Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan potkut sattuu :(

Vierailija
19.11.2009 |

olen nyt rv 28 ja vauva on jo pariin otteeseen potkinut kylkiluiden alle.

Tämä tuntuu epämiellyttävältä, mutta ei niinkään satu.

Sitten on ollut tuota, että se potkii tai hakkaa suoraan alas!! Tämä tuntuu aivan kauhealle.

Niinkuin joku neulalla tökkisi alapäätäni sisältäpäin ja yrittäisi tulla ulos sieltä. Tämä normaalia? Onko tällaisia potkuja ollut kellään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollaista kun vauva oli perätilassa. Loppuvaiheessa se potki mun virtsarakkoon ja aina lirahti...

Vierailija
2/12 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämiellyttäviltä ja kipeiltäkin. Varsinkin jos vauva saa sellaisia potkukohtauksia. :) Mutta täytyy ajatella vaan, että ihanaa kun liikkuu. Ja ollapa pissahätä itsellä ja kun vauva alkaa hakata alapäätä kohti, puuh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva monotti tuonne alas oikein kunnolla. Ei tunnu kovin mukavalta, mutta kiva kun ilmoittaa olemassa olostaan :)

rv 26

Vierailija
4/12 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vain tuota kun tuntuu niin että joku neulalla painelisi ja todellakin sattuu ettei voi istua tai kävellä tai tehdä oikein mitään.

AP

Vierailija
5/12 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun veitsellä olisi hakattu sisäpuolelta alapäähän. Sattu suoraan sanottuna ihan helvetisti ja loppuajasta itkin kun vauva liikkui. Mutta se luojan kiitos loppui synnytykseen=) Esikoisesta ei ollut juurikaan vaivoja tms. mutta seuraava antoi senkin eestä ja juuri tämän toisen kohdalla ne liikkeet tuntui sellasilta puukon tai neulan hakkaamisilta sisäpuolella ja ei todellakaan ollut kivaa. Mutta lopulta sieltä tuli ihana ylitemperamenttinen neiti pihalle=) Esikoinen oli vatsassa kiltti ja rauhallinen ja niin on edelleen. Nuorempi on siis yhtä ärhäkkä kun oli vatsassakin =D

Vierailija
6/12 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillekin on sitten tulossa sellainen ärhäkkä pieni mies :D

Ap

Vierailija
7/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt rv 28 ja vauva on jo pariin otteeseen potkinut kylkiluiden alle. Tämä tuntuu epämiellyttävältä, mutta ei niinkään satu. Sitten on ollut tuota, että se potkii tai hakkaa suoraan alas!! Tämä tuntuu aivan kauhealle. Niinkuin joku neulalla tökkisi alapäätäni sisältäpäin ja yrittäisi tulla ulos sieltä. Tämä normaalia? Onko tällaisia potkuja ollut kellään?

mulla nyt samat viikot, mut mulla useampi lapsi. Toisen lapsen kohdalla satuin lukemaan vauvan levottomuudesta. Jutussa sanottiin, että raskausaikana ei suositella kahvin juontia, koska siinä kofeiinia, joka aiheuttaa varsinkin illalla vauvan levottomuutta. Sikiö poistaa kofeiinia 140h, aikuinen n.puoli tuntia. Siinä sanottiin, et yksi kupillinen päivässä voi jo tehdä sen, siis juuri ne kivuliaat potkut. Lopetin samantien kahvin ja kokeilin. Sen jälkeen en ole muutenkaan kahviin koskenut. Vauvamme on olleet ihanan levollisia masussa. Vaihdoin moneksi vuodeksi pelkästään rooibos teehen, muitakin hyviä on, mut kaupasta saatavissa se on ainut, joka ei sisällä kofeiinia. Rooibos tee on hyvää ja ravintorikasta, poistaa myös hyvin nesteitä, ei alussa kovin rajusti siis kannata juoda. Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
8/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös ihan samoja tuntemuksia kun olin raskaana. Tosi kipeää teki. Vauva syntyi silti ihan normaalisti ja kaikki meni hyvin. Koita vaan kestää. Itsekin pelkäsin että joku olisi pielessä mutta neuvolasta sanoivat, että kaikki ok. Hyvää loppuodotusta!

Sitten on ollut tuota, että se potkii tai hakkaa suoraan alas!! Tämä tuntuu aivan kauhealle. Niinkuin joku neulalla tökkisi alapäätäni sisältäpäin ja yrittäisi tulla ulos sieltä. Tämä normaalia? Onko tällaisia potkuja ollut kellään?

Vierailija
9/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt meillä on tosi terhakka ja aktiivinen pikkuneiti 4 kk. Ihanaa aikaa! Kivut oli kaikki sen arvoista.

Vierailija
10/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein sillai, että samaan aikaan kun vauva potkasi ylöspäin ( rt ) , niin alhaalla tuntui tosi inhottavalle. Terkan mukaan ne oli olkapäät joita vauva pyöritti samaan aikaan - liikeet kun on aika kokonaisvaltaisia. Tämä oli tuossa muutama viikko sitten. Nyt on menossa rv 37 ja liikkeet on enempi sellaista muljuamista, kun tila alkaa käydä ahtaaksi eikä enää ole koskenut.

Vierailija
11/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, tuo on täysin normaalia. Joskis ikävää. Kolmen mahamyllääjän kokemuksella voinen kertoa, että kyllä ne kivut helpottaa sitten kun vauva syntyy... Ja myöhemmin huomaat jopa kaipaavasi niitä liikkeitä sisälläsi, aika kun kultaa muistot melko näppärästi!

Tsemp!!!

T: 5v, 2,5v ja 1v lasten äiti

Vierailija
12/12 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oikein työnsi ja runttasi jalkaansa kylkiluiden alle loppuraskaudessa. En tiennyt, miten päin olisin ollut. :) Onneksi nuo tilanteet eivät kestäneet kovin kauaa kerralla.