Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten piirtämät kahvikupit joululahjaksi. Mistä kannattaa ostaa astiat ja värit? Sinooperista?

Vierailija
26.11.2009 |

Eli haluaisin teettää lapsityövoimalla ; ) joululahjat isovanhemmille.

Tarvitsisin valkoiset kahvikupit ja jotkut helppokäyttöiset värit esim. tussityyppiset kynät. Mistä kannattaisi lähteä metsästämään värkkejä?

Kuppien pitäisi kestää mikro ja astianpesukone.

Selja

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itsekseni, että miten voi jollakulla ne värit lähteä pesussa. Kyse täytyy olla siitä, että värejä ei ole KIINNITETTY kunnolla. Niille ei oikeasti riitä, että ne "kuivataan", vaan ne piti oikeasti paistaa KUUMASSA uunissa. Värien vieressä sinooperissa oli ainakin viimeksi kun itse ostin, erillinen ohje paperilla. Se voi jäädä huomaamatta, jos ei tule katsoneeksi. SIinä annettiin astemäärät ja kaikki, mutta muistaakseni se on niin että 300 astetta ja tunti paistoaikaa. Ja sitten mukien piti antaa jäähtyä uunissa, koska ne olivat niin kuumia, ettei niihin voinut heti koskea.

Vierailija
2/16 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Teemaa niin osta valkoiset Teemat. Jos taas ovat Arctica-ihmisiä niin osta Arcticat ja maalaa ne lasten kanssa.

Ei kannata ostaa niitä rumia "posliinimaalattavia" Sinooperin kippoja. Ja ihan vaikkapa Tarjoustalosta tai muista vastaavista saa tuohon hommaa soveltuvaa posliinia, kunhan vain on valkoista. Suosittelen, jos merkkituotteet on vähän yli budjetin.

Mutta "merkkituotteista" vielä, että II laadullekin voisi ajatella noita töitä.

Hauskoja askarteluhetkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, miten ne myrkyt sieltä mukin ulkoreunoista imeytyvät juomiin? Meneekö ihan posliinin läpi vai?

Vierailija
4/16 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset tappako ukkejanne ja mummojanne myrkyllisillä leivinuuniväreillä koristelluilla kipposilla.

Keraamiset värit vaativat vähimmillään sen: posliinimaalausvärit n. 750-800 ´C ja keramiikan silokoristeluvärit 850-900 ´C polton. l. keramiikan koristepolton.

Värejä ja neuvoja saa keramiikkatarvikkeita myyvistä liikkeistä. Vieläpä em. väreissäkin kannattaa olla tarkkana lyijyn, kadmiumin, sinkin ym vitamiinien kanssa. Ne kuitenkin sentään poltetaan ja upotetaan lasitteeseen. Leivinuunivärit lämmitetään (=ovat muoveja) lasitteen pintaan ja lähtevät rapsuttamalla pois.

En syöttäisi ukeille ja mummoille niitä myrkkyjä. Ne pitäisi lailla kieltää askarteluliikkeistä.

tarv. keraamikko, TaM

Vierailija
5/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut mukit Kodin ykkösestä, kun siellä on ollut myynnissä posliinimaalaukseen sopivia astioita. Askarteluliikkeissäkin varmasti myydään astioita maalaukseen.

Värit olen ostanut askarteluliikkeestä. Ne on ollut sellaisia siveltimellä levitettäviä. Värit kuivuvat joko huoneenlämmössä tai tavan sähköuunissa kuivuu nopeammin.

Mukeja ei suositella pestäväksi astinpesukoneessa se lukee väreissä (ainakin mitä mulla on)

Kannattaa askarteluliikkeestä kysyä tarkempia ohjeita

Vierailija
6/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt päiväkodissa tehtyjä mukeja, jotka kestävät astianpesukoneen. Kuviot näyttivät tusseilla tehdyiltä.

Tietäisikö joku siis mistä saisi konepesun kestäviä värejä?

Selja

Vierailija
7/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi teki pk:ssa mukin jonka piti kestää konepesua, mutta ei se kestänyt ensimmäistäkään pesua. värit lähtivät heti

Vierailija
8/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OStin valkoiset Teema-mukit Prismasta (mielestäni kivempiä malliltaan kuin ne "askartelumukit". Mukit maksoivat muistaakseni n. 8 euroa/kpl

Sitten kahta eri sävyn sinistä väriä olevat posliinitussit askarteluliikkeestä (poltettiin uunissa). Meillä kestäneet ihan hyvin käyttöä, tosin lahjamuki pestään aina käsin, vaikka ohjeet lupaavat konepesun kestoa (en ota riskiä).

Huom!

Tussit ovat kaarevalla lasitetulla pinnalla TODELLA liukkaat, isompienkaan lasten voi olla vaikea piirtää siististi. Meillä lapsi piirtelikin mukin täyteen kaikenlaisia erisuuntaisia viivoja kahdella värillä jolloin lopputuloksesta tuli aika hauska!

Vierailija
9/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä ne ovat kestäneet kohta 7 vuotta pesua tiskikoneessa... Ne vaan tarvii sitten kiinnittää kuumassa uunissa ohjeen mukaan.

Ostin siis tussit sinooperista, mutta kyllä varmasti musisakin askartelukaupoissa on. Katso, että voat nimenomaan posliininmaalaukseen tarkoitettuja, muut tussit eivät ehkä kestä.

Askartelukaupoissa on kiloposliinia halvalla, mutta mä olen kyllä näihin lahjamukeihin käyttänyt ihan iittalan Teemaa, jonka ostin lähimarketista. TUlee ainakin käteen sopivia käyttökelpoisia mukeja, ja sopii useimpiin aaamiaispöytiinkin.

Vierailija
10/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että puhumme nyt samaa kieltä : )

Selja

Vierailija
11/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kupit on pilattu, jos saisin tuollaisen lahjan. Olen saanut lahjaksi myös kummilasteni tauluja eli piirros/maalaus tms. kehyksissä. Seinällä ovat! Mutta tuollaiset lahjat - vaikka nyt kivoja varmaan periaatteesse ovatkin - jäisivät kaappiin.

Vierailija
12/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isovanhemmat ihan toivovat tällaisia.

Selja

Vierailija
13/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelis että on pilattu lasit. Ihana idea ,aloin heti kehittelemään samaa:) Enkä ole mikään käsityö/askarteluihminen.

Vierailija
14/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toki ymmärtäisin, etät jonkun hienojen ja kalliiden design-mukien piirtely voisi olla "pilaamista", mutta ei kai nyt sentään perusteemojen;)

Vierailija
15/16 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni siis synttärit sunnuntaina ja olen miettinyt pääni puhki mitä lapseni voisivat hänelle antaa! TÄMÄ ON TÄYDELLINEN IDEA!! Kiitos siitä :) ...lallallallallaaa...huomenna sinooperi ja kodin ykkönen kutsuvat ;)

Vierailija
16/16 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, miten ne myrkyt sieltä mukin ulkoreunoista imeytyvät juomiin? Meneekö ihan posliinin läpi vai?

🥳😂