muut vain astelevat pöytään vailla kiitollisuuden häivää?
Jos kaipaat apua, mikset pyydä? Sovitte että vieraat tulevat jo hyvissä ajoin ja teette jotain asioita yhdessä-siten syntyy mukava tekemisen meininkin ja voi jo nauttia yhteisestä olemisesta-rupatella jne..
Asenneongelma on asia jolle kukaan ulkopuolinen ei voi mitään.
Toivottavasti joulustasi tulee kuitenkin iloinen ja mukava.
Se nyt mikään homma ole, kaupastahan niitä saa valmiina jos ei tykkää itse tehdä.
Mä en oikein ymmärrä tällaista stressin ottamista mukavasta jutusta. Musta on ihana nauttia joulun tunnelmasta ja tehdä jotain ruokia ja leivonnaisia jos siltä tuntuu. Ketään vieraita meille ei jouluna tule, ollaan perheen kanssa rauhassa ja nautitaan.
laita MUUt tuomaan jokainen jotain- esim.
- lohi,
- salaattikluhollinen,
- rosolli silleineen ja
- täytekakku
niinkuin anoppini
ps vielä ehdit delegoida ja budjettikin kestää
JOULUILOA!!!!
Mä laitan kans yksin joulun ja hyvä niin. Miehen apua pyydän kalojen filerointiin, mutta muuten kyllä selviän ihan itse. Perheen ulkopuolisia ruokailijoita tulee aattona 2 ja joulupäivänä tai tapanina myös 2. Ei mua harmita yhtään. Silloin harmittaisi, jos "joutuisin" menemään jonkun muun valmiiksi asti laittamaan pöytään. =0)
Tsemppiä, älä masennu!