Mistä johtuu voimakkaan hajuinen virtsa? (raskaus aikana)
Voiko olla mitään ihmeempää? Neuvolassakaan ei sanonuttu oikeastaan mitään asiaan...
Kommentit (17)
mulla on kans ollut nyt raskaus aikana "hajuongelmia" alapäässä ja olen ihmetellyt. Mullekaan ei neuvola oikein mitään kommentoi, kun mainitsin. Mut kiva tietää että en oo ainoa.
ensimmäisestä raskaudesta asti virtsani on haissut "kuin äitini olisi käyttänyt vessaani".. Olisko joku naiseushommeli :)
mutta sama tapahtui myös mulle.
Väri muuttui melkein oranssiksi vaikka en syö edes rautalisää.
Haju on myös voimakas.
ja väriltään tummempaa ja mielestäni se valkovuotokin haisee omituiselle vaikkei mies tuosta pimpan hajusta mitään erikoista ole sanonu vaikka kyselly olen :D
En sitten tiedä onko oma hajuaisti jotenki erilainen
johtua - raskaana tahi ei - siitä, että ihminen juo liian vähän vettä.
Virtsa on keltaista ja väkevää, jos ei nesteitä.
Kokeile lisätä veden juontia.
raskausaikana nesteentarve lisääntyy, koska myös sikiö tarvitsee sitä oman verensä tuotantoon.
virtsa on voimakkaamman hajusta? kun oon tässä pohtinu oireitani mitkä viittaisivat raskauteen ja nyt tuo tuli uutena juttuna mutta voiko omalla kohdalla olla tuota kun etenkin aamusin, tai muulloinkin kun virtsa on pidempään rakossa niin se haisee todella voimakkaasti tavallaan makealle..
virtsa ei haissut juuri ollenkaan, edes aamuisin. Nyt raskaus aikana ruennut haisemaan koko ajan.
Vettä juon kyllä yhtä paljon kuin ennen raskautta, eli väh. 1l/vrk, yleensä kyllä menee se väh.2l. Mutta voishan sitä yrittää kokeilla juoda enemmän, pitää vaan rampata vielä tiheämmin vessassa sitten :D
-ap
Eli jos illalla käyn suihkussa ennen nukkumaanmenoa niin aamulla koko toosa haiskahtaa aika voimakkaalta. Ennen raskautta en mielestäni ollut tälläinen haisuli.
..valasta et voiks toi "makeen" hajunen virtsa liittyä raskauteen? siis kun olen se joka epäilee olevansa raskaana mut varmaa ei ole..
viimeisilläni raskaana ja juon päivittäin vettä n3 litraa eli valtavasti. Silti virtsa haisee voimakkaalle vaikka on vaaleaa. Minulla syynä siis selvästi raskaus eikä juomalla nesteenmäärällä mitään tekemistä asian kanssa.
mutta sitä tarkoitin tiedustella että onko muilla se haju sellasita makeaa/imelää?
testillä sie sit tiijät sen asian sata varmaksi ootko vai etkö..
eihän nyt voi tietää jos rintoihinki sattuu niin että se olis merkki raskaudesta. :)
testi sen kertoo niin mene kipi kipi tekemään.
sitpä tiijät johtuisiko tämä nyt raskaudesta vaiko eikö
mutta sen haistaa väkisinkin. jos haluisi ettei haista niin täytyisi varmaankin sitten pitää nenästä kiinni vessassa käydessä.. ja kun se on ihan selvästi imelän hajuista..
että mitä muut tarkoittavat tuolla vahvalla hajulla..juuri tuota imelää vai jotain ihan muuta..
Voiko olla mitään ihmeempää? Neuvolassakaan ei sanonuttu oikeastaan mitään asiaan...
Raskaana ollessa pitää juoda melkein enemmän kuin mitä janon tunne kertoo.
En tiedä onko tosi, mutta luin taannoin raskausaiheista artikkelia (ei tosin ihan meidän oloistamme), jossa sanottiin, että erityisesti rv 24 jälkeen pitää huolehtia riittävästä nesteensaannista, sillä liian vähäisellä juomisella voi olla yhteys vauvan liian varhaiseen syntymään.
Sinänsähän äidin elimistö on kovilla raskauden aikana, sillä vauva ei voi vielä läheskään kaikkia kuona-aineita itse suodattaa (hiilidioksidi, urea), vaan äiti tekee sen hänen puolestaan.
kun mulla kans haisee pissa ja jos käyn suihkussa illalla niin tuntuu et aamulla pitäs vaihtaa jo alkkarit.. no tulipas selväksi et se tosiaan kuuluu tähän raskauteen :)