Tyttö kuoli jalkapallomaalin alle
Voi ei, miten ihmeessä vanhempana pystyy suojelemaan lastaan kaikilta maailman uhilta...
Ahdistavaa.
Pikkutyttö kuoli jalkapallomaalin alle Lohjalla
30.11.2009 10:00
A A Helsingin Sanomat
Kahdeksanvuotias tyttö kuoli jäätyään jalkapallomaalin alle Lohjan Kirkniemessä lauantaina.
Alustavien tietojen mukaan kaksi tyttöä oli leikkimässä Pikkukyläntien varrella olevalla urheilukentällä kun jalkapallomaali kaatui toisen tytön päälle. Tyttö jäi metallisen maalikehikon alle puristuksiin. Toinen tyttö hälytti paikalle apua.
Poliisilla ei ole toistaiseksi tietoa, mikä aiheutti jalkapallomaalin kaatumisen tytön päälle.
Vakavasti loukkaantunut tyttö kuljettiin Töölön sairaalaan. Tyttö menehtyi saamiinsa vammoihin.
Poliisi tutkii asiaa tapaturmana ja kuolemansyyn tutkintana.
Kommentit (20)
jalkapallomaaleilla.
Oishan siinä voinut vaikka mitä käydä. silloin sitä ei edes ymmärtänyt.
Tosi ikävä tapaus.
Muistan aikoinaan kun eräs nuori nainen kuoli rekan renkaan iskeydyttyä häneen.
Nainen kulki syrjäisellä maantiellä polkupyörällä kun rekasta irtosi rengas ja osui häneen. Puoli sekunttia suuntaan tai toiseen niin rengas ei olisi osunut. Renkaan pitikin irrota juuri sillä kohdalla juuri siihen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:12"]Mun tutun kaveri
[/quote]
Miksi näin kuuden vuoden päästä ajattelit meitä informoida asiasta? Että oikeen tutun kaveri, ajatella!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:12"]Mun tutun kaveri [/quote] Miksi näin kuuden vuoden päästä ajattelit meitä informoida asiasta? Että oikeen tutun kaveri, ajatella!
[/quote]
höh miksi noin ilkeä? Kai tuollainen traumatisoi kaveritkin, muistaa varmasti liiankin hyvin tapahtuneen, n. 14-vuotiaita ovat vasta.
rokottaa ja kuoli kuitenkin?
Taas yksi rokotekuolema
rokottaa ja kuoli kuitenkin?
Taas yksi rokotekuolema
aatelkaapa oman lapsen kohdalle. Empatiakyvyttömiä olette.
Ajattelin vain, kuinka täällä kouhkataan sikainfluenssasta ja siihen kuolemisesta. Tuo valitettava tapaushan oli johtunut ihan muusta. Muutenkin siis voi kuolla.
muistuu mieleeni omasta lapsuudestani. En muista missä sattui, puhuttiin maalikuolemasta, silloin kyseessä oli poika. Ihan kamalaa, voimia perheelle.
Toisaalta jos just pää tömähti sen raudan alle, niin ei siinä enää ole mitään tehtävissä. Kännykän laitan kyllä aina tästälähdin lapselle mukaan, että osaa soittaa apua.
Kuinka lähellä koti mahtoi olla?
Oliskohan selviytynyt, jos olisi saanut apua nopeammin? Toisaalta jos just pää tömähti sen raudan alle, niin ei siinä enää ole mitään tehtävissä. Kännykän laitan kyllä aina tästälähdin lapselle mukaan, että osaa soittaa apua.
Olen aina pelännyt noita telineitä. Täytyy jutella lapsille niiden(kin) vaaroista.
Äitinä nuo suru-uutiset sattuvat todella paljon. Tuli siihen perheeseen musta joulu.
mietin täällä, miten ikinä ne vanhemmat tulevat toipumaan. Tuntuu, että omakin elämäni loppuisi tuollaiseen uutiseen ihan kokonaan.
Paljon voimia tytön omaisille suuren surun keskellä. Toivottavasti suuri suru asettuu sydämeen edes jotenkin siedettäväksi kaipuuksi ajan kuluessa.
Sen sai kolmevuotiaskin helposti nurin, vaikka sillä oli korkeutta pari metriä. Soitin kaupungille ja ne hakivat maalin pois. Ilmoittivat sitten, että se maali oli sellaista mallia, joka olisi pitänyt kiinnittää maahan. Onneksi ei ehtinyt sattua mitään! Niin että olkaapa tarkkoina lastenne leikkipaikoilla.
Näin tämän artikkelin vasta äsken, en ole olut tiennyt asiasta, nimittäin tämän tytön kanssa en ole päiväkodin jälkeen jutellut. Harmittaa kuulla että oma ensimmäinen kaverini joka auttoi minua selviämään kiusaamisesta, yksin olemisesta ja omaiseni kuoleman käsittelemisessä vaikka pienenä sitä ei niin kovin ymmärtänyt on kuollut. Ajatella mitä minusta olisi tullut ellei hän olisi ollut ystäväni siihen aikaan kun sellaista todella tarvitsin. Kyllä vaikka siitä tosiaan onkin 7 vuotta niin on se hyvä sitä nykyäänkin muistella jottei kävisi huonosti.
Koti oli todella lähellä, Mutta se riittää kun menee paniikkiin niin ei 2lk osaa toimia samalla tavalla kuin aikuinen...
Tunsin molemmat tytöt ja voin sanoa vaikka oman henkeni puolesta, että tahalteen ei maali kaatunut. :(
Kyllä minäkin muistan koko tapauksen. Olin molempien tyttöjen kanssa samalla luokalla.
Seuraavana maanantaina oli koulua ja muistan kuinka minulle tultiin sanomaan että näin oli käynyt. "besu on nyt ikuisesti poissa, miten mä nyt jaksan?" muistan kuinka me itkettiin koko päivä, ikinä en ole yhtä paljon itkenyt kuin silloin. :(
Vien Joka joulu, syntymäpäivänä ja kuoli päivänä kynttilän haudalle. Sekään ei ole helppoa mennä parhaan kaverin haudalle sanomaan, että kuinka paljon kaipaan häntä.
onhan ollut otsikoissa lapsia jotka talvella leikkineet ja jääneet hupustaan kiinni johonkin leikkikentän telineeseen tai puuhun ja hirttyneet. Näiltä ei voi välttyä mutta ovat myös harvinaisia niinkuin autokolarit.
Tapaturmia sattuu valitettavasti, mutta en usko että auttaisi ylihuolehtivat vanhemmat jotka eivät päästä lapsiaan mihinkään leikkeihin näiden pelossa