Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että raskaana ollessa tulee ohimeneviä heikotuskohtauksia?

Vierailija
19.11.2009 |

Olen nyt rv 25 ja niitä tulee lähes päivittäin. Äkkiä vain tuntuu että etoo, huimaa, kolottaa, sydän hakkaa ja olo on kaikin puolin epätodellinen.

Hetken päästä vointi on taas normaali. Nuo "kohtaukset" eivät vaikuta toimintakykyyn, mutta ikäviä ne ovat.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli tuollaisia alkuraskaudessa, varsinkin töissä portaita alaspäin kävellessä.

Vierailija
2/6 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niitä tuli koko raskauden ajan. Kukaan ei osannut selittää mistä johtu. Ja synnytyksen jälkeenne hetkellisesti paheni, Nyt vauva on 5 vrk ja rupeaa tuntumaan olo heikotusten osalta normaalille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lähinnä alkuraskaudessa, kun oli rajua pahoinvointia, niin pyörrytti, heikotti yms.

Kyllä kai se normaalia on.

Vierailija
4/6 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et oonkohan taas raskaana, kun tuli nuo kuvailemasi oireet.

Pimeni silmissä, pyörrytti, huimas ja eto. Pitäs käyä ostaa testi.

Eli varmaa aika tavallista, mulla joka raskaudessa ollut noita. Mulla alhainen verenpaine myös, ehkä se vaikuttaa.

Vierailija
5/6 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo oireet johtuvat minulla alhaisesta verenpaineesta(jotain 105/60) ja alhaisesta hemoglobiinista n.100. Minulla onneksi molemmat tapaa vähitellen nousta viikon 30 jälkeen.

Vierailija
6/6 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuoniverkosto kasvaa raskaana pituutta ( istukan suonet, istukka, vauva) ja äidin pumppauskapasiteetti (sydän) ei kasva vaan samalla teholla pumppaa verta kuin ennen raskautta. Joskus käy niin, ettei veri kerkeäkään päähän jos nouset nopeasti ylös tai muuten ja aiheuttaa heikotuksen/pyörrytyksen tunnetta.

Asiaa voi verrata vaikka puutarhaletkuun. Mieti 2 metristä ja 4 metristä letkua. Nostetaan niiden päät ylös ja samalla voimalla lasketaan vettä letkun toisesta päästä sisään. Kumman letkun päästä vesi tulee ensin ulos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme