Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittelen lämpimästi joogasynnytystä,

Vierailija
25.11.2009 |

jos haluatte täysin kivuttoman synnytyksen. Eipä olisi uskonut, että kaikki meni niin helposti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni kans aivan kivuttomasti. Nukuin yhteensä 4 tuntia ennen kuin piti alkaa ponnistamaan ja mut herätettiin ponnistamaan. Siitä oli hyvä jatkaa levänneenä ja virkeänä koko päivä tuoreen vauvan kanssa.

Vierailija
2/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ainakaan ikinä kuullut joogasynnytyksestä, vaikka olen joogaa harrastanutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt tarkemmin. Liittyykö se hengitykseen vai mihin?

Vierailija
4/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan pilailuni :) Näin vaan viime yönä ihan hassua unta, jossa synnytin kivuttomasti joogaamalla. Se asentokin oli tosi ihmeellinen.

Oikeasti mulla synnytys lähestyy... ja pelottaa.

ap

Vierailija
5/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievitin kipuani synnytyksessä synnytyslaulukurssilla ja raskausjoogakurssilla oppimieni hengitystekniikoiden, mielikuvaharjoitteidien jne. avulla. Täysin kivuton synnytys ei tietenkään ollut, mutta muuta kivunlievitystä en tarvinnut.

Vierailija
6/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosiasiassa jooga kyllä auttaa synnytyksessä. Jos olet harrastanut joogaa raskausaikana (tai muutenkin), olet notkeampi ja paikat avautuvat helpommin. Osaat käyttää erilaisia asentoja helpottamaan avautumisvaihetta ja hengitys on loistava keino rentoutua!

Itse selvisin koko 22 tuntisen synnytykseni keskittymällä syvään hengittämiseen aina supistuksen tullessa. Toinen kokeilemisenarvoinen juttu on synnytysjakkara. Suosittelen todella!

Vierailija
7/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautumisvaiheessa ainakin rentoutumaan. Ei se kipuja kokonaan vie, mutta ne on helpompi kestää. Käytin itse jooga hengityksiä, mutta otin kyllä epiduraalinkin sitten lopulta.

Vierailija
9/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellaisia raskausjoogakursseja järjestetään? ap

katso vaikka oman kuntasi kansalaisopiston tarjonta. Usein se on mammajooga tai äitiysjooga nimellä.

Vierailija
10/10 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin sekä raskausjoogakurssin yksityisellä joogastudiolla.

Synnytyslaulukurssillakaan ei tarvitse ns. osata laulaa. Laulu on enemmän ääntelyä ja oikean hengitystekniikan etsintää. Mulle sopi melkein tuo synnytyslaulu vielä joogaakin paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi