Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvositteko vähän ovulaatiotestiasiassa!

Vierailija
30.11.2009 |

Olemme toivoneet uutta raskautta puoli vuotta, ei ole mikään kovin pitkä aika, mutta kun kierto ollut välillä jopa 45 päivää niin nyt otin ovulaatiotestit avuksi. Haluaisin nähdä, tuleeko mitään ovulaatiota ylipäätään..

Testin eilen ja kierto oli jo varsin pitkällä, 21.pvä. Testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta näkyi kuitenkin. Tämä tarkoittaa ohjeen mukaan negatiivista. MUTTA, jatkanko vielä testaamista tässä kuussa, eli onkohan ovulaatio vielä tulossa vai jokohan se on voinut mennäkin? Romahtaako koko tuo hormonin määrä, jos ovulaatio on jo ollut? Elikä kun oli vahva haamuviiva näkyvissä. Vai tuleeko lähes aina jonkinlainen viiva kuitenkin? Viitsisi suotta joka päivä testailla... Vai tarkoittaako selkeä haamu, että ovulaatio kuitenkin lähipäivinä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt on todella vaikea tietää, kannattaako mun enää testailla tässä kuussa. Kun siis viikon päästä pitäisi alkaa mikäli olisi normaalimittainen kierto, mutta mulla oli tosiaan 41 päivääkin tuossa välissä -silloinhan se ovulaatio voisi vielä olla edessäpäin..hmm.

Vierailija
2/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemusta? Tein äsken uuden testin eikä nyt tullut mitään viivaa. Eli ensi kuussa varmaankin uudelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens kuussa uudelleen, vähän aikasemmilla kiertopäivillä kantsii alottaa, taitaa olla jo mennyt täs kierrossa

Vierailija
4/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clearbluen digitaalisia testejä, ei tarvitse arvuutella. Vähän kalliimpia kyllä mutta kalliiksi sekin tulee jos ostelee aina eri merkkejä eikä saa selvää tuloksista. Mä aikanaan ostin jotain liuskatestejä enkä saanu mitään tulosta näkyviin, noita digitestejä riittikin sitten yksi pakkaus kun sain tuloksen ja tulinkin sitten raskaaksi...

Vierailija
5/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi tulla ihan missä vaiheessa kiertoa tahansa eikä ne tarkoita että olisit jo ovuloinut.

Vierailija
6/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan kun kiertopäivät on jo näin pitkällä, ei varmaan kannata enää tuhlata noihin tikkuihin tässä kuussa? Käytän tän pakkauksen loppuun, mietin sitten noita parempia testejä jos tästä ei apua.

Mitä jos kiertoni on tuon 45 päivää, tuleekohan ovulaatiota ollenkaan..?

Vierailija
7/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin ovulaatio on tapahtunut 16-12 päivää ennen kuukautisten alkua eli kiertopäivinä 29-33! Testaa ihmeessä vielä, jos testejä riittää. Itse ovuloin ja raskauduin omasta "maratonkierrostani" (42 päivää) kiertopäivänä 26!

Joidenkin mukaan todella pitkissä kierroissa ei ovulaatiota tapahdu mutta kuten olen itse todistanut tuollainen 42 päivän kierto ei ainakaan ole mahdoton, miksi siis pari päivää pidempi.

Siis testaile vaan vielä vaikka viikon verran, veikkaanpa että ovulaatiosi on vielä tulossa. ;) Tsemppiä yritykseen.

Vierailija
8/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovutin testailun ja "aktiiviseksin" aikaisemmissa kierroissa, kun ajattelin etten ovuloi ollenkaan. Tuossa toistaiseksi viimeisessä kierrossa jaksoin uhmalla testata ja hämmästyin todella, että ovis tuli kuin tulikin!

Vierailija
9/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää vaan tosiaan se, että aiemmassa testissä näkyi sentään viivaa ja tämän päiväisessä ei. Jos ovulaatio olisi edessäpäin, eikö tulokset olisi pikemminkin toisinpäin?

Vierailija
10/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka siitä oletko juonut hiljattain ennen testaamista kahvia tai vaikka ihan lasillisen vettä. Kahden päivän testien perusteella et voi oikein mitään päätellä. Itse olen tehnyt testejä varmaan vuoden verran (en raskaaksi tullakseni vaan muista syistä) ja mulla ainakin vaihtelee tosi paljon se viivan tummuus. Mutta sitten kun ovis on niin kyllä se on ihan selkeästi positiivinen.

Vierailija
11/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enteileekö viiva ennen ovista niin, että alkaa olla vahvempi haamu jo useamman päivän? vai voiko olla kokonaan ilman viivaa edellisenä päivänä ja sitten seuraavana päivänä yhtäkkiä täysvahva ovulaatioviiva? Ja sitten kolmantena päivänä taas kokonaan ilman viivaa? Näinkö se siis menee?

Vierailija
12/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa asiaa ihmettelen täälläkin.

Vierailija
13/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi kp 26:na tehdyn testauksen osoitettua ovulaation. Edelliset kiertoni olivat olleet jopa 45-46 vrk mittaisia. Poika tuli:)

Vierailija
14/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.

Vierailija
15/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä joka raskauduit kp 26, millaisia viivat olivat ennen tuota selvää ovulaatioviivaa? Tummeniko haamut koko ajan, vai oliko välillä haamu, välillä ei mitään ja sitten yllättäen selkeä ovulaatioviiva?

Tätä siis tahtoisin tietää, miten menee. Muutkin voi vastata omalta kohdaltaan.

Vierailija
16/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä ainakin 3 kertaa viikossa, muutaman päivän kuukautisten lopusta alkaen. Johan alkaa tulee viivoja. Raskaustestiin :)

(Puolivitsillä tää viesti! Seksi on kivempaa kun ei tee siitä pakkoa. Meillä ei oo nuo ovistestit ku laimentanu seksiä, joten jätettiin koko testaus ja alettiin vaan keksimään parempia asentoja, hidastettiin laukeamista jne. Paljon hauskempaa! Suosittelen! )

Vierailija
17/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan ovulaatiotestin joka päivä, kun se näytti aina eioota. No, raskaaksi minä kuitenkin tulin :)

Vierailija
18/18 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä testissä ei näy yhtään mitään, välillä ihan selvä viiva. Sitten yhtäkkiä jossain vaiheessa tulee tumma viiva, melkein yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Ja kahtena seuraavana päivänä testi on positiivinen. Sitä ennen viivoista ei oikein voi päätellä mitään.